Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, bankalar tarafından alınan yüksek ekspertiz ücretlerine yönelik son zamanlarda şikayetlerin bir hayli arttığına dikkat çekerek, “Oysa bankalar ekspertizin kestiği faturayı aynen müşterisine yansıtmak zorundadır. Anlaşılıyor ki bankalar ballı kazançlarından vazgeçmek istemiyor. Yeni Tüketici Yasası 6502’de ‘bankalar ancak 20 işlemden komisyon alabilirler’ denmektedir. Ancak herhangi bir yönetmelik değişikliği olmadığından bankalar kafalarına göre komisyon belirleyemez ve kesemezler. Tüketicinin uyanık olması gerekir” dedi.
Ekstra gelir kaynağı
Bankaların yasal mevzuata uygun olarak hizmet vermeleri gerektiğini vurgulayan Gündüz,
‘Hakkınızı arayın’
Bu tür haksız uygulamalarla karşılaştığına inanan tüketicilerin bankalardan gerçek ekspertiz ücretinin faturasını isteyebileceğini de belirten Neşet Gündüz tüketicilere şu uyarılarda bulundu: “Bankalar size kendi kestikleri komisyon faturasını verecektir. Bankanın değil gerçekte ekspertiz şirketinin faturasını isteyeceksiniz. Bankalar vermek zorundadır. Aldığınız fatura ve bankanın kestiği makbuzdaki komisyon farkı var ise ihtar çekilerek bu fark geri istenebilir. Cevap verilmezse ilçe hakem heyetlerine dilekçeyle başvurup hak talebinde bulunabilirsiniz.”
Esra ALTUNKES