Akdeniz Manşet ve Gazete Bir yönetimini makamında kabul eden Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Türkiye’nin turizmde 2023 hedefine emin adımlarla ilerlediğini söyledi ve “Hedefe ulaşmak için herkes elini taşın altına koymalı” dedi
Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Akdeniz Manşet ve Gazete Bir yönetim kadrosunu makamında ağırladı. Gazete sahibi Murat Çiçek ile her iki gazetenin yöneticileri ve yazarların yer aldığı ziyarette Antalya’nın turizm hedeflerini anlatan Vali Karaloğlu, önemli saptamalar yaptı. Antalya turizminin 2018’i rekorlarla kapattığına dikkat çeken Karaloğlu, 2019’a yepyeni umutlar ve hedeflerle girildiğini kaydetti. Türkiye’nin 2023 turizm hedeflerine adım adım ilerlediğini belirten Vali Karaloğlu, “Bu hedefe gidişte en büyük katkıyı verecek olan il Antalya’dır” dedi.
‘Sadece fiyat artırmakla olmaz’
Geride bıraktığımız 2018’in rekorlar yılı olduğuna dikkat çeken Karaloğlu, “Gerek Antalya gerekse Türkiye açısından önemli, verimli bir yıl oldu. Kent ekonomisinin lokomotifi turizmde önemli çalışmalara imza attık. Hedef pazar ve ürün çeşitliliğini artırdık. Yeterli mi, elbette değil. Daha çok çalışmalı, daha fazla gayret göstermeliyiz. Turist sayısının artmasının yanı sıra turizm gelirlerinin de artması lazım. Bir miktar arttı da. Ancak henüz istenilen seviyede değil. Tabi gelirleri artırmak öyle sadece fiyatları artırmakla olmuyor. Niteliğinizin artması lazım. Yani önce herkes elini taşın altına koyacak. Herkes tesisini, ürününü şöyle bir elden geçirecek. Bunların hepsi birbirine bağlı şeyler. Niteliğinizi artırırsanız ürününüzü de aynı oranda fiyatla satarsınız. Yani geliriniz de aynı oranda artar” diye konuştu.‘Bir marka caddemiz bile yok’
Turizmi havalimanı-otel döngüsünün dışına çıkarmak gerektiğini de kaydeden Vali Karaloğlu şöyle devam etti: “Turizmi 12 aya yaymamız ve ürün çeşitliliğini artırmamız gerektiğini her fırsatta söylüyoruz. Turisti otelin dışına çıkarmamız gerektiğini hep söylüyoruz. Turist çıkmıyor değil ancak çıkıp nereye gidiyor, imitasyon ürünlerin satıldığı yerlere. Turizmin başkentiyiz ama bir marka caddemiz yok mesela. Tüm dünya markalarının satıldığı bu tür caddeler turizmdeki rakibimiz ülkelerde/kentlerde var oysa. Bunları da yapmamız lazım.”‘Herkes elini taşın altına koymalı’
Arzu edilen seviyelere ulaşmak için öncelikle bu kentte yaşayan herkesin turizmi özümsemesi gerektiğine de işaret eden Vali Karaloğlu şunları söyledi: “Öncelikle herkes bu kentin değerlerine sahip çıkacak. Geçen yılı Perge yılı ilan ettik, Antalya’da yaşayıp da Perge’ye gitmeyen bir sürü insan var. Akseki ve İbradı’da Düğmeli Evler’i görmemiş bir sürü insan, hatta turizmci var. Böyle bir şey olabilir mi? Önce kendimiz tanıyacağız, gezip göreceğiz ki bunları dünyaya anlatabilelim. Turizmi sadece otelcilerin uhdesine bırakmak olmaz. Tüm sorunların çözümünü sadece Turizm Bakanı’ndan beklemek olmaz. Herkes bir ucundan tutmak zorunda. Turizm servisi sahibi, meydana gelen kazanın bindiği dalı kesmek olduğunu bilecek. Profesyonel sürücülerle çalışmanın işlerini artıracağını bilecek. Bilmek zorunda. Yoksa yerimizde sayar dururuz.”
Yunus ERDOĞAN
‘Sadece fiyat artırmakla olmaz’
Geride bıraktığımız 2018’in rekorlar yılı olduğuna dikkat çeken Karaloğlu, “Gerek Antalya gerekse Türkiye açısından önemli, verimli bir yıl oldu. Kent ekonomisinin lokomotifi turizmde önemli çalışmalara imza attık. Hedef pazar ve ürün çeşitliliğini artırdık. Yeterli mi, elbette değil. Daha çok çalışmalı, daha fazla gayret göstermeliyiz. Turist sayısının artmasının yanı sıra turizm gelirlerinin de artması lazım. Bir miktar arttı da. Ancak henüz istenilen seviyede değil. Tabi gelirleri artırmak öyle sadece fiyatları artırmakla olmuyor. Niteliğinizin artması lazım. Yani önce herkes elini taşın altına koyacak. Herkes tesisini, ürününü şöyle bir elden geçirecek. Bunların hepsi birbirine bağlı şeyler. Niteliğinizi artırırsanız ürününüzü de aynı oranda fiyatla satarsınız. Yani geliriniz de aynı oranda artar” diye konuştu.‘Bir marka caddemiz bile yok’
Turizmi havalimanı-otel döngüsünün dışına çıkarmak gerektiğini de kaydeden Vali Karaloğlu şöyle devam etti: “Turizmi 12 aya yaymamız ve ürün çeşitliliğini artırmamız gerektiğini her fırsatta söylüyoruz. Turisti otelin dışına çıkarmamız gerektiğini hep söylüyoruz. Turist çıkmıyor değil ancak çıkıp nereye gidiyor, imitasyon ürünlerin satıldığı yerlere. Turizmin başkentiyiz ama bir marka caddemiz yok mesela. Tüm dünya markalarının satıldığı bu tür caddeler turizmdeki rakibimiz ülkelerde/kentlerde var oysa. Bunları da yapmamız lazım.”‘Herkes elini taşın altına koymalı’
Arzu edilen seviyelere ulaşmak için öncelikle bu kentte yaşayan herkesin turizmi özümsemesi gerektiğine de işaret eden Vali Karaloğlu şunları söyledi: “Öncelikle herkes bu kentin değerlerine sahip çıkacak. Geçen yılı Perge yılı ilan ettik, Antalya’da yaşayıp da Perge’ye gitmeyen bir sürü insan var. Akseki ve İbradı’da Düğmeli Evler’i görmemiş bir sürü insan, hatta turizmci var. Böyle bir şey olabilir mi? Önce kendimiz tanıyacağız, gezip göreceğiz ki bunları dünyaya anlatabilelim. Turizmi sadece otelcilerin uhdesine bırakmak olmaz. Tüm sorunların çözümünü sadece Turizm Bakanı’ndan beklemek olmaz. Herkes bir ucundan tutmak zorunda. Turizm servisi sahibi, meydana gelen kazanın bindiği dalı kesmek olduğunu bilecek. Profesyonel sürücülerle çalışmanın işlerini artıracağını bilecek. Bilmek zorunda. Yoksa yerimizde sayar dururuz.”
Yunus ERDOĞAN