BU PROJECTS Kurucusu Bilge Çiğdem Ünlüer ve HUMANGROUP İnsan Kaynakları Danışmanı Fatih Güvercin çeşitli sektörlerden katılan iş insanlarına sunum gerçekleştirdi. BU PPOJECTS Kurucusu Kurumsal Projeler İş Ortağı ve Yönetici Koçu Bilge Çiğdem Ünlüer, firma ile ilgili bilgiler verdi. Ünlüer, BU PROJECTS’in liderlik eğitimleri konusunda ulusal ve uluslararası bazda çalışan İstanbul ortağı HUMANGROUP ile birlikte açılış ve tanıtım toplantısına katılanlara teşekkür etti. Ünlüer, Antalya’nın kurumsal projeler, eğitim, gelişim ve insan kaynakları yönetimi süreçlerinde faaliyet göstermek üzere kurulan yeni markası BU PROJECTS ve İstanbul iş ortağı HUMANGROUP olarak; iş ve güç birliği yapmak, yurtiçi ve yurtdışındaki uzun yıllara dayanan tecrübelerini paylaştı. Bilge Ünlüer, faaliyetlerin temelini iş hayatındaki mutluluğu artırmak oluşturduğuna dikkat çekerek, “Mutlu yöneticilerin, çalışma arkadaşlarına ve ekiplerine ve şirket iklimine olumlu duygular kattığına inanıyoruz. Türkiye’nin alanında en yetkin, çok disiplinli ve deneyimli eğitimcilerinden oluşan danışman ekibimizle ‘İş’te mutluluk’ için çalışıyoruz” dedi. Bütünsel çözümler HUMANGROUP İnsan Kaynakları Danışmanı Fatih Güvercin ise, yaptığı sunumda iş hayatının geleceğini anlattı. HUMANGROUP’un 2006’da insan kaynakları yönetimi ve eğitimi konusunda danışmanlık hizmeti sunmak amacıyla kurulduğunu hatırlatan Güvercin, “Bu kapsamda seçme ve yerleştirme, eğitim ve geliştirme, ölçme ve değerlendirme alanlarında faaliyet gösteriyoruz. Müşterilerimize bütünsel çözümler sağlayarak rekabet avantajlarını artırıyoruz. HUMANGROUPkurumlara özel çözümleri, hızlı, esnek, disiplinli, titiz, bilimsel ve profesyonel iş anlayışıyla yarattığı farklılıkla kısa zamanda büyüdü. Kuruluşundan bu yana yönetici eğitimleri ve seçme yerleştirme konularında başarılı projelere imza atan HUMANGROUP 2012’de bu alanlardaki uzmanlığını uluslararası iş birlikleriyle güçlendirdi. Dünyanın en büyük ‘Üst düzey yönetici seçme ve yerleştirme’ ağı olan IRC Global Executi ve Search Partners iş ortaklığıyla müşterilerine global, yerel ve sektörel uzmanlığı bir arada sunmaktadır” dedi. 4 temel unsur ‘Ulusal bir firma olarak sunduğumuz hizmet kalitesiyle uluslararası alanda da tercih edilen şirket olabilmek vizyonumuz’ diyen Fatih Güvercin, “Misyonumuz ulusal ve uluslararası alanda, müşterilerimizin iş sonuçlarına doğrudan katkı sağlayacak ‘kuruma özel’ çözümler üretebilmektir. Yaklaşımımız HUMANGROUP olarak iş yapma yaklaşımımızı 4 temel unsurla tanımlıyoruz. Bunlar; entegratif, farklı uzmanlık alanlarıyla müşterilerine entegre çözümler sunabilen, yapısal dinamikleri gözeten yaklaşımımızla, çözümlerini müşterilerinin yapı ve koşullarına göre adapte edilebilen, pragmatik yaklaşımımızla kurumların doğrudan iş sonuçları üzerinde etkili çözümler sunan, bilimsel yaklaşımımızla çözümlerini bilimsel ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle güçlendiren bir danışmanlık şirketi olarak hizmet veriyoruz” bilgisini paylaştı. ‘Dünya insanoğluna yetmeyecek’ Dünyanın hızla değiştiğini hatırlatan Güvercin, “Bedenimize yapay zekanın birleştiği ve insanların hacklendiği bir döneme doğru gidiyoruz. Şu anda çoğu yerde yapay zekanın etiği üzerine çalışılıyor. Zor bir sürecin içerisindeyiz. Dünyanın en büyük insani yatırımı uluslararası uzay istasyonudur. 2022’de yörüngeye tatile gideceğiz böyle bir dünyaya doğru ilerliyoruz. Dünya insanoğluna yetmemeye başlayacak. Uzay çağı başlayacak. 2030’da yapayzeka (AI), robotik gelişmeler, dijital vatandaşlık ilkeleri ve internetin daha da yaygınlaşması gibi ana değişim faktörlerinin sonucunda 2030'da epey bir değişiklik olacak. 2030’a gelene kadar çok hızlı bir değişimin içinde olacağız. Bunu yaşıyoruz. Hep anlatılan cep telefonu ama sabahtan akşama kadar yaptığımız birçok işin neresine teknoloji düşüyor ya da neleri teknoloji olmadan yapamıyoruz? Bugün çoğu evde kurutma makinesi var. Çoğu çocuk mandalın ne olduğunu bilmiyor. Psikolojik sermaye herkeste var geliştirmemiz gerekiyor. Geleneksel olarak kabul edilen finansal, fiziksel ve teknolojik sermaye türleri sürdürülebilir rekabet için gerekli olsalar da artık yeterli olamıyorlar. Rekabete insan faktörünü öne çıkaran sosyal ve pozitif psikolojik sermaye gibi yeni sermaye türlerinin önemi giderek artıyor” diye konuştu. Toplantıda mentorluk, koçluk, ikinci ve üçüncü kuşaklarda yetenek yönteminin yanı sıra ‘patronların ajandasına izinsiz giren belirsizlikler dünyası, İnovasyon bize ne kadar yabancı? Uzay turizminde de her şey dahil mi? Yer çekimsiz ortamda yapılan tarımın pazarı olur mu? Sosyal medya üzerinde şirket yönetilir mi? Yönetim kurulunda kadınların yeri, girişimcinin yeni sermayesi, psikolojik sermaye, patronun liderlik’ konuları da ele alındı.
Esra ALTUNKES
Esra ALTUNKES