Antalya 1. İdare Mahkemesi, toplu ulaşımda kullanılan akıllı kart sistemi Halkkart ihalesini, 'açıklık ve rekabete' uyulmadığı gerekçesiyle iptal etti. İddiaya göre 2 Haziran günü verilen iptal kararı, CHP zarar görmesin diye gizlendi
Toplu ulaşımda kullanılan halk otobüslerinden birinin sahibi olan ulaşım esnafı Ömer Aydoğmuş'un, Halkkart ihalesinin iptali için açtığı dava sonuçlandı. Antalya'da toplu ulaşımda kullanılan ve tartışmaların odağında yer alan sözde NFC'li akıllı kart sistemi Halkkart'ın ihalesi mahkeme kararıyla iptal edildi. 2 Haziran'da görülen son duruşmada, Antalya 1. İdare Mahkemesi, Halkkart ihalesinin KDV hariç yüzde 5'lik işletme payını iptal etti. İhale gereği işletme payının, KDV hariç olmak üzere yüzde 2'si belediyenin, yüzde 3'ü işletici olan A Kent firmasının oluyordu. Rekabet şartları oluşmadığı için ihalenin yenilenmesi gerekiyor. Mahkeme, iptal kararına gerekçe olarak, Halkkart ihalesinde 'açık ve rekabet' ilkesinin gerçekleşmediğini gerekçe gösterdi. Mahkeme, Halkkart'ı kamu hizmetinin ruhuna aykırı buldu.
Belediye baskı yaptı iddiası
AK Partili Menderes Türel döneminde uygulanan Antkart ile Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın döneminde alınan kırmızı otobüs ihalelerini de iptal ettiren Aydoğmuş, kararla ilgili 'Şeriatın kestiği parmak acımaz' değerlendirmesinde bulundu. Öte yandan Büyükşehir Belediyesi'nin seçimler öncesinde CHP aleyhine koz olarak kullanılmaması, kararın duyulmaması için çaba harcadığı, davadan vazgeçmesi için esnafa baskı uyguladığı söyleniyor. İsminin açıklanmasını istemeyen bir kişi, 'Belediye davayı açan kişi üzerine baskı kuruyor. Belediye ciddi baskı uyguluyor, esnaf da zarar verir korkusuyla davadan vazgeçiyor. Seçim öncesi malzeme olmaması için esnaf bayağı tembih gördü' diye konuştu.
Usulsüzlük olduğu için iptal edilmiştir
AK Parti İl Başkanı Mustafa Köse, iptal edildiği öğrenilen Halkkart için 'Yargı kararıyla iptal oldu. Yargının gerekçeli kararını görmemiz gerekir. Sonuçta yargının verdiği karara saygılıyız. Ortada bir usulsüzlük olduğu için Halkkart iptal edilmiştir. Yargının kararını okuyalım ardından ayrıntılı bir değerlendirme yapacağız' dedi.
20 günlük firmanın aldığı ihale iptal oldu
CHP'li Mustafa Akaydın yönetimindeki Büyükşehir Belediyesi'nin gerçekleştirdiği Halkkart ihalesi, Eylül 2009 tarihinde yapılmıştı. İhaleye 5 firma katılmıştı. Kapalı zarf ve azaltma usulüyle yapılan, 15 milyon lira muhammen bedelle gerçekleştirilen ihaleyi, Akıllı Kent Ödeme Teknolojileri AŞ (A Kent) firması kazanmıştı. Firma, rakipsiz kaldığı ihalede, KDV hariç yüzde 5 işletme payıyla en düşük teklifi vermişti. Ancak A-Kent firmasının ihaleden 20 gün önce kurulduğu ortaya çıkmıştı. İhalede de demo gösterim yapılmamıştı ama belediye gizli olarak yapıldığını öne sürmüştü! Sayıştay denetçileri ise A-Kent firmasının, gerekli yeterliliğe sahip olmadığını tespit etmişti. Şartnameye göre, Eylül 2009'da ihalesi yapılan ve 4 ay içinde yani Şubat 2010'da çalıştırılması istenen sistem, ancak Temmuz 2010'da yarım yamalak çalışarak kağıt biletlerle raylı sistemde uygulanabilmişti. Sistem yaklaşık bir yıl sonra devreye girmiş ama bu kez de sürekli çeşitli aksaklıklar yaşanmıştı. Halkkart'ın diğer toplu taşıma araçlarında uygulanmasına, şartnamede yazan tarihten bir yıla yakın süre geçtikten sonra Aralık 2010'da geçilebilmişti. Sistem, çalışmaya başladıktan sonra da sıkıntılar yaşanmıştı.
Şükrü AĞIRMAN
Toplu ulaşımda kullanılan halk otobüslerinden birinin sahibi olan ulaşım esnafı Ömer Aydoğmuş'un, Halkkart ihalesinin iptali için açtığı dava sonuçlandı. Antalya'da toplu ulaşımda kullanılan ve tartışmaların odağında yer alan sözde NFC'li akıllı kart sistemi Halkkart'ın ihalesi mahkeme kararıyla iptal edildi. 2 Haziran'da görülen son duruşmada, Antalya 1. İdare Mahkemesi, Halkkart ihalesinin KDV hariç yüzde 5'lik işletme payını iptal etti. İhale gereği işletme payının, KDV hariç olmak üzere yüzde 2'si belediyenin, yüzde 3'ü işletici olan A Kent firmasının oluyordu. Rekabet şartları oluşmadığı için ihalenin yenilenmesi gerekiyor. Mahkeme, iptal kararına gerekçe olarak, Halkkart ihalesinde 'açık ve rekabet' ilkesinin gerçekleşmediğini gerekçe gösterdi. Mahkeme, Halkkart'ı kamu hizmetinin ruhuna aykırı buldu.
Belediye baskı yaptı iddiası
AK Partili Menderes Türel döneminde uygulanan Antkart ile Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın döneminde alınan kırmızı otobüs ihalelerini de iptal ettiren Aydoğmuş, kararla ilgili 'Şeriatın kestiği parmak acımaz' değerlendirmesinde bulundu. Öte yandan Büyükşehir Belediyesi'nin seçimler öncesinde CHP aleyhine koz olarak kullanılmaması, kararın duyulmaması için çaba harcadığı, davadan vazgeçmesi için esnafa baskı uyguladığı söyleniyor. İsminin açıklanmasını istemeyen bir kişi, 'Belediye davayı açan kişi üzerine baskı kuruyor. Belediye ciddi baskı uyguluyor, esnaf da zarar verir korkusuyla davadan vazgeçiyor. Seçim öncesi malzeme olmaması için esnaf bayağı tembih gördü' diye konuştu.
Usulsüzlük olduğu için iptal edilmiştir
AK Parti İl Başkanı Mustafa Köse, iptal edildiği öğrenilen Halkkart için 'Yargı kararıyla iptal oldu. Yargının gerekçeli kararını görmemiz gerekir. Sonuçta yargının verdiği karara saygılıyız. Ortada bir usulsüzlük olduğu için Halkkart iptal edilmiştir. Yargının kararını okuyalım ardından ayrıntılı bir değerlendirme yapacağız' dedi.
20 günlük firmanın aldığı ihale iptal oldu
CHP'li Mustafa Akaydın yönetimindeki Büyükşehir Belediyesi'nin gerçekleştirdiği Halkkart ihalesi, Eylül 2009 tarihinde yapılmıştı. İhaleye 5 firma katılmıştı. Kapalı zarf ve azaltma usulüyle yapılan, 15 milyon lira muhammen bedelle gerçekleştirilen ihaleyi, Akıllı Kent Ödeme Teknolojileri AŞ (A Kent) firması kazanmıştı. Firma, rakipsiz kaldığı ihalede, KDV hariç yüzde 5 işletme payıyla en düşük teklifi vermişti. Ancak A-Kent firmasının ihaleden 20 gün önce kurulduğu ortaya çıkmıştı. İhalede de demo gösterim yapılmamıştı ama belediye gizli olarak yapıldığını öne sürmüştü! Sayıştay denetçileri ise A-Kent firmasının, gerekli yeterliliğe sahip olmadığını tespit etmişti. Şartnameye göre, Eylül 2009'da ihalesi yapılan ve 4 ay içinde yani Şubat 2010'da çalıştırılması istenen sistem, ancak Temmuz 2010'da yarım yamalak çalışarak kağıt biletlerle raylı sistemde uygulanabilmişti. Sistem yaklaşık bir yıl sonra devreye girmiş ama bu kez de sürekli çeşitli aksaklıklar yaşanmıştı. Halkkart'ın diğer toplu taşıma araçlarında uygulanmasına, şartnamede yazan tarihten bir yıla yakın süre geçtikten sonra Aralık 2010'da geçilebilmişti. Sistem, çalışmaya başladıktan sonra da sıkıntılar yaşanmıştı.
Şükrü AĞIRMAN