A-Kent, zaten sayısı az olan ve belirli bir saatten sonra çalışmayan kart dolum ve satış noktalarını bir bir kapatıyor
Parfümeri dükkanı, marketler, büfeler, plajlar ve Antray’a ait duraklardan 11’i dahil 110 dolum noktasında 2010 yılı sonunda Halkkart satarak işe başlayan A-Kent firması; iddiaya göre bir dönem 220 dolum noktasına ulaştı. Yapılan fizibilite raporlarına göre 500’e yakın dolum noktası oluşturulması düşünülüyordu. Geldiğimiz noktada Antray başlangıç noktası olan Fatih Durağı ile Otogar Durağı arasında Kepezaltı ve Ferrokrom Tramvay Durağı’ndaki kart dolum ve satış noktaları bir ay kadar önce kapatıldı.
Büfeler satmayı bırakıyor
Vakıf Çiftliği Durağı’nda ise dolum noktası zaten yoktu. Haliyle vatandaş Kepez bölgesinde mağdur oldu. Çünkü Antray’a sadece Halkkart ile binilebiliyor. Birçok büfe ve marketler ile plajların tamamında da kart satışı sona erdi. Sistem ilk kurulduğundan bu yana bir kısım esnaf, çoğu kez şikâyet aldıkları sistem yüzünden büfe, market ve dükkanlarında kart satışı yapmayı bıraktı. Kepez bölgesinde Fatih Tramvay Durağı dışında Otogar Tramvay Durağı’na kadar kart satış ve dolumu yapan bir nokta bulmak neredeyse imkansız.
Vatandaş rezil oluyor
Firma ayrıca hafif raylı sistem Antray’ın son durağı olan, Lara-Kundu, Aksu bölgesi yolcuları için çok stratejik bir nokta olarak bilinen Meydan Durağı’ndaki dolum ve kart satış noktasını da kapattı. Tramvay durağına yakın noktadaki Meydan Aktarma ve Depolama Merkezi’nde ise kart satışı yapılıyor ancak tek satış ve dolum noktası sebebiyle burada yığılmalar yaşanıyor. Halkkart sisteminin şartnamesinde 30 adet Akıllı Durak Otobüs ve 30 adet Doldurma İstasyonu (Otomat) ifadesi yer alıyordu. Bunlar da gerçekleştirilemedi. Şu anda vatandaş, Antalya kent merkezinde dahi kart satın alacak ya da dolum yapacak bir nokta bulmakta zorlanıyor.
Saat 21’de kapanıyor
A-Kent’in internet sitesinde Aksu ilçesinde 8, Döşemealtı’nda 3, Kepez’de 49, Konyaaltı’nda 25, Muratpaşa’da 102 adet yetkili bayi, tramvay ve Antray duraklarında 14 A-Kent gişesi, Aksu-Meydan-Varsak-Gürsu ve Gülveren Depolama Merkezlerinde birer adet olmak üzere 206 adet dolum ve/veya kart satış noktası olduğu yazıyor. Ancak mevcut durumda bu noktaların bir bölümü faaliyette değil. Antray-tramvay duraklarındaki kart satış ve dolum noktaları ise saat 21 sıralarında kapatılıyor.
Marketler sadece dolum yapabiliyordu
Marketlerde ve büfelerde ise kart satışı yok. Sadece kart dolumu yapılabiliyor. Gece yarısına kadar çalışan hafif raylı sistem Antray’a binmek isteyen vatandaş, kartı yoksa ya da bakiyesi yetersiz ise mağdur oluyor. Sistem hatırlanacağı üzere birkaç yıl önce mahkemelik oldu. Mahkemece 2 kez iptal edildi. Ayrıca Antalya 4. Ağır Ceza Mahkemesi’nde dönemin belediye başkanı Mustafa Akaydın ile bürokratları, sistemi işleten firma sahiplerinin ihaleye fesat, irtikap, edimin ifasına fesat, resmi belgede sahtecilikle ilgili davası devam eden Halkkart sisteminin davası sürüyor. Duruşma 22 Ekim’de görülecek.
Halka adeta dayatıldı
Antalya’da Büyükşehir Belediyesi’nde CHP’li Mustafa Akaydın’ın 2009-2014 arasındaki başkanlık döneminde halka adeta dayatılan ve A-Kent firmasının ihalesini kazandığı Halkkart sisteminin tasfiyesinde son halka olan tahkim sözleşmesinin imzalanabilmesi için gereken yetki ise geçtiğimiz günlerde belediye meclisi tarafından belediye genel sekreterine verildi. Şu andaki Antalya Büyükşehir Belediyesi yönetimi, Halkkart’ta tasfiye işlemlerinin başlatıldığını, endişeye gerek olmadığını, hiç kimsenin mağdur olmayacağını duyurmuştu.
Açıklamaya rağmen mağduriyet
Duyuruda “Yapılacak yeni kart sistemi çalışmaları tamamlandığında, halkımıza hiçbir ek maddi yükümlülük getirilmeden geçiş yapılması sağlanacaktır. Mevcut sistemin ihalesi ile ilgili İdare Mahkemesi'nce verilmiş olan iptal kararı nedeniyle sözleşme fesih edilmiş olmasına rağmen bugüne kadar fiilen uygulanmış olup, bu nedenle tasfiyesi işlemleri başlatılmıştır. Ancak bu süreç birkaç ay süre alacağından bugün itibarıyla sistem aynen eski şekliyle uygulanmaya devam edecektir. Bu çerçevede, gerek kart dolumları ve gerekse kartla binişlerde bu aşamada hiçbir değişiklik yoktur” açıklaması yapıldı. Buna rağmen A-Kent firması, bazı noktalarda kart dolum ve satışını durdurdu. Vatandaş mağdur oluyor.
Kart mecbur tutulmuştu
Hatırlanacağı üzere CHP’li Mustafa Akaydın döneminde belediye yönetimi, kartın işletilmesi ile ilgili olarak ihale mahkeme tarafından iptal edilmesine rağmen halkı kartı kullanmaya mecbur tutmuştu. Hatta nakit ulaşım ücretini 2 buçuk liraya çıkarmıştı. Mahkeme kararı nedeniyle hukuksal bağımız yok ama "duygusal" bağımız var dedikleri A-Kent isimli firmayı belediye yönetiminin koruyup kolladığı öne sürülmüştü. Firmanın kart bakiyeleri BDDK'ya aykırı olarak sürekli eksiye bile düşerken, bazı bakiyelerin kaybolduğu öne sürülmüştü.
Kart ücreti bile alınmıştı
Ulaşım esnafı da kazançlarının sistemde kaybolduğunu iddia etmişti. Firma, ihaleyi Eylül 2009'da aldıktan sonra 16 hafta olan yapım süresinde işi teslim edememişti. “16 hafta fazla biz 12 haftada sistemi yaparız, dünyanın en süpersonik ve gelişmiş sistemi” diyen bazı belediye bürokratlarına rağmen, sistem yaklaşık bir buçuk yıl sonra Aralık 2010 tarihinde yarım yamalak işletilmeye başlanabilmişti. “Bedava” ve “halkçı kart” denilen kartlar için 1 yıl 4 ay boyunca, her vatandaştan sekizer lira kart ücreti toplanmış ve sistemin bu parayla kurulduğu, 21 günlük firmanın kasasında para olmadığı iddia edilmişti.