banner204
banner192
banner203

Markalaşma tartışıldı

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası tarafından düzenlenen 'Markalaşma ve Marka İletişimi' toplantısı, Oda Konferans Salonu'nda yapıldı.

Herkesin firmasını büyütmek istediğini ifade eden Prof. Dr. Ali Atıf Bir, büyümekteki krizin temel sorununun ise kar edememek olduğunu kaydetti. Kar edebilmek için farklı ürün elde edilmesi gerektiğini dile getiren Bir, piyasada birbirine benzer ürünlerin yer aldığını, bu ürünlerin birbiri ile rekabet edebilmek için fiyat kırmaları gerektiğini, bunun da en kötü pazarlama yöntemi olduğunu dile getirdi. ATSO Başkanı Çetin Osman Budak ise ''Eskiden bir firmanın gücü çalışan sayısı, mal varlığı, cirosu ile lçülürdü. ޞimdi ise marka değeri ile ölçülüyor. Artık bir ülkenin zenginliği küresel markaları ile ölçülüyor'' dedi.

Antalya'da 2004 yılında 300 olan marka tescili sayısının 1200'lere ulaştığını vurgulayan Budak, şöyle konuştu: ''Marka restoranlarımızın ve otellerimizin sayısı artıyor. Ama henüz yeterli düzeyde değiliz. Marka sayımıza, marka değerimize baktığımız zaman gurur duyuyoruz. Ancak fazla övünmeye hakkımız olmadığına inanıyorum. Çünkü yarım milyon yatağımız, golfumuz, SPA'larımız var. Kongreler ve fuarlar yapıyoruz. Ama Aralık ayında gelen turist 120 bin. Ocak ayında gelen turist sayısı 130 bin. Bu demektir ki, turist güneşe, kuma geliyor, bize gelmiyor.''

Anahtar Kelimeler:

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Yap Yeni Üyelik

banner20