Geçtiğimiz günlerde da Halkkart sistemi toplu ulaşımda bulunan araçların yarısına yakınında çökmüştü. Dün ise sistem komple çöktü. Özellikle minibüsçülerin bulunduğu depolama alanları ile toplu ulaşım duraklarında kaos yaşandı. Minibüslerin sık otobüslerin seyrek çalıştığı güzergahlar ile sadece minibüslerin çalıştığı güzergahlarda ve kentin uzak bölgelerinde vatandaş yollarda kaldı. Bazı minibüsçüler yine vatandaştan ücret almaya teşebbüs etti. Toplu ulaşım araçlarında kartı olmayan vatandaştan nakit ücret alınırken kartı olandan ücret alınmadı. Kırmızı otobüslerde sürücüler ücretsiz ve paralı binen yolcular için ellerinde kalem-kağıt tek tek çetele tuttu. Dünyanın en üstün teknolojisi diye övünülen Halkkart sisteminin geldiği noktayı bu fotoğraf karesi gösterdi.
Yollara çıkmamak için direndiler
167 halk otobüsü ve 40 kırmızı otobüs saat 05.45'ten itibaren çalıştı. Her tur için 50 lira önerilen 662 minibüsçü ise 'ücret az' diyerek yollara çıkmamakta direndi. Mesai başladıktan sonra ise minibüsçüler, oda yönetiminin telsizden yaptığı 6 uyarı ve depolama alanlarını tek tek denetlenmesi sonucu trafiğe çıkmaya başladı. Bu yaşananlardan sonra minibüsçüler saat 09.00 sıralarından itibaren yani mesai başladıktan sonra tek tük trafiğe çıktı. Örneğin kente uzak ilçelerde neredeyse hiç minibüs bulunamadı. Bazı güzergahlara saatlerce minibüs girmedi. Sabah saatlerinde kısa zaman aralıklarıyla en azından art arda 10-15 kadar minibüs 2 otobüsün girdiği Doğu Garajı durağında dün sabah minibüsçülerin neredeyse esamesi okunmadı. Sabah durakta otobüslerin çalıştığı görülürken 10-15 minibüs yerine sadece bir veya iki minibüsün durağa giriş yaptığı görüldü.
Minibüs sahibinin tepkisi
Kart sistemini destekleyen otobüsçüler zararlarının karşılanacağını umarak kamu yararı adına çalıştı. Minibüsçüler ise günde 4-6 tur yaptıklarını belirterek 'Zaten Kundu'ya çalışan bir aracın tur başına yakıt masrafı 50 lirayı buluyor. 4 tur yapsak 200, 6 tur yapsak 300 lira eder. Daha günlük 50-60 lira şoför başına maaş vereceğiz. Daha bize de para kalacak. Örneğin Kundu güzergahı için bana 6 tur da 300 lira para ödeniyor. İyi de ben bu güzergahta hiç trafik cezası yemeden, hiçbir arıza yaşamadan en azından 6 turda 450 lira civarında bir para kazanmalıyım ki hem yakıt hem de şoför parası ödeyebileyim. 50-100 lira da benim cebime kalsın' dedi.
Şükrü AĞIRMAN
Yollara çıkmamak için direndiler
167 halk otobüsü ve 40 kırmızı otobüs saat 05.45'ten itibaren çalıştı. Her tur için 50 lira önerilen 662 minibüsçü ise 'ücret az' diyerek yollara çıkmamakta direndi. Mesai başladıktan sonra ise minibüsçüler, oda yönetiminin telsizden yaptığı 6 uyarı ve depolama alanlarını tek tek denetlenmesi sonucu trafiğe çıkmaya başladı. Bu yaşananlardan sonra minibüsçüler saat 09.00 sıralarından itibaren yani mesai başladıktan sonra tek tük trafiğe çıktı. Örneğin kente uzak ilçelerde neredeyse hiç minibüs bulunamadı. Bazı güzergahlara saatlerce minibüs girmedi. Sabah saatlerinde kısa zaman aralıklarıyla en azından art arda 10-15 kadar minibüs 2 otobüsün girdiği Doğu Garajı durağında dün sabah minibüsçülerin neredeyse esamesi okunmadı. Sabah durakta otobüslerin çalıştığı görülürken 10-15 minibüs yerine sadece bir veya iki minibüsün durağa giriş yaptığı görüldü.
Minibüs sahibinin tepkisi
Kart sistemini destekleyen otobüsçüler zararlarının karşılanacağını umarak kamu yararı adına çalıştı. Minibüsçüler ise günde 4-6 tur yaptıklarını belirterek 'Zaten Kundu'ya çalışan bir aracın tur başına yakıt masrafı 50 lirayı buluyor. 4 tur yapsak 200, 6 tur yapsak 300 lira eder. Daha günlük 50-60 lira şoför başına maaş vereceğiz. Daha bize de para kalacak. Örneğin Kundu güzergahı için bana 6 tur da 300 lira para ödeniyor. İyi de ben bu güzergahta hiç trafik cezası yemeden, hiçbir arıza yaşamadan en azından 6 turda 450 lira civarında bir para kazanmalıyım ki hem yakıt hem de şoför parası ödeyebileyim. 50-100 lira da benim cebime kalsın' dedi.
Şükrü AĞIRMAN