Antalya Ticaret Borsası (ATB) öncülüğünde Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin (TOBB) desteğiyle bu yıl 9’uncusu düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX basın toplantısı gerçekleştirildi. 24 Ekim Çarşamba günü kapılarını açacak YÖREX, 28 Ekim'e kadar açık olacak. Fuara 72 ilden kurum, oda, borsa ve ilgili firmalar katılırken 200 bin ziyaretçi hedefleniyor. ATB Başkanı Ali Çandır, toplantıda yaptığı konuşmada 9 yıl önce, ‘Sizin Oraların Nesi Meşhur’ diye yola çıktıklarını ve projelerinin bugün bir Türkiye projesine dönüştüğünü kaydetti. Gerek iş dünyası gerek hane olarak ciddi bir ekonomik daralmadan geçildiğinin altını çizen Çandır, "Bu daralma bizleri ve milletimizi zorlamasına rağmen yerli ve milli ürünlere daha fazla sahip çıkılmasına fırsat sağlıyor. 2008 krizi sonrası başlattığımız yöresel ürünlere sahip çıkma ve koruma anlayışıyla ortaya çıkan YÖREX’in ve yöresel ürünlerimize sahip çıkma anlayışının, dışa bağımlı olmadan üretmenin ve üretilen ürünlerin katma değerinin çoğunun ülke içinde kalmasının önemli olduğunu görüyoruz. Bize ait olan yöresel ürünleri daha fazla korumalı ve üretmeliyiz. Böylelikle kendi insanımıza iş, aş olacağız, ekonomik olarak güçlenmemize katkı sağlayacağız” şeklinde konuştu. 72 il, 200 bin ziyaretçi
Başkan Ali Çandır, 2010 yılında başlayan ilk YÖREX’e 42 il ve 24 bin 609 ziyaretçi katıldığını ifade ederek, bu yıl ise KKTC dahil 72 il ile 200 bin ziyaretçi beklediklerini bildirdi. Fuar kapsamında yöresel ürünlerin değerlendirilmesi için ikili görüşmeler ve paneller düzenleneceğini ifade eden Çandır, "Fuarımız Anfaş Expo Center’de 24-28 Ekim tarihleri arasında yapılacak. Bu yıl 72 il ve KKTC var. Katılımcı sayısı 464. 241 kurum, 223 firma, 133 oda ve borsa, 19 kalınma ajansı fuarımızda yer alacak” dedi. Çandır, coğrafi işaret konusuna da değinerek, “Gıda sektörümüzde katma değer oluşturmanın temeli yöresel ürünlerimizi coğrafi işaret zırhı kazandırmaktan ve coğrafi işaretle pazarlamaktan geçmektedir. 2010 yılından itibaren 222 ürünümüz coğrafi işaretle tescil edildi. Coğrafi işaretli ürün sayımız Alanya avokadosu ile 371’e ulaştı. Coğrafi işaretli ürün sayımız YÖREX sonrası yüzde 60’ı tescillendi. YÖREX sonrası 409 başvuru aşamasını geçmiş ürünümüz var. 500 coğrafi işaretli ürün için tescil işlemi devam ediyor. 3 tane (Aydın İnciri, Malatya Kayısısı, Antep Baklavası) olan AB tescilli ürün sayımızı artırmalıyız” dedi. Antalya ekonomisine katkı
Amatör ruhla başlayan YÖREX’in bir marka olduğuna ve bunun gibi büyüyen başka bir fuar olmadığına dikkat çeken Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin ise, “Turizmimize de destek verecek. Katılımcı sayısı artarsa Antalya ekonomisine katkı sağlayacaktır. Yöresel ürünlere dikkat çeken YÖREX, Türkiye’de önemli bir görev yaptı. Pazarlamayla ilgili çalışmamız gerekir. Türkiye’de 200 çeşit peynir var ama gerekli katkıyı alamıyoruz. Almanya 4.5 milyar dolar, Hollanda 4.1 milyar dolarlı peynir ihracatı yapıyor. Bizimki hala 150 milyon dolar. YÖREX bu pazarlamaya katkı koyacaktır. Katma değerli ürünlerin değerini daha da yükselterek, ihraç eder duruma getirmemiz gerekir” dedi. ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı ise, YÖREX’in 10’uncu yılını çok daha iyi kutlayacaklarını anlattı. YÖREX'in basın toplantısına ATB Başkanı Ali Çandır, ATSO Başkanı Davut Çetin, ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, Antalya Gazeteciler Cemiyeti (AGC) Başkanı Mevlüt Yeni katıldı. Esra ALTUNKES
Başkan Ali Çandır, 2010 yılında başlayan ilk YÖREX’e 42 il ve 24 bin 609 ziyaretçi katıldığını ifade ederek, bu yıl ise KKTC dahil 72 il ile 200 bin ziyaretçi beklediklerini bildirdi. Fuar kapsamında yöresel ürünlerin değerlendirilmesi için ikili görüşmeler ve paneller düzenleneceğini ifade eden Çandır, "Fuarımız Anfaş Expo Center’de 24-28 Ekim tarihleri arasında yapılacak. Bu yıl 72 il ve KKTC var. Katılımcı sayısı 464. 241 kurum, 223 firma, 133 oda ve borsa, 19 kalınma ajansı fuarımızda yer alacak” dedi. Çandır, coğrafi işaret konusuna da değinerek, “Gıda sektörümüzde katma değer oluşturmanın temeli yöresel ürünlerimizi coğrafi işaret zırhı kazandırmaktan ve coğrafi işaretle pazarlamaktan geçmektedir. 2010 yılından itibaren 222 ürünümüz coğrafi işaretle tescil edildi. Coğrafi işaretli ürün sayımız Alanya avokadosu ile 371’e ulaştı. Coğrafi işaretli ürün sayımız YÖREX sonrası yüzde 60’ı tescillendi. YÖREX sonrası 409 başvuru aşamasını geçmiş ürünümüz var. 500 coğrafi işaretli ürün için tescil işlemi devam ediyor. 3 tane (Aydın İnciri, Malatya Kayısısı, Antep Baklavası) olan AB tescilli ürün sayımızı artırmalıyız” dedi.
Amatör ruhla başlayan YÖREX’in bir marka olduğuna ve bunun gibi büyüyen başka bir fuar olmadığına dikkat çeken Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin ise, “Turizmimize de destek verecek. Katılımcı sayısı artarsa Antalya ekonomisine katkı sağlayacaktır. Yöresel ürünlere dikkat çeken YÖREX, Türkiye’de önemli bir görev yaptı. Pazarlamayla ilgili çalışmamız gerekir. Türkiye’de 200 çeşit peynir var ama gerekli katkıyı alamıyoruz. Almanya 4.5 milyar dolar, Hollanda 4.1 milyar dolarlı peynir ihracatı yapıyor. Bizimki hala 150 milyon dolar. YÖREX bu pazarlamaya katkı koyacaktır. Katma değerli ürünlerin değerini daha da yükselterek, ihraç eder duruma getirmemiz gerekir” dedi. ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı ise, YÖREX’in 10’uncu yılını çok daha iyi kutlayacaklarını anlattı. YÖREX'in basın toplantısına ATB Başkanı Ali Çandır, ATSO Başkanı Davut Çetin, ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, Antalya Gazeteciler Cemiyeti (AGC) Başkanı Mevlüt Yeni katıldı.