ATSO Başkanı Çetin Osman Budak, 'TÜFE'de ana harcama grupları itibariyle bir önceki aya göre en yüksek artış yüzde 2,65 ile haberleşme grubunda gerçekleşmiştir. Yıllık bazda ise en yüksek artış alkollü içecekler ve tütün harcama grubunda görülmüştür' dedi
Budak, yaptığı yazılı açıklamada, 2011 yılında enflasyonla mücadelede Merkez Bankası'ndan çok, hükümetin görev yapması gerekeceğini savundu. Gelecek dönemde emtia fiyatlarında baskının devam edeceğini belirten Budak, fiyatları artırıcı yönde vergi artışları yerine, maliyetleri ve vergileri düşürme yönünde önlemler alınması, yapısal reformlara önem verilmesinin gerekliliğine işaret etti. Enflasyon verilerinin bu bakımdan değerlendirileceğini ümit ettiklerini ifade eden Çetin Osman Budak, tüketici enflasyonunun gerilemesinde Antalya'nın meyve ve sebze üretiminin, fiyat artışlarında ise vergilerin veya kamu denetimindeki fiyatların etkili olduğunun görüldüğüne dikkati çekti. Budak, açıklamasında, ''Bu dönemde özellikle yılbaşının yaklaşmasıyla giyim, ayakkabı, gıda, alkolsüz içecekler harcama gruplarında gerek bölgemizde, gerekse Türkiye genelinde düşüşler olmakla birlikte, Batı Akdeniz Bölgesi'ndeki düşüş oranları Türkiye geneline nazaran daha fazladır. 26 bölge arasında Batı Akdeniz Bölgesi, aylık bazda 21'inci, yıllık bazda 23'üncü bölge konumunda yer almıştır'' dedi.
Budak, yaptığı yazılı açıklamada, 2011 yılında enflasyonla mücadelede Merkez Bankası'ndan çok, hükümetin görev yapması gerekeceğini savundu. Gelecek dönemde emtia fiyatlarında baskının devam edeceğini belirten Budak, fiyatları artırıcı yönde vergi artışları yerine, maliyetleri ve vergileri düşürme yönünde önlemler alınması, yapısal reformlara önem verilmesinin gerekliliğine işaret etti. Enflasyon verilerinin bu bakımdan değerlendirileceğini ümit ettiklerini ifade eden Çetin Osman Budak, tüketici enflasyonunun gerilemesinde Antalya'nın meyve ve sebze üretiminin, fiyat artışlarında ise vergilerin veya kamu denetimindeki fiyatların etkili olduğunun görüldüğüne dikkati çekti. Budak, açıklamasında, ''Bu dönemde özellikle yılbaşının yaklaşmasıyla giyim, ayakkabı, gıda, alkolsüz içecekler harcama gruplarında gerek bölgemizde, gerekse Türkiye genelinde düşüşler olmakla birlikte, Batı Akdeniz Bölgesi'ndeki düşüş oranları Türkiye geneline nazaran daha fazladır. 26 bölge arasında Batı Akdeniz Bölgesi, aylık bazda 21'inci, yıllık bazda 23'üncü bölge konumunda yer almıştır'' dedi.