Almanya'da Kasım ayında Hurghada ve Fuerteventura hariç, Akdeniz çanağındaki tüm destinasyonlara dönük tatil satışları düşüş gösterdi. Alman iş ve turizm dergisi FVW’nin Amadeus'tan aktardığı verilere göre, ekim ayında yüzde 9 düşen tatil satışları, kasım ayında da yüzde 7.2 oranında geriledi. Bu yıl Ocak-Kasım arasındaki 11 aylık dönemdeki satışlardaki daralma oranı ise yüzde 7.4. Buna rağmen Antalya, kümülatifte (ocak-kasım) arasında yüzde 1'le en az düşüş gösteren destinasyon oldu. Bu oranda Antalya, Almanya'da en iyi performans gösteren destinasyon oldu. Almanya'da en iyi performansı gösteren ikinci destinasyon ise Palma'yı geride bırakarak ikinciliğe yükselen Hurghada oldu. Kasım ayında Hurghada satışları yüzde 4.4 artsa da, kümülatifte yüzde 11 düşüş kaydetti. Mısır'ın Marsa Alam bölgesine dönük satışlar ise kasım ayında yüzde 40 düştü.
Palma hariç tümü tepetaklak
Kasım ayında Almanya'dan İspanya satışları da zayıf seyretti. Bu ayda sadece Fuerteventura satışları yüzde 5.6 artarken, Mayorka satışları yüzde 11.1, Palma satışları yüzde 16, Las Palmas satışları yüzde 12.3, Tenerife satışları yüzde 6.2 ve Lanzarote satışları yüzde 7.3 düşüş gösterdi. Almanya'da zayıf performans gösteren destinasyonlardan biri de Yunanistan oldu. Kasım ayında Heraklion satışları yüzde 7.7, Rodos satışları ise yüzde 2.8 azaldı. Sırasıyla yüzde 3.9 ve 3.6 olmak üzere, kümülatifte her iki destinasyon da geçen yılın gerisinde kaldı.
Hem klasik hem online düştü
Kasım ayındaki düşüşten ne klasik acenteler ne de online acenteler kaçabildi. Klasik acente satışları yüzde 8.8 düşerken, online acente satışları yüzde 4.3 geriledi. Kümülatifte ise klasik acente satışları yüzde 11.7, online cente satışları ise yüzde 2.9 daraldı. Kasım ayında Almanya'da Akdeniz çanağındaki en büyük 10 destinasyona dönük paket turların ortalama fiyatı 999 euro olurken, bu rakam online acentelerde 734 euro olarak ortaya çıktı. Almanya'da paket tur başına ortalama fiyat ise 870 euro olarak ölçüldü.
‘Rekor yıl’da 2015’e ulaşamadık
Öte yandan, turizm sektörünün ham kamu hem de özel ayağının 'rekorlar yılı' olarak adlandırdığı 2019 yılında Türkiye, Almanya'da 2015 seviyesine ulaşamadı. Alman Seyahat Birliği'nin (DRV) genel kurulunda konuşan Başkan Norbert Fiebig, Almanya seyahat pazarında bu yıl daha az tur satılmasına karşın genel olarak gelirlerde artış kaydedildiğini belirtti. 31 Ekim'de sona eren 2019 sezonunda Almanya'da tur operatörlerinin gelirlerinde yüzde 2 artış kaydedildiğini belirten Norbert Fiebig, bu artışın yüzde 1'lik kısmının yaz sezonu satışlarından elde edildiğini açıkladı. Bu yılki yüzde 2'lik büyümenin geçen yıl yakalanan yüzde 8'lik büyümenin üstüne geldiğine dikkat çeken Fiebig, 2019 yılında yaşanan zorluklara da dikkat çekti.
Toplam satış yüzde 3 azaldı
Almanya genelinde tatil satışlarının yüzde 3 gerilediğini ifade eden DRV Başkanı, satış sayısı ile satış geliri arasındaki farkın artmaya devam ettiğine dikkat çekerek, “'Bunda nedeni ise seyahat acenteleri vasıtasıyla satılan uzak mesafe tatillere ve kruvaziyer turlarına olan talebin artması” dedi. Ekimde son dakika satışlarının yükselme nedeni ise Thomas Cook. Thomas Cook'un ve Germania'nın iflasına rağmen Alman halkının seyahat etmeye devam ettiğini bildiren Fiebig, “'Thomas Cook'un iflasından etkilenen çok sayıda tatilci, iptal edilen turlarının yerine ekim ayında yeniden rezervasyon yaptı. Bu da Almanya'da güçlü son dakika satışlarını beraberinde getirdi” ifadelerini kullandı.
Uzak ülkeler, kruvaziyer ve Türkiye
Bu yıl Almanya'daki 3 temel büyüme dinamiğinin kruvaziyer satışları, uzak mesafe tatiller ve Türkiye satışları olduğuna dikkat çeken DRV Başkanı Norbert Fiebig, 2019 yılında güçlü bir geri dönüş yaşayan Türkiye'ye dönük satışlarda, yüzde 24 gelir artışı sağlandığını ifade etti. Fiebig, “Buna rağmen Türkiye Almanya'da, 2015'teki 5.6 milyon rakamını yakalayamadı”' dedi. Kış sezonu satışlarına da değinen Fiebig, şu anda verilerin geçen yılki seviyelerde olduğunu açıkladı. Kanaya Adalarının ardından en çok satılan destinasyonun Mısır olduğuna dikkat çeken Norbert Fiebig, yaz döneminde zayıf bir performans gösteren İspanya adlarının yeniden yükselişe geçtiğini, Türkiye'nin popülaritesinin ise arttığını kaydetti.
Yunus ERDOĞAN
Palma hariç tümü tepetaklak
Kasım ayında Almanya'dan İspanya satışları da zayıf seyretti. Bu ayda sadece Fuerteventura satışları yüzde 5.6 artarken, Mayorka satışları yüzde 11.1, Palma satışları yüzde 16, Las Palmas satışları yüzde 12.3, Tenerife satışları yüzde 6.2 ve Lanzarote satışları yüzde 7.3 düşüş gösterdi. Almanya'da zayıf performans gösteren destinasyonlardan biri de Yunanistan oldu. Kasım ayında Heraklion satışları yüzde 7.7, Rodos satışları ise yüzde 2.8 azaldı. Sırasıyla yüzde 3.9 ve 3.6 olmak üzere, kümülatifte her iki destinasyon da geçen yılın gerisinde kaldı.
Hem klasik hem online düştü
Kasım ayındaki düşüşten ne klasik acenteler ne de online acenteler kaçabildi. Klasik acente satışları yüzde 8.8 düşerken, online acente satışları yüzde 4.3 geriledi. Kümülatifte ise klasik acente satışları yüzde 11.7, online cente satışları ise yüzde 2.9 daraldı. Kasım ayında Almanya'da Akdeniz çanağındaki en büyük 10 destinasyona dönük paket turların ortalama fiyatı 999 euro olurken, bu rakam online acentelerde 734 euro olarak ortaya çıktı. Almanya'da paket tur başına ortalama fiyat ise 870 euro olarak ölçüldü.
‘Rekor yıl’da 2015’e ulaşamadık
Öte yandan, turizm sektörünün ham kamu hem de özel ayağının 'rekorlar yılı' olarak adlandırdığı 2019 yılında Türkiye, Almanya'da 2015 seviyesine ulaşamadı. Alman Seyahat Birliği'nin (DRV) genel kurulunda konuşan Başkan Norbert Fiebig, Almanya seyahat pazarında bu yıl daha az tur satılmasına karşın genel olarak gelirlerde artış kaydedildiğini belirtti. 31 Ekim'de sona eren 2019 sezonunda Almanya'da tur operatörlerinin gelirlerinde yüzde 2 artış kaydedildiğini belirten Norbert Fiebig, bu artışın yüzde 1'lik kısmının yaz sezonu satışlarından elde edildiğini açıkladı. Bu yılki yüzde 2'lik büyümenin geçen yıl yakalanan yüzde 8'lik büyümenin üstüne geldiğine dikkat çeken Fiebig, 2019 yılında yaşanan zorluklara da dikkat çekti.
Toplam satış yüzde 3 azaldı
Almanya genelinde tatil satışlarının yüzde 3 gerilediğini ifade eden DRV Başkanı, satış sayısı ile satış geliri arasındaki farkın artmaya devam ettiğine dikkat çekerek, “'Bunda nedeni ise seyahat acenteleri vasıtasıyla satılan uzak mesafe tatillere ve kruvaziyer turlarına olan talebin artması” dedi. Ekimde son dakika satışlarının yükselme nedeni ise Thomas Cook. Thomas Cook'un ve Germania'nın iflasına rağmen Alman halkının seyahat etmeye devam ettiğini bildiren Fiebig, “'Thomas Cook'un iflasından etkilenen çok sayıda tatilci, iptal edilen turlarının yerine ekim ayında yeniden rezervasyon yaptı. Bu da Almanya'da güçlü son dakika satışlarını beraberinde getirdi” ifadelerini kullandı.
Uzak ülkeler, kruvaziyer ve Türkiye
Bu yıl Almanya'daki 3 temel büyüme dinamiğinin kruvaziyer satışları, uzak mesafe tatiller ve Türkiye satışları olduğuna dikkat çeken DRV Başkanı Norbert Fiebig, 2019 yılında güçlü bir geri dönüş yaşayan Türkiye'ye dönük satışlarda, yüzde 24 gelir artışı sağlandığını ifade etti. Fiebig, “Buna rağmen Türkiye Almanya'da, 2015'teki 5.6 milyon rakamını yakalayamadı”' dedi. Kış sezonu satışlarına da değinen Fiebig, şu anda verilerin geçen yılki seviyelerde olduğunu açıkladı. Kanaya Adalarının ardından en çok satılan destinasyonun Mısır olduğuna dikkat çeken Norbert Fiebig, yaz döneminde zayıf bir performans gösteren İspanya adlarının yeniden yükselişe geçtiğini, Türkiye'nin popülaritesinin ise arttığını kaydetti.
Yunus ERDOĞAN