Nisan ayı ihracat rakamları, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi ve Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş tarafından EXPO 2016 Antalya Sergi Alanı’nda düzenlenen basın toplantısı ile açıklandı. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracatın gelişmesinde iş adamları kadar işçilerin de payının büyük olduğunu vurgulayarak, 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü’nü kutladı. Nisan ayında ihracatta bir düşüş olmasına rağmen ilk 4 ayda miktar bazında ihracatın arttığını kaydeden Büyükekşi, “İhracatımızın gerilemesinde ihracat fiyatlarındaki düşüş etkili oluyor. Ancak, miktar bazında ihracatımızın artıyor olması bizleri sevindiriyor” dedi. En fazla otomotiv Nisan ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,8 oranında düşüşle 11,4 milyar dolar ihracat gerçekleştirildiğini kaydeden Büyükekşi, “Yılın ilk 4 ayında ise yüzde 8,4 kayıpla 46,2 milyar dolar ihracata imza atıldı. Son 12 aylık dönemde de bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 9,6 gerilemeyle 139,6 milyar dolarlık ihracat yapıldı. Sektörel bazda nisan ayında en fazla ihracatı 2 milyar 47 milyon dolarla geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11,5 artış gösteren otomotiv endüstrisi gerçekleştirdi. Bunu yüzde 13,3 artış ve 1 milyar 526 milyon dolarla hazır giyim ve konfeksiyon sektörü ve yüzde 14,6 kayıp ve 1 milyar 229 milyon dolarla kimyevi maddeler ve mamulleri sektörü takip etti” dedi. Seracılıkta lider Antalya’nın turizmde çok önemli bir yere ulaştığını dile getiren Büyükekşi, “Sebze ihracatında geçen yıl 217 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Antalya, seracılıkta lider ilimiz oldu. Bu başarılarının yanında uluslararası çapta büyük organizasyonlar gerçekleştiren Antalya, Cumhurbaşkanımızın katılımıyla açılan EXPO 2016’ya da ev sahipliği yapıyor. ‘Gelecek Nesiller İçin Yeşil Bir Dünya’ başlığı ile düzenlenen EXPO, Antalya’nın ve ülkemizin tanıtımına büyük katkı sağlayacak. Antalya’nın ihracatı son 10 yılda 2,5 kat artarak 943 milyon dolara ulaştı. İhracatçı sayısında da aynı dönemde Antalya 11. sırada yer alırken, geçen yıl bin 134 ihracat firması ile iller bazında 9. sıraya yükseldi. Hedef, Antalya’nın potansiyelini sonuna kadar kullanarak ihracatta çok daha üst sıralarda yer almasını sağlamak. Bu kapsamda, geçtiğimiz hafta ‘10 il 10 ülke’ programında açıkladığımız gibi Antalya’yı Almanya ile eşleştirdik. Önümüzdeki günlerde Antalyalı ihracatçılarımızı Almanya pazarına odaklamaya yönelik seminerler düzenleyeceğiz” diye konuştu.
İHA
İHA