TÖVİŞ Genel Başkanı Feray Atalay, her bir okuldan ayrı ayrı veli isyan sesi geldiğini hatırlatarak, “Forma pahalılığı, servis ücretleri, müfredat gibi birçok konu var. Çocukların ve eğitimin deneme tahtası olmasından vazgeçilmeli” dedi.
Türkiye Öğrenci Velileri İşbirliği Derneği (TÖVİŞ) Genel Başkanı Feray Atalay, 2017-2018 eğitim ve öğretim yılını değerlendirdi. Atalay, okulların açılması ile birlikte birçok yerden düzensizliğin ve sistemsizliğin seslerinin yükseldiğini, her bir okuldan ayrı ayrı veli isyanı sesi geldiğini hatırlattı. Atalay, “Yıllardır söylediğimiz gibi para piyasasının ürünü haline getirilmeye çalışılan eğitim sistemi ne yazık ki, bu sene de okul formalarının pahalılığından, servis ücretlerinin yüksekliğinden, okulların tam zamanlıya geçişiyle birlikte öğlen çocukların yemek sorunun oluşmasından, okulların içindeki derme çatma yapılan sınıf görünümlü sağlıksız koşullara kadar gitmektedir. Öncelikle asgari ücretle çalışan bir aile 45 lira forma, 260 lira servis, okul harçlığı, öğlen yemeği parası, defter kitap gibi diğer masrafları nasıl karşılayacaktır? Okula yakın çocuklarımız öğlen yemek parası vermek yerine evlerine gidebilecek iken; yemekhane ya da kantinlerin kazanması için öğlen okul kantininde yemek yemeye zorlanmaktadır” dedi.
Her sene tekrar forma parası
Okul formalarının her sene değiştiğine dikkat çeken Atalay, “Baz okulların formaları yenilenmektedir. Öğrenci her sene tekrar forma parası vermektedir. Okulun ve forma satışında anlaşılan firmanın kazanması uğruna veliler mağdur bırakılmaktadır. Okul idareleri ve okul aile birliklerinin velileri bir kazanç kapısı gibi görmekten vazgeçmeleri gerekmektedir. Ahmet Ferda Kahraman, Konuksever İlköğretim gibi okullar tam zamanlı ve ikili eğitim sistemi arasında gidip gelmektedir. Bu konuda sayın yetkililer nasıl bir düşünce içerisinde veli, öğrenci ve öğretmenlere bu zulmü yapmaktadır? Tam herkes bakıcısını, servisini, iş hayatını düzene sokuyorken, verilen bir kararla sistem değişmiş her şey alt üst olmuş. Gerçi istikrarsızlık sadece bu boyutta değil, malum aylardır devam eden müfredat değişiklikleri konuları. Çocukların ve eğitimin deneme tahtası olmasından vazgeçilmeli. Bilimsel, çağdaş, eşit nitelikli eğitime doğru geçiş yapılmalıdır” diye konuştu.