TTNET'ten Superonline'a geçmesine rağmen eski internet aboneliğinin iptal edilmeyip yenisinin de devreye alınmayarak her 2 abonelik için kendisine fatura yansıtıldığını öne sürenler için Superonline, 'Mağdur yok. Sorun, numara taşımadaki uygulamadan kaynaklanıyor' dedi
Superonline'nin daha fiber optik kablo çalışmaları için kazı yaparken bile sanki çalışmalar bitmiş gibi vatandaşa henüz bir çok bölgede devreye girmemiş olmasına rağmen fiberoptik hızda internet keyfi yaşamaya dair uygun fiyatlı kampanyalar sattığı, müşterinin numarasını firmaya taşımasına rağmen hem eski hem yeni firmasından kendisine internet kullandığına dair faturalar geldiğine dair iddialara yanıt geldi. İsminin verilmesini istemeyen bazı vatandaş kendilerine Superonline adına gelen bazı müşteri temsilcilerinin 'Sizin Telekom internet hattınızı iptal edeceğiz böylece aylık 60 lira gibi aylık sınırsız internet faturasından kurtulacaksınız. Yerine ayda 9.99 liraya fiber optik hızda sınırsız internet bağlayacağız' denmesine rağmen aybaşında hem Telekom hem de Superonline faturası ile karşılaştıklarını, Superonline hatlarının açılmadığı gibi Telekom'a ait eski internet hatlarının da iptal edilmediğini, almadıkları hizmetin faturasının kendilerine gönderildiğini öne sürdü. İddialarımızı telefon ve e-posta yolu ile ileterek cevap istediğimiz Superonline yetkilileri, elektronik posta yolu cevap verdi. 17 Mart 2011 günü gönderdiği elektronik postayla, Superonline İletişim Hizmetleri A.Ş. Kurumsal İletişim Müdürü Didem Üçer iddiaları yanıtlamaya çalıştı. Üçer, mağdur müşteri olması neredeyse imkansız demesine rağmen iddiaların ortaya çıkma nedenini numara taşıma işleminde uygulamada sorunlar yaşandığını belirterek şöyle anlattı:
Şirket BİK'e sorun için başvurdu
'Müşterilerimize sunduğumuz kampanya koşulları yazılı bir sözleşmeye bağlıdır ve Superonline bu sözleşmeden doğan tüm yükümlülüklerini yerine getirmektedir. Müşterilerimizin bu şartlara karşın bir mağduriyeti söz konusu olursa, Superonline olarak bu mağduriyetleri derhal gidermekteyiz. E-posta mesajınızda tariflediğiniz sorun üzerine Antalya bölgesinden tarafımıza ulaşmış müşteri talep ve görüşleri incelenmiş, genele yaygın ya da makul süreler içerisinde cevaplanamamış bir sorun tespit edilememiştir
Sabit numara ve ADSL taşıma süreçlerinin başlangıcında sektörde çeşitli sorunların yaşandığını belirtmek isteriz. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu, 09.09.2009 tarih ve 2009/DK-07/464 sayılı kararıyla, yerleşik operatöre ait bir numaranın taşınması halinde yerleşik operatörün bu numaraya bağlı olarak toptan seviyede sunduğu geniş bant erişim hizmetini taşıma anında keseceğini hüküm altına almıştır. Uygulamada ise numarasını şirketimize taşıyan müşteriler, yukarıda anılan düzenlemeye rağmen internet aboneliklerini iptal için ayrıca başvuruda bulunmak zorunda kalmışlardır. Şirketimiz bu sorunun düzeltilmesi için Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na başvurularda bulunmuştur.
Aykırılık olabilir
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu tarafından alınan 22.02.2011 tarih ve 2011/DK-07/87 sayılı yeni kararla 'abonenin numarasını taşıması halinde Türk Telekom'un numara taşıma işlemi gerçekleştiği andan itibaren, numaraya bağlı toptan geniş bant internet hizmetinin kesileceğini ilgili ISS'ye bildireceği' yinelenmiş ayrıca '... abonenin ilave başvurusuna gerek kalmaksızın ISS'nin DSL aboneliğini feshederek aboneyi bilgilendirmesi gerektiği...' de belirtilmiştir. Şirketimize yöneltmiş olduğunuz sorular kapsamında konu değerlendirildiğinde iki ihtimalin gerçekleşmiş olabileceği düşünülmektedir. Bunlardan ilki ilgili abonenin numarasını şirketimize taşımış olmasına rağmen yerleşik operatör tarafından bu durumun TTNET A.Ş.'ye bildirilmemiş olması ihtimali, ikincisi de yerleşik operatör tarafından TTNET A.Ş.'ye bildirilmiş olmasına rağmen bu firma tarafından hizmetin ve faturalandırmanın sonlandırılmasına ilişkin işlemlerin yapılmamış olması ihtimalidir. Hal böyle iken aboneye TTNET tarafından hizmet faturasının düzenlenmeye devam edilmiş olması Türk Telekom ve/veya TTNET tarafından Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu'nun kararlarına aykırılık ihtiva etmektedir.'
Şükrü AĞIRMAN
Superonline'nin daha fiber optik kablo çalışmaları için kazı yaparken bile sanki çalışmalar bitmiş gibi vatandaşa henüz bir çok bölgede devreye girmemiş olmasına rağmen fiberoptik hızda internet keyfi yaşamaya dair uygun fiyatlı kampanyalar sattığı, müşterinin numarasını firmaya taşımasına rağmen hem eski hem yeni firmasından kendisine internet kullandığına dair faturalar geldiğine dair iddialara yanıt geldi. İsminin verilmesini istemeyen bazı vatandaş kendilerine Superonline adına gelen bazı müşteri temsilcilerinin 'Sizin Telekom internet hattınızı iptal edeceğiz böylece aylık 60 lira gibi aylık sınırsız internet faturasından kurtulacaksınız. Yerine ayda 9.99 liraya fiber optik hızda sınırsız internet bağlayacağız' denmesine rağmen aybaşında hem Telekom hem de Superonline faturası ile karşılaştıklarını, Superonline hatlarının açılmadığı gibi Telekom'a ait eski internet hatlarının da iptal edilmediğini, almadıkları hizmetin faturasının kendilerine gönderildiğini öne sürdü. İddialarımızı telefon ve e-posta yolu ile ileterek cevap istediğimiz Superonline yetkilileri, elektronik posta yolu cevap verdi. 17 Mart 2011 günü gönderdiği elektronik postayla, Superonline İletişim Hizmetleri A.Ş. Kurumsal İletişim Müdürü Didem Üçer iddiaları yanıtlamaya çalıştı. Üçer, mağdur müşteri olması neredeyse imkansız demesine rağmen iddiaların ortaya çıkma nedenini numara taşıma işleminde uygulamada sorunlar yaşandığını belirterek şöyle anlattı:
Şirket BİK'e sorun için başvurdu
'Müşterilerimize sunduğumuz kampanya koşulları yazılı bir sözleşmeye bağlıdır ve Superonline bu sözleşmeden doğan tüm yükümlülüklerini yerine getirmektedir. Müşterilerimizin bu şartlara karşın bir mağduriyeti söz konusu olursa, Superonline olarak bu mağduriyetleri derhal gidermekteyiz. E-posta mesajınızda tariflediğiniz sorun üzerine Antalya bölgesinden tarafımıza ulaşmış müşteri talep ve görüşleri incelenmiş, genele yaygın ya da makul süreler içerisinde cevaplanamamış bir sorun tespit edilememiştir
Sabit numara ve ADSL taşıma süreçlerinin başlangıcında sektörde çeşitli sorunların yaşandığını belirtmek isteriz. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu, 09.09.2009 tarih ve 2009/DK-07/464 sayılı kararıyla, yerleşik operatöre ait bir numaranın taşınması halinde yerleşik operatörün bu numaraya bağlı olarak toptan seviyede sunduğu geniş bant erişim hizmetini taşıma anında keseceğini hüküm altına almıştır. Uygulamada ise numarasını şirketimize taşıyan müşteriler, yukarıda anılan düzenlemeye rağmen internet aboneliklerini iptal için ayrıca başvuruda bulunmak zorunda kalmışlardır. Şirketimiz bu sorunun düzeltilmesi için Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na başvurularda bulunmuştur.
Aykırılık olabilir
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu tarafından alınan 22.02.2011 tarih ve 2011/DK-07/87 sayılı yeni kararla 'abonenin numarasını taşıması halinde Türk Telekom'un numara taşıma işlemi gerçekleştiği andan itibaren, numaraya bağlı toptan geniş bant internet hizmetinin kesileceğini ilgili ISS'ye bildireceği' yinelenmiş ayrıca '... abonenin ilave başvurusuna gerek kalmaksızın ISS'nin DSL aboneliğini feshederek aboneyi bilgilendirmesi gerektiği...' de belirtilmiştir. Şirketimize yöneltmiş olduğunuz sorular kapsamında konu değerlendirildiğinde iki ihtimalin gerçekleşmiş olabileceği düşünülmektedir. Bunlardan ilki ilgili abonenin numarasını şirketimize taşımış olmasına rağmen yerleşik operatör tarafından bu durumun TTNET A.Ş.'ye bildirilmemiş olması ihtimali, ikincisi de yerleşik operatör tarafından TTNET A.Ş.'ye bildirilmiş olmasına rağmen bu firma tarafından hizmetin ve faturalandırmanın sonlandırılmasına ilişkin işlemlerin yapılmamış olması ihtimalidir. Hal böyle iken aboneye TTNET tarafından hizmet faturasının düzenlenmeye devam edilmiş olması Türk Telekom ve/veya TTNET tarafından Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu'nun kararlarına aykırılık ihtiva etmektedir.'
Şükrü AĞIRMAN