T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından yapılacak Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Tren Demiryolu Projesi start aldı. Projenin Çevresel Etki Değerlendirme ÇED süreci başladı. ÇED süreci tamamlanana kadar süreç ile ilgili her türlü bilgiler ve projeye ilişkin görüş, soru ve öneriler Çevre ve Şehircilik Antalya İl Müdürlüğü veya Çevre ve Şehircilik Bakanlığına gönderilebilecek. Kayseri ve Antalya arasında Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından önceki yıllarda demiryolu projesi hazırlanmış, sonraki süreçte TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü’ne devredilmişti.
4 kesim halinde
Hazırlanan ÇED raporunda T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından yapılacak Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Tren Demiryolu Proje güzergahı tekrar değerlendirildi, bazı revizyonların yapılması ihtiyacı duyuldu ve yeni bir güzergah oluşturuldu. Antalya’yı, Konya ve Kapadokya bölgesiyle Kayseri’ye ve Konya-Ankara Hızlı Tren hattı ile Ankara’ya bağlayacak proje çalışmaları TCDD Genel Müdürlüğü tarafından 4 kesim halinde ihale edildi. Proje kesimleri; Manavgat-Seydişehir (Seydişehir-Antalya) Kesimi, Konya-Seydişehir Kesimi, Konya-Aksaray Kesimi, Aksaray-Kayseri Kesimi.
Hat uzatıldı
4 kesimden oluşan ve toplam uzunluğu 603+154,959 kilometre olan proje kapsamında 7 istasyon,5 siding, 56 adet tünel,56 adet köprü, 31 adet viyadük, 342 adet altgeçit ve 119 adet üstgeçit yapılması planlandı. Proje güzergahında Antalya, Seydişehir, Konya, Aksaray ve Avanos olmak üzere 5 noktada şantiye alanı belirlendi. Hızlı Tren Projesi’nde Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin talepleri doğrultusunda; Yukarıkocayatak Mahallesi’nde ileride yük taşımacılığına hizmet vermesi amacıyla ‘Yukarıkocayatak Hal Sahasının’ yanında 1 adet siding planlandı. Yine Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin talepleri doğrultusunda Antalya İstasyonu’nun yeri ‘Perge Fuar-Kongre Merkezi’ içerisinde teşkil edildi.
4 yılda tamamlanacak
Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Tren Demiryolu Projesi’nin maliyeti ise şöyle; Manavgat-Seydişehir (Seydişehir-Antalya) Kesimi: 3 milyar 654 milyon 543 bin 600 TL. Konya-Seydişehir Kesimi: 1 milyar 678 milyon 792 bin 500 TL. Konya-Aksaray Kesimi:
1 milyar 160 milyon 667 bin TL. Konya Yük Hattı: 305 milyon 625 bin TL. Aksaray-Kayseri Kesimi: 2 milyar 941 milyon 938 bin TL ve toplam: 9 milyar 741 milyon 567 bin TL. Söz konusu demiryolu projesinin, ÇED süreci ve uygulama projelerinin tamamlanmasına müteakip, 4 yıllık inşaat sürecinin ardından işletmeye alınacak.
Umut ÖZEN
Ne zaman başlıyor.