Kurban Bayramı’nın 10 güne çıkarılması, turizmcilere hayat verdi. ALTİD Başkanı Sili, tatil sürecinde Alanya’daki tüm otellerin yüzde 100 doluluğa ulaştığını söyledi.
Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, 10 günlük tatil sürecinde Alanya genelindeki tüm tesislerin yüzde 100 doluluk oranına ulaştığını ve bu doluluğun turizme bir can suyu olduğunu söyledi. 30 Ağustos Zafer Bayramı ile Kurban Bayramı'nı da içine alan 10 günlük tatilde yüzleri gülen Antalya’nın Alanya ilçesindeki turizmciler, önümüzdeki günlerde turist sayısında ciddi düşüş yaşanacağını belirtti.
İç pazar çok önemli
İç pazarın sezon açısından son derece önemli olduğunu hatırlatan ALTİD Başkanı Burhan Sili, bayram sürecinde Alanya genelindeki tüm tesislerin yüzde 100 doluluklara ulaştığını söyledi. Başkan Sili, “Bunun içerisinde küçük tesislerimiz yüzde 80’lerde kaldılar ama dediğim gibi Alanya’nın Okurcalar ve Kargıcak bölgesine kadar büyük yıldızlı tesislerimiz ve kapasiteli tesislerimizin tamamı yüzde 100'lük doluluk yakaladı. Nereden bakarsanız bakın turizme bu bir can suyu oldu. Rusya pazarının geri dönüşüyle birlikte ve ne yazık ki Avrupa pazarında aynı performansı yakalayamamamız bu bağlamda ciddi anlamda iç pazara ihtiyacımız olduğunu ortaya çıkardı. Dedim gibi bayram dönemin uzun süreli tatille birlikte bizleri biraz da olsa rahatlattı” dedi.
Temenni, devam etmesi
Alanya’da bu ayın 15-16’sına kadar genel olarak tesislerin dolu olduğunu aktaran Sili şöyle devam etti: “Ama sonrasında çok ciddi bir düşüş söz konusu. Tabi bu özellikle eylül ayı için çok endişelendiğimiz bir durum değil. Rus pazarı son dönem 4-5 günlük periyotlarda satışa başladı. Bu anlamda eylül ayı genel olarak tüm bölgelerdeki tesislerde ortalama doluluklarda kapatacağını tahmin ediyoruz. Devamında ekim ayı itibariyle Avrupa pazarında kapasitenin düşmüş olmasından dolayı tesislerde çok oranda bir doluluk yaşanacağını düşünmüyorum. Ama özel anlamda daha önceden Avrupa pazarıyla ciddi ilişkileri olan ve bu süreçte de Avrupa ile çalışmalarını devam ettirmiş olan tesisler, ekim ayı içerisinde az da olsa doluluk yakalayacaktır. Temennimiz önümüzdeki sezon bugünkü performansın devamı. Avrupa pazarında 2016 yılı sayılarını yakalayabilirsek çok daha iyi bir sezon geçireceğimiz inancı içerisindeyim.”
Bayram sonrası düşüş
2016 yılında Avrupa’da ciddi bir sıkıntı yaşandığını vurgulayan Alanya Turizm Tanıtma Vakfı (ALTAV) Başkan Yardımcısı Mehmet Dahaoğlu ise “Sıkıntıların negatiflerini de 2017 sezonunda yaşadık. Bu süreçten dolayı tur operatörleri bu sezonda uçak planlamalarında kısıtlamaya gittiler ve başka ülkelere yönlendirdiler. Bununla birlikte bu daralmadan dolayı uçak sıkıntısı Avrupa pazarında hakimdi. Geçtiğimiz yıllarda bayram sonrası eylül ve ekim aylarında normalde biz acentelere stop çekerdik. Fakat bu sıkıntı o kadar aşikar gözükmekte ki bayram sonrası ciddi düşüşler oldu. Bu sezonda ekstradan kimse gelip uçak planlaması yapmayacak. Mevcut olan koltukların az olmasından dolayı da fiyatlar çok yüksek. Avrupalı insanların maalesef rezervasyonları aylar öncesinden yapmasından dolayı İspanya ve Yunanistan gibi bazı rakip ülkeler bu sene ciddi doluluk yaşadı. Müşterilerimiz maalesef rakip ülkelere kaymış durumda” diye konuştu.