Fuarda 120’nin üzerinde oda ve borsa olduğunu belirten TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Bunu çok önemsiyorum zira biz kendi değerimize sahip çıkmazsak, başkası gelir sahiplenir. Oda ve borsalarımız hem YÖREX’e destek veriyor, hem de kendi yöresel ürünlerine sahip çıkıyorlar. Bunların coğrafi işaretlerini alıp, şehirlerine kazandırıyorlar. Yöresel ürünler, coğrafi işaretleme dediğimiz zaman elbette bu ürünleri dışarıya satmak aklımıza geliyor. Oda-borsa camiamız bu konuda da liderlik üstlendi” şeklinde konuştu.
80 milyon insanı görüyorum
Her sene YÖREX’e mutlaka geldiğinin altını çizen Hisarcıklıoğlu, fuarda adeta Anadolu denilen ulu çınarın gölgesinde yaşayan 80 milyon insanı gördüğünü ifade etti. Hisarcıklıoğlu,
her bölgeden, her ilden Türkiye’nin zenginliğinin fuarda sergilendiğine dikkat çekerek, “Coğrafi işaret, yerelin dünya ile buluşmasını sağlıyor. Bu büyük organizasyon kalkınma noktasında yeni bir bilinç inşa etti. Zenginleşme noktasında çok doğru bir alan açtı. Bu işin mimarı ayrı bir takdiri hak ediyor. Antalya ATB Başkanımız Ali Çandır, bir fikir üretti, bu fikrini projeye dönüştürdü. Ülke çapında müthiş bir başarıya imza attı. İşte vizyoner olmak, cesur bir girişimci olmak budur. Ali Çandır başkanımızla iftihar ediyorum” dedi.
Attıkları tohum tuttu
Hisarcıklıoğlu, şu ana kadar 3 ürünün Avrupa’da tescillendiğini hatırlatarak, “Gaziantep baklavası, Aydın inciri ve Malatya kayısısı. Bunu başaran Gaziantep Sanayi Odamızı, Aydın Ticaret Odamızı ve Malatya Ticaret ve Sanayi Odamızı tebrik ediyorum. YÖREX bir vizyon işiydi, odaların-borsaların, yerel kalkınmada ne kadar değerli bir rolü olduğunu kanıtladılar. Burada bir farkındalık meydana getirdik. Her sene daha fazla katılım oluyor. 2 sene önce 132 bin, geçen sene 155 bindi. Bu sene hedef 200 bine ulaşmak. Antalya çok önemli bir iş yaptı. Senelerdir çok büyük bir emek veriyorlardı, attıkları tohum tuttu. Borsamız Antalya için çok güzel işlere imza atıyor” şeklinde konuştu.
Esra ALTUNKES