Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) bünyesinde ‘ATSO Akademi’ çatısı altında ‘Asansör Konuşması Eğitimi’ gerçekleştirilecek. 13 Kasım tarihinde Antalya Kültür Sanat’ta yapılacak eğitimde etkili konuşma teknikleri anlatılacak. Bir girişimcinin asansör yolculuğu kadar kısa bir süre içinde 30-60 saniye kendini yabancı birine tanıtma, iş fikirlerini ifade etme ve karşısındakini ikna etme yeteneklerini ortaya koyduğu kısa sunuma Asansör Konuşması adı veriliyor.
30-60 saniye arasında
Güçlü bir asansör konuşmasının nitelikleri şöyle ifade ediliyor; “Asansör sunumunuz 30 ile 60 saniye arasında sunmak istediğiniz fikri özetlemelidir. Konuşmanız olabildiğince açık ve herkesin anlayabileceği nitelikte olmalıdır. Karmaşık ve çok teknik kelimeler kullanmayın. Karşınızdaki insan ne demek istediğinizi anlamazsa ilgisini çekmekte zorlanır ve ikinci bir görüşme fırsatını kaçırırsınız. Etkili ve güçlü kelimeler kullanın. Karşınızdaki insanın zihninde görsel imgeler oluşturacak kelimeler kullanın.” Etkili ve başarılı
“Kısa bir hikaye ile sunumunuzu güçlendirin. İş fikrinizle problemi çözülen bir kişinin hikayesini anlatın. Eğer çözümünüz olmasaydı nasıl bir trajedi ile karşı karşıya kalınacağını vurgulayın. Sunumunuz hedef kitle ile tutarlı olmalıdır. Aksi takdirde ilgi çekmeniz mümkün değildir. Eğer birbirinden farklı kitleler için bir çözüm oluşturuyorsanız her biri için ayrı ve özel bir asansör konuşması oluşturun. Etkili ve başarılı bir asansör sunumu akıllarda tek bir sonuç oluşturmayı hedefler.” Umut ÖZEN
30-60 saniye arasında
Güçlü bir asansör konuşmasının nitelikleri şöyle ifade ediliyor; “Asansör sunumunuz 30 ile 60 saniye arasında sunmak istediğiniz fikri özetlemelidir. Konuşmanız olabildiğince açık ve herkesin anlayabileceği nitelikte olmalıdır. Karmaşık ve çok teknik kelimeler kullanmayın. Karşınızdaki insan ne demek istediğinizi anlamazsa ilgisini çekmekte zorlanır ve ikinci bir görüşme fırsatını kaçırırsınız. Etkili ve güçlü kelimeler kullanın. Karşınızdaki insanın zihninde görsel imgeler oluşturacak kelimeler kullanın.”
“Kısa bir hikaye ile sunumunuzu güçlendirin. İş fikrinizle problemi çözülen bir kişinin hikayesini anlatın. Eğer çözümünüz olmasaydı nasıl bir trajedi ile karşı karşıya kalınacağını vurgulayın. Sunumunuz hedef kitle ile tutarlı olmalıdır. Aksi takdirde ilgi çekmeniz mümkün değildir. Eğer birbirinden farklı kitleler için bir çözüm oluşturuyorsanız her biri için ayrı ve özel bir asansör konuşması oluşturun. Etkili ve başarılı bir asansör sunumu akıllarda tek bir sonuç oluşturmayı hedefler.”