AdaKıbrıs, yeni bir turizm destinasyonu!

Geçtiğimiz hafta Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) tanıtım gezisine katılarak Ada Kıbrıs’ın turistik değerlerinin neredeyse tamamını detaylı bir şekilde görme şansına sahip olduk.

KKTC Kültür ve Turizm Bakanlığının himayelerinde, Kuzey KKTC Rehberler Birliği KITSAB ile TÜRSAB ortak organizasyonuyla gerçekleşen bu etkinliğe Türkiye'de faaliyet gösteren kültür, gastronomi, doğa ve macera turizm yapan 250'yi aşkın seyahat acentesi temsilcisi katıldı.

Acentaların yanı sıra Türkiye’den gelen gazeteciler ve sosyal medya fenomenleri de bu gezide Ada Kıbrıs’ın turistik potansiyelini tanıma fırsatı yakaladı.

Girne, Lefkoşa, Gazimağusa ve Kapalı Maraş gibi tarihi ve turistik bölgeler ziyaret edildi.

KKTC'nin tarihi, kültürel ve gastronomi alanındaki zenginliklerinin tanıtıldığı 3 günlük etkinliğin sonunda TÜRSAB heyeti ve seyahat acenteleri temsilcileri, etkinlik sürecinde KKTC'li meslektaşlarıyla bir araya geldi.

Genellikle kumar turizmi ile anılan KKTC’nin bu imajını değiştirebilecek yeterlilikte olan doğal ve kültürel varlıklarını öne çıkaran bu etkinliğin oldukça başarılı olduğunu düşünüyorum.

Dört mevsim turizm yapmaya uygun bir destinasyon olan Kuzey Kıbrıs’ın doğal ve kültürel değerlerinin dışında sağlık turizmi, Agro turizm ve gastronomi gibi turizm faaliyetleri öne çıkarıldı.

 

*

Geçtiğimiz yıl Türkiye'den yurt dışına gerçekleşen seyahat sayısı 11,4 milyon düzeyindeyken Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ne gelen vatandaşlarımızın sayısı 1,8 milyon olmuş.

Türkiye’den yurtdışına çıkan yerli turistlerin sadece yüzde 15'i KKTC'yi tercih ediyor.

Bu kitlenin çok ciddi bir kesimi de malum kumar turizmi sebeplerle Ada’yı ziyaret ediyor.

Kuzey Kıbrıs hem stratejik konumu itibarıyla hem de sahip olduğumuz ortak değerler bakımından Türkiye için çok önemli ve değerli bir yer.

Aynı dili konuşup, aynı kültürü paylaşıyoruz, beraber gülüp beraber üzülen iki devlet ve tek milletiz.

AB üyeliği sayesinde her türlü şımarıklığı yaparak KKTC’yi yalnızlaştırmayı hedefleyen izolasyon politikaları uygulayan Rum kesimi var.

Rumlara verilecek en iyi mesaj, adanın kuzeyine turistik geziler düzenleyerek KKTC’nin yanında olduğumuzu göstermektir.

Türkiye'de Kıbrıs'ı görmeyen kişi kalmamalı, her vatandaşımız hayatında en az bir kez bu güzel ülkeyi görmelidir.

 

*

Turizmde dönemsel olarak trend destinasyonlar ön plana çıkar. İnsanlar akın akın oraları ziyaret eder.

Mesela, her yıl binlerce vatandaşımız GAP, Pamukkale, Kapadokya, Karadeniz gibi kültür turu gezilerine katılıyor.

İster yerli olsun ister yabancı turist olsun bir süre sonra sürekli katıldığı gezilerde doyuma ulaşarak yeni arayışlar içine giriliyor.

Halihazırda bu durumda olan ve farklı destinasyonlardaki turlara katılmak isteyen binlerce vatandaşımız var.

İşte tam da bu tip turistler için ‘AdaKıbrıs’adı altında turlar ön plana çıkartılabilir.

Türkiye’nin birçok turistik değerini yerinde gören yerli turistler için KKTC yeni bir destinasyon alternatifi olabilir.

Yurt dışı turlarına çıktığı halde KKTC'ye henüz gelmemiş ve güzelliklerini yerinde görmemiş milyonlarca Türk vatandaşı var.

Karadeniz, GAP, Kapadokya gibi turlara alternatif olarak vatandaşlarımıza Kuzey Kıbrıs turları sunabiliriz.

Vatandaşlarımızın bu güzel yeri daha yakından tanımalarına ve adanın turistik zenginlikleri görmelerine olanak sağlayabiliriz.

 

*

Aylarca hazırlık yapılarak ‘AdaKıbrıs’ adıyla planlanan ve KITSAB ve TÜRSAB iş birliği ile gerçekleşen bu organizasyon sıradan bir tanıtım turundan çok daha fazlasını ifade ediyor.

‘Türkiye'de Kıbrıs'ı görmeyen kişi kalmamalı’ mottosuyla hazırlanmış olan bu organizasyonun Kıbrıs açısından ne kadar önemli olduğunun altını çizdik.

Ama başka bir şeyin daha altını çizmemiz gerekiyor. Bu organizasyon TÜRSAB açısından da büyük bir öneme sahiptir.

AdaKıbrıs Bilgilendirme Gezisi ve B2B Etkinliği" TÜRSAB gibi kamu kurumu niteliğinde olan bir kuruluşun amacına uygun faaliyetler yürütmesi açısından çok güzel bir örnek oldu.

Tıpkı her yıl Antalya’da düzenlenen ‘TÜRSAB Turizm Kongresi’ gibi

Tıpkı geçen yıl yapılan Burdur tanıtım etkinlikleri gibi

Tıpkı yurtdışı fuarlarda açılan stantlar ve yurt içi fuarlara verilen destekler gibi

Hatta geçmişte planlanmış ve önümüzdeki dönemde bazı ülke ve şehirlere planlanan tanıtım organizasyonları gibi.

Bu tür organizasyonlar, TÜRSAB üyesi acentalarımızın faaliyet alanlarına göre yeni destinasyonları tanıması açısından çok önemlidir.

Bu tip organizasyonlar, meslektaşlarımızın ziyaret ettiği yerlerdeki turistik işletmeler ve turizmcilerle etkileşime girerek mesleki gelişim göstermesi açısından çok önemli organizasyonlardır.

Bunun dışında konuşlan her şey lafügüzaftır!