banner244

Görücüye çıkıyor

Geçtiğimiz Haziran ayında Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Raporu süreci başlatılan Eskişehir-Afyonkarahisar (Zafer Havaalanı Bağlantısı Dahil) Burdur-Antalya Demiryolu Projesi’nin ÇED Yönetmeliği’nin 9. Maddesi gereği halkın katılımı toplantısının 26 Temmuz tarihinde saat 14.30’da Antalya Fuar ve Kongre Merkezi’nde yapılması kararlaştırıldı. Son şekli verilen dev projenin 9 milyar 321 milyon 650 bin liraya bitirilmesi planlanıyor.

Revizyon yapıldı

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından önceki yıllarda hazırlanan demiryolu projesinde Devlet Demir Yolları (TCDD) İşletmesi Genel Müdürlüğü güzergahı tekrar değerlendirerek, revizyon yaptı ve yeni bir güzergah oluşturdu. Son şekli verilen projenin ÇED Raporu süreci başlatıldı. Eskişehir-Afyonkarahisar (Zafer Havaalanı Bağlantısı Dahil) Burdur-Antalya Demiryolu Projesi kapsamında toplam; 87 adet üst geçit, 316 adet alt geçit, 377 adet menfez, 59 adet tünel, 47 adet köprü, 14 adet viyadük, 11 adet istasyon, 5 adet siding planlandı.

Proje 3 kesim halinde

Antalya’yı, Burdur Isparta Afyonkarahisar bölgesiyle Eskişehir’e ve Eskişehir Ankara Hızlı Tren hattı ile Ankara’ya bağlayacak proje çalışmaları TCDD Genel Müdürlüğü tarafından 3 kesim halinde ihale edildi. Eskişehir-Afyonkarahisar (Zafer Havaalanı Bağlantısı Dahil) Burdur-Antalya Demiryolu Projesi, proje kesimleri Eskişehir-Afyonkarahisar kesimi, Afyonkarahisar-Burdur kesimi, Burdur-Antalya kesimi. Burdur-Antalya kesimi 2 hat olarak değerlendirildi. Bunlar; Isparta- Bucak-Antalya Hattı ve Burdur-Bucak Hattı. 

Projenin maliyeti ise şu şekilde kayda geçti: Eskişehir-Afyonkarahisar kesimi 1 milyar 583 milyon 903 bin TL, Afyonkarahisar-Burdur kesimi 3 milyar 234 milyon 271 bin TL. Burdur-Antalya kesimi 4 milyar 503 milyon 475 bin TL. Toplam 9 milyar 321 milyon 650 bin TL.

Umut ÖZEN

Anahtar Kelimeler:

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Yap Yeni Üyelik

banner20

a