banner192

Bayramda beslenme önerileri

Aile Hekimi Doktor Ozan Uzkut, fazla miktarda ve yağlı besin tüketimi ile kişilerde gaz, hazımsızlık, mide bulantısı gibi mide ve bağırsak sistemi rahatsızlıklarının görülebileceğini hatırlatarak, “Özellikle bu dönemde hamurlu tatlı tüketimi kandaki yağ ve kolesterol düzeyini de yükseltebilir. Ailesinde kalp, hipertansiyon ve şeker hastalığı gibi kronik hastalığı ve mide rahatsızlığı olan kişilerin bu konuda daha hassas davranmaları önemlidir” dedi.  

Yemek miktarını abartmayın

Bayram boyunca kalabalık ve çok keyifli olan aile yemeklerinin sık olması nedeni ile yenilen yemek miktarının artabileceğine dikkat çeken Uzkut, “Ancak özellikle Ramazan ayı boyunca gün boyu aç kalmaya alışan midede sorun yaşanmaması için yemek miktarlarının azaltılıp öğün sıklıklarının artırılması gerektiği unutulmamalıdır. Sütlü tatlılar tercih edilmeli. Özellikle yaşı ilerlemiş ve çeşitli sağlık problemleri olan aile büyüklerinin daha da dikkatli olması gerekir” diye konuştu. Uzkut, Ramazan Bayramı’nın klasiği olmasına rağmen hamurlu ve kızartma şeklinde yapılan tatlıların yerine, daha hafif olan sütlü ve meyveli tatlılar tüketilmesi gerektiğini anlatarak, “Ramazanda bir ay dinlenmeye çekilen mide, bayramda tatlı ve hamur işi yiyeceklerle yorulmamalı ve bayramın ilk günlerinde az ve sık aralıklarla sebze ve meyveye ağırlık vererek beslenmeli, vücudun eski düzenine dönmesi daha yumuşak ve sağlıklı bir geçişle sağlanmalıdır” dedi.

Kahve yerine bitkisel çaylar

Ramazan süresince kişilerde sıvı alımının düştüğünü vurgulayan Uzkut, “Bu yüzden mutlaka bayram süresince ve sonrasında su ve asitsiz içecekler içilerek günlük sıvı ihtiyacı karşılanmalıdır. Ayrıca çay kahve gibi kafein içeriği yüksek içecekler yerine, bitkisel çaylar tercih edilmelidir. Güne hafif bir kahvaltı ile başlanmalı, aşırı miktarda yemekten kaçınıp az ve sık yemek yenmeli. En az iki ara, üç ana öğün olacak şekilde planlanmalı. Ayrıca iyi çiğneyerek midenin yükü hafifletilmeli, sebze ve meyve yeterince tüketilmeli, yemek pişirme yöntemi olarak kızartmalar yerine haşlama, fırında ve ızgara tercih edilmeli. •Ağır hamur tatlıları, şekerler, aşırı yağlı, çok tuzlu, kalori açısından yoğun yiyecekler yerine sebze ve meyve tüketimine ağırlık verilmeli” diye konuştu.

Meyveden vazgeçmeyin

Tatlı olarak sütlü ve meyveli tatlıların tercih edilmesi gerektiğini ifade eden Uzkut, “Bayramda bilinçsizce fazla çikolata ve tatlı tüketimi, mide yanması, bağırsak bozuklukları gibi şikayetlere neden olur. Bayram ziyaretlerinde ikram edilen hamur tatlıları ve çikolatalardan çok az miktarda yemeli. Ayrıca seçici olunup her ziyaret edilen yerde verilen her şey tüketilmemeli. Çay, kahve gibi kafeinli içecekler fazla tüketilmemeli, daha çok bitkisel çaylar ve su tercih edilmeli. Ramazan aylarında su tüketiminin az olmasından dolayı vücutta oluşabilen su kaybının yerine konulabilmesi için su ve sulu gıdaların tüketimine önem verilmeli. Diyabetliler, kalp hastaları, yüksek tansiyonu bulunanlar ve özel diyeti olanlar beslenme düzenini kesinlikle bozmamalı” diyerek önerilerde bulundu. 


Esra ALTUNKES

Anahtar Kelimeler:

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Yap Yeni Üyelik

banner20