Muğla’nın Datça Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nin verdiği kararı değerlendiren TÜÇEV Başkanı Sıtkı Altan, kararın emsal niteliği taşıdığını ifade etti
Havayolu şirketlerinin “promosyon bilet” adı altında satışa sundukları iadesiz biletlerinde genelde cayma hakkı verilmiyordu. Muğla’nın Datça Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nin verdiği bir karar bundan sonra promosyonlu uçak biletleri için emsal niteliği taşıyacak. Bir tüketicinin internet üzerinden aldığı uçak biletini yasal süresi dolmadan iptal ettirmek istediği ancak uçak şirketinin biletin promosyonlu olduğu gerekçesiyle iptal etmediği iddia edilmişti. Bunun üzerine tüketici, hakem heyetine başvurdu. Heyet, tüketiciyi haklı çıkartarak bilet parasının tüketiciye iadesine karar verdi.
Yerinde bir karar
Hakem heyetinin bilet satışının “Mesafeli Sözleşmeler yönetmeliğine göre cayma hakkı kapsamı içinde” değerlendirerek kararı verdiğini ifade eden Tüketici ve Çevre Derneği (TÜÇEV) Genel Başkanı Sıtkı Altan, kararın yerinde ve doğru bir karar olduğunu ifade etti. Kararın bundan sonra yaşanacak benzer durumlar için emsal niteliği taşıdığını anlatan Altan, Tüketici Sözleşmelerindeki Haksız Şartlar Yönetmeliği’nin ilgili maddelerine göre “iadesiz” bir ürünün satışının “haksız şart” niteliğine girdiğini ifade etti. İadesiz uçak biletleriyle ilgili şimdiye kadar pek çok mağduriyetin yaşandığını söyleyen Altan, bundan sonra bu mağduriyetlerin yaşanmamasını ümit ettiklerini ifade etti. Tüketicileri uyaran Altan, mesafeli sözleşmelerde tüketicilerin 14 gün içerisinde cayma haklarının olduğunu ifade etti.
Halil FİDAN