Valilikten yapılan yazılı açıklamada, habere konu olayın yeni bir gelişme olmadığı, haberde yer verilen taşınmazlara ilişkin yargılama sürecinin 2022 yılında sonuçlandığı belirtilerek şu ifadelere yer verildi: “Son günlerde bazı basın yayın organlarında yer alan ‘Ormanı bölüşen kamu personeline mahkeme dur dedi’ başlıklı haber üzerine kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi amacıyla açıklama yapılması gereği doğmuştur. Habere konu olan husus yeni bir gelişme değildir. Bahse konu araziyi 2016 yılında bir vatandaşın zilyetlik olarak kullandığı; haberde belirtilen personellerin de söz konusu araziyi, bedelini ödemek suretiyle, satın aldığı anlaşılmıştır.”
İlgili personel hakkında idari soruşturma
“Haberde yer verilen taşınmazlara ilişkin yargılama süreci ise 2022 yılında sonuçlanmış ve ilgili mahkeme tarafından gerekli değerlendirmeler yapılarak karar verilmiştir. Haberde belirtilen ve kamuoyuna yansıyan iddiaların, adı geçen personelin kişisel tasarruflarıyla ilişkilidir. Konuyla ilgili olarak T.C. Antalya Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığının görev ve sorumluluk alanları kapsamında herhangi bir ilgisi, yönlendirmesi veya dahliyeti bulunmamaktadır. Kamuoyuna yansıyan hususlar ayrıca kamu etiği açısından değerlendirilmiş olup, ilgili personel hakkında idari soruşturma başlatılmıştır.”