Pamfilya Otobüs AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İnce, toplu ulaşımda en çok yakınılan şoförlerin aslında en fazla mağdur olan kesim olduğunu söyledi. İnce, “Haklı haksız herkes hıncını şoförden çıkarıyor” dedi Şehir içi toplu ulaşımın baş aktörü şoförler, aynı zamanda sorunların da baş kaynağı olarak gösteriliyor. Hemen her meselede mal sahibi, vatandaş, oda yetkilileri veya UKOME nezdinde ilk suçlu hep şoförler görülüyor. Pamfilya Otobüs AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İnce, toplu ulaşımda günah keçisi edilen şoförlerin aslında sektörde en fazla mağdur edilenler olduğunu söyledi. ‘Şoförlerimiz de halkın içinden gelen insanlar’ diyen İnce, “12- 13 yaşındaki çocukların küfürlerine maruz kaldığı için birkaç şoförümüz işi bıraktı. Evde karısıyla kocasıyla kavga eden acısını şoförden çıkarıyor. Şoförler de sesini çıkaramıyor. Çıkardığında da zaten ekmeğinden oluyor. Bizde her zaman ‘yolcu haklıdır’ mantığı var. Vatandaş şikayet ettiği anda şoför ulaşıma giderek savunma veriyor ve psikolojisi bozuluyor” dedi. Kural bilmiyorlar Ulaşım araçlarını kullanan bazı vatandaşların son derece anlayışsız olduğunu dile getiren Mehmet İnce, “Vatandaş şoförün psikolojisini hiç anlamaya çalışmıyor. Birçok kişi annesinin, babasının, kardeşinin ulaşım kartını kullanarak araçlara binmeye çalışıyor. Sabahları ulaşım araçlarına binen vatandaşın bir ‘Günaydın’ demesi bile o şoförün mutlu olması, güne iyi başlaması demek. Şoförlerimizin insan muamelesi görmesini arzu ediyoruz. Toplu taşıma kurallarını bilmeyen/uymayan insanlarımız var ne yazık ki. Bizim şu an tek sorunumuz yolcu ile şoförlerimiz arasında yaşanan polemikler” diye konuştu. Esnaf ciddi sıkıntıda Döviz kurlarındaki artışın ulaşım esnafını ciddi sıkıntılara soktuğunu da anlatan İnce şöyle devam etti; “Bu durum tüm iş dünyasını olduğu gibi ulaşım esnafını da etkiledi. Havaların çok sıcak olmasından dolayı araçlardaki klimalar sürekli açık. Bu da yakıt giderlerini artıran bir etken. Esnafımız maddi sıkıntı çekiyor. Taksitlerimizi ödeyemediğimiz gibi eve ekmek parası dahi götüremiyoruz. Mazota gelen zamdan dolayı her bir araca 4 bin 500 lira ek yakıt maliyeti çıkıyor. Ben de dahil olmak üzere araçlarımızı satışa çıkardık.” Sahile ring seferleri Antalya’da Pamfilya Otobüs AŞ olarak 472 otobüs ile hizmet verdiklerini de kaydeden İnce sözlerini şöyle noktaladı; “Büyükşehir Belediyemiz ulaşım konusunda son derece duyarlı ve hizmetin en iyisini yapıyor. Büyükşehir Belediyemiz Konyaaltı Sahili’ne toplu ulaşımı teşvik etmek için 30 Haziran Cumartesi gününden itibaren ring servis hizmeti başlattı. 12 dakika arayla çalışacak hatlar, toplu taşıma araçlarından aktarma yapan vatandaşlara ücretsiz olacak. Her şey Antalya için.” Esra ALTUNKES
Özel Haber
05 Temmuz 2018 - 17:54
Güncelleme: 05 Temmuz 2018 - 17:55
Eşiyle çatışan şoföre patlıyor
Toplu ulaşımın günah keçisi şoförler..
Özel Haber
05 Temmuz 2018 - 17:54
Güncelleme: 05 Temmuz 2018 - 17:55
Ağzınıza yüreğinize sağlık çok teşekkür ederim 65 yaş üstü yolculara bir çözüm bulsanız biz şöförler kadar diğer yolcularımızda şikayetçi insanlar işlerinden yorgun argın çıkıyorlar evlerine 65 yaş üstü yolcular yüzünden ayakta gidiyoruz paramızla rezil oluyoruz diyorlar asbel kader boş yer bulup oturduğumuz zaman hakarete mâruz kalıyoruz diyorlar bunlara bir çözüm yolu bulunsa herkes çok rahat edecek saygılar
Başkanım agziniza sağlık benimde düşüncem neden her zaman Şoförler suçlu en ufak bir şey de 7 gün yada 15 gün ceza yazık günah değilmi bu insan lara benim şahsi görüşüm 65 yaşlara bir sinir lama gelsin bu şikayetler yarın yarıya düşer ve şöföre küfür eden hakaret eden her kim olursa olsun direk mahkeme verilsin hakaret davası açılsın adam iki lira veriyor sanki şoförü satın almış gibi ağzına gelen küfürü ediyor yok böyle bir dünya gereği neyse yapılsın bizleri sahipsiz bırakmayın Teşekkürler
Teşekkür ederim başkanım güzel bir konuya deginmişsiniz
Ağzınıza sağlık başkanım çok güzel bir konuya değinmişiniz bunun için teşekkür ediyorum ve bende bu konuda birşeyler eklemek istiyorum ulaşım daire başkanlığı bugüne kadar hep şöförlerin eğitimi seminerleri düzenledi durdu bende şu ricada bulunuyorum birketede vatandaş için toplu taşıma araçların da nasıldavranılacağı konusunda araçlarda yada dudaklarda o kanun ve kuralları birde vatandaşın bir nebze bilinçlendirmesi için asılırsa belki şöförlerde biraz rahat eder ve insan yerine konuşuyor bu tür davranışlara maruz kalkınma şikayet edecek vatandaş içinde şartlar getirilmeli örneğin vatandaş şikayet edecekse şikayeti yersiz ve haksız yere ise bu vatandaşa da ceza kesilmesi sadece ulaşım adına bankada açılacak bir hesaba bakar suçsuz çıkarsa şöför vatandaşın banka hesabına yatıracağı paranın suçsuz çıkan şöföreyövmiyesi olarak verilmesi çünkü şöför çift taraflı mağdur oluyor ifade gittiğinde ekmeğinden oluyor saygılar
Evet başkanım yorum yazarken çekinerek yazıyoruz biz şoförler ermenistan israilden geldik esir sürgün geldik bize sahip çıkan tek insan sizsiniz onun için çok müteşekkir oldum şahsınıza ayrıcalıklı teşekkür ediyorum idarecilik bunu gerektirir her zaman katı kural işe yaramaz gerektiğinde esnek olabilmek kurum ve kuruluşların başkan veyoneticilerin amme hizmeti yapanlarında bir robot olmayıp insan olduğunu gurur ve haysiyet taşıdığını unutulmaması ancak bu şekilde sesini duyurabilmesi sizin sayenizde olduğu için çok çok teşekkür ediyorum