Eğitim-İş Antalya Şube Başkanı Fatin Iltar, Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) LGS raporunun özel okullar ile devlet okulları arasındaki eşitsizliği ortaya koyduğunu söyleyerek, “Devlet okulundan gelenlerin sınav ortalaması 339 puan, özelden mezunların ise 380 puan oldu. Devletten mezunların büyük bölümü imam hatip ve meslek lisesine, özelden gelenler ise Fen ve Anadolu liselerine yerleşti. Bu sistemle öğrencilerin istemedikleri okullara yerleştirileceği, birçok ailenin çocuklarını istemedikleri halde imam hatip lisesi, özel okul ya da açık liselere göndermek zorunda kalacağı yönündeki kaygılarımız ne yazık ki haklı çıkmıştır. Çokça eleştirdiğimiz TEOG’un kaldırılmasında da, LGS sistemi kurulurken de amacın; öğrencilerin nitelikli eğitim alması, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması değildir” şeklinde konuştu.
‘LGS kaldırılmalı’Öğrencilerin testteki soruları yanıtlarken zorluk çektiğini aktaran Iltar, “Rapora göre özellikle matematik ve fen bilgisi testindeki soruları doğru yanıtlamakta zorluk çeken öğrenciler, bu iki alandaki 40 sorudan yalnızca 20’sini doğru yanıtladı. Öğrenciler en çok yüzde 28,99 oran ile matematik testindeki soruları boş bıraktı. Matematiği yüzde 6,25 oran ile fen bilimleri testi, yüzde 4,42 oran ile yabancı dil testi izledi. Açıklanan bu rakamlara bakıldığında, MEB’in LGS’yi derhal kaldırması, eğitimde fırsat eşitliğini bir an önce sağlaması gerekmektedir” diye konuştu. ‘Sınav merkezli bir eğitim sistemi, özellikle yaşları küçük çocuklarımız için doğru değildir’ diyen Fatin Iltar, “Daha önce de defalarca dile getirdiğimiz gibi merkezine sınavı değil; insanı, çocukları koyan bir eğitim sistemi şarttır. Eğitim-İş olarak MEB’e sesleniyoruz: milyonlarca veli ve öğrenci perişan oldu. Milli Eğitim Bakanlığı LGS’yi kaldırmalı, fırsat ve imkan eşitliğine dayalı sınavsız bir geçiş öngören modele geçmelidir” dedi.