İstanbul'da şehirler arası otobüsün kaza yapması sonucu şoförün de aralarında bulunduğu 5 kişi yaşamını yitirirken 25 kişi yaralandı. Kazanın ardından şoför Doğan Duygulu'nun uyuduğu iddia edildi. Şoförlerin uzun saatler çalıştığı ve denetlenmedikleri iddialarının ardından, gözler turizm kenti Antalya'ya çevrildi. Özellikle turizm sezonu süresince kara ve hava yoluyla binlerce tatilcinin geldiği Antalya'da, il emniyet müdürlüğü ve jandarma ekipleri kent giriş ve çıkışlarında denetimleri sıklaştırdı. Kente giriş yapılan 7 noktada İl Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı'na bağlı ekipler, ortaklaşa denetim sürdürüyor. Denetimlerde, tüm araçlar hem asayiş yönünden hem koronavirüs tedbirleri açısından hem de trafik kuralları açısından denetleniyor. Kurallara uymayanlara yüksek para cezaları kesiliyor.
Her şey ortaya çıkıyor
Kente şehirler arası otobüslerin bugünlerde çok sık gelmesi nedeniyle Döşemealtı uygulama noktasında trafik ekipleri takograf denetimini sıklaştırdı. Kamyon, kamyonet ve minibüslerin yanı sıra, otobüslerde bulunan takograf cihazında hız, kaç şoförle seyahat edildiği gibi birçok bilgi yer alıyor. Bu bilgileri kısa ve uzun süreli rapor alarak inceleyen ekipler, sürücünün en fazla direksiyon başında olabileceği süre olan 4,5 saati aşıp aşmadığına bakıyor. Seyahat süresince, bir sürücü en fazla 4,5 saat otobüs kullanabiliyor ve ardından sürücü belgesini takograf cihazından çıkarıp en az 45 dakika istirahat etmesi gerekiyor. Bu kurala uymayanları ise ağır cezalar bekliyor.
Takograf raporunda sürücünün kaç saat direksiyon başında olduğu incelenirken, kurallara uymayanlara 1100 lira ceza kesildi.
DHA
Her şey ortaya çıkıyor
Kente şehirler arası otobüslerin bugünlerde çok sık gelmesi nedeniyle Döşemealtı uygulama noktasında trafik ekipleri takograf denetimini sıklaştırdı. Kamyon, kamyonet ve minibüslerin yanı sıra, otobüslerde bulunan takograf cihazında hız, kaç şoförle seyahat edildiği gibi birçok bilgi yer alıyor. Bu bilgileri kısa ve uzun süreli rapor alarak inceleyen ekipler, sürücünün en fazla direksiyon başında olabileceği süre olan 4,5 saati aşıp aşmadığına bakıyor. Seyahat süresince, bir sürücü en fazla 4,5 saat otobüs kullanabiliyor ve ardından sürücü belgesini takograf cihazından çıkarıp en az 45 dakika istirahat etmesi gerekiyor. Bu kurala uymayanları ise ağır cezalar bekliyor.
Takograf raporunda sürücünün kaç saat direksiyon başında olduğu incelenirken, kurallara uymayanlara 1100 lira ceza kesildi.
DHA