Dernek Başkanı Güner, araç sahiplerinin 105 ulaşım şoförünün işine son verdiğini iddia ederek başkanlar İnce ve Arslan’ın konuya müdahale etmediğini söyledi. Başkanlar ise, “Araç sahipleri ne derse o olur. İnisiyatif odada değil araç sahibindedir” dedi
Antalya Şehir İçi ve Şehir Dışı Toplu Taşıma ve Turizm Şoförleri Derneği Başkanı Elçin Güner, 2 yıldan 7 yıla kadar araçlarda çalışan 105 şoföre, araç sahipleri tarafından tazminatlarını ödememek adına imza attırılarak çıkış yaptırıldığı iddialarında bulunarak, Pamfilya Otobüs A. Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İnce, Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Yasin Arslan ve aynı odadan Ali Karasu’nun konuya müdahale etmediğini söyledi.
Fırsatçılık iddiası
Araç sahiplerinin şoförlere sosyal haklarını vermemek için koronavirüs salgınını fırsata çevirdiği iddiasında bulunan Güner, “Yıllarca araçlarda çalışmışsınız bu yıllar içerisindeki çalışmış olduğunuz sosyal haklarınızı, tazminatınızı alamıyorsunuz. Çıkış yaptırmak için şoförlere, 'Devletten 1750 TL maaş alacaksınız, çıkışınızı verelim. Araç sahibinin kartıyla çalışmaya devam edin’ deniliyor. Şu anda kendi kartlarını şoför arkadaşlar araçlara takamıyor. Yapılan uygulamaya Pamfilya Otobüs A. Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İnce, Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Yasin Arslan müdahale etmiyor. Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkârlar Odası’ndan Ali Karasu ise 10 araçtan sorumlu. Geçtiğimiz gün eleman ve personellerini toplayarak toplantı yapmıştır. Şoförlere 1300 TL maaş vereceğini, SSK’larının devam edeceğini, beğenmeyen esnafın ise işi bırakacağını ifade etmiştir. Şu anda esnaf para kazanamıyor, bu konuda hemfikiriz. Para kazanırken de şoför esnafına hak ettiği paralar verilmedi. Neden şoförleri zora sokuyorlar? Bu insanlar ne yiyip ne içecek? 1300 TL'yle kiralarını nasıl ödeyecekler? Bizim günlüğümüz 185 TL. Hiçbir şoförü 100 TL'ye çalıştıramazsın. Asgari ücreti vermek zorundalar. Devletten de 1750 TL al deniliyor. Bu dünyayı sarsan koronavirüs salgınını fırsatçılığa çeviremezsiniz. Tazminatlar ödenmemek uğrunu böyle bir uygulama yapılıyor. Şoförlere, ‘İşine geliyorsa çalış, işine gelmiyorsa çalışma’ deniliyor. Şimdi ise şoförler kara kara ne yapacağını düşünüyor. Kime derdini anlatacak? Yapılan uygulama birkaç gündür devam ediyor” diye konuştu.
'İnisiyatif Odada değil'
Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Yasin Arslan, iddialara yanıt vererek, “Yetkili merci bulamıyorlarmış ya bu arkadaşlar gelip derdini odaya anlatmış mı? Kaldı ki her işletme her araç sahibini ilgilendiren bir konu bu. Yaklaşık her aracın 2 şoförü var. Şu an 370 binden 60 bine düştü yolcu sayımız Antalya’da. Bu durumda ulaşım esnafı da diğer esnaflar gibi küçülmeye gidecektir. Araç sahibi haftada bir gün çalışan aracı ve bu araçlardaki 2 şoförü ne yapabilir. İstediği şoförü çıkarabilir. İsterse hiç araç çalıştırmaz kendisi geçer direksiyon başına ya da aracını hiç çalıştırmaz kapısının önüne çeker. Araç sahipleri ne derse o olur. Biz onların işine karışamayız. Biz sahadaki Büyükşehir Belediyesinin bize vermiş olduğu çalışma planına uyarız. Araç sahibiyle çalışan arasındaki ilişkiye biz karışamayız. Yaşanılan bu şartlarda bahsedildiği gibi işten çıkarılan çıkarılmak istenilen şoföre 1300 TL maaş vereceği, SSK’larının devam edeceği ve devletten de 1750 TL maaş alacakları söyleniyorsa iyi. Biz araçlarımızın yakıtını karşılayamıyoruz. Büyükşehir Belediyemizden yakıt desteğinde bulunduk. Antalya Büyükşehir Belediyesi, ulaşım esnafına yüzde 50 yakıt desteği verme kararı aldı. Antalya’da toplam 490 aracımız var. Ancak şu süreçte ulaşım yoğunluğu az olduğu için 330 civarında araç çalışıyor. Ulaşım hizmeti veren araçlarımız kilometre başına 2 lira yakıyor. Alınan kararla bunun 1 lirasını Büyükşehir Belediyesi karşılayacak. Kent merkezindeki bütün özel otobüslerde yüzde 50 destek uygulanacak. Ekonomik şartlarda araç sahipleri ne derse odur. Burada inisiyatif tamamen araç sahibindedir, Odada değildir. Burada bahsedildiği gibi fırsatçılık yoktur” ifadelerini kullandı.
'Yakıttan zarar ediyoruz'
Konuyla ilgili Pamfilya Otobüs A. Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İnce ise, “Yol tek yoldur. Bir dernek kurulmuş. Bu dernek arkadaşları düşünüyorsa işsiz kalan şoförlere iş bulacak, istihdamı sağlayacak. Dünyayı saran koronavirüs ile mücadele ediyoruz. Cumhurbaşkanımız da ‘Evde kalın’ diyor. Bu konu dikkate alınmalı. Şu anda yaşanılan böyle bir durum varken, bendeki 60 aracın 120 şoförünü nerede çalıştırmalıyım? Ve 12 Mart’tan bu güne 60 aracımdan günlük 5 bin TL zarar ediyorum. Benim yakıtımı Antalya Şehir İçi ve Şehir Dışı Toplu Taşıma ve Turizm Şoförleri Derneği mi verecek? Ben Antalya halkına hizmet ediyorum. 148 tane otobüs sahibi dilekçe vererek, araçlarını evinin önüne çekti. Ben 60 aracımla her gün Antalya halkını taşıdım ve her gün 5 bin TL zarar ettim. Yolcu verileri koronavirüs salgınından bu yana ve 'evde kal' çağrısı sonrası 60 bin civarına düştü. Çoğunluk araç bende olduğu için bizlerin adını karıştırıyorlar. 24 tane sigortalı elemanım var. Biz de işsizlik maaşı alabilecek kişileri işten çıkardık. Yakıttan zarar ediyoruz. Bu uygulamayı zarar ettikleri için araç sahipleri yapıyor. Her şey uzaktan göründüğü gibi değil. Bu konunun bizimle ilgisi yok her şey araç sahiplerini kapsar. İddia edilen şoförlerin işten çıkarılması konusu tamamıyla araç sahiplerini ilgilendiriyor. Araç sahibi isterse şoförü çıkarır kendisi geçer aracını kullanır ya da aracını çalıştırmaz. Şirket olarak 24 tane sigortalı şoförümüz çalışıyor. Günlük 10-12 araçla hizmet ediyoruz şu günlerde. Biz şu anda zarar da etsek işimizi yapacağız” diyerek iddiaları yanıtladı.
Esra ALTUNKES
Antalya Şehir İçi ve Şehir Dışı Toplu Taşıma ve Turizm Şoförleri Derneği Başkanı Elçin Güner, 2 yıldan 7 yıla kadar araçlarda çalışan 105 şoföre, araç sahipleri tarafından tazminatlarını ödememek adına imza attırılarak çıkış yaptırıldığı iddialarında bulunarak, Pamfilya Otobüs A. Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İnce, Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Yasin Arslan ve aynı odadan Ali Karasu’nun konuya müdahale etmediğini söyledi.
Fırsatçılık iddiası
Araç sahiplerinin şoförlere sosyal haklarını vermemek için koronavirüs salgınını fırsata çevirdiği iddiasında bulunan Güner, “Yıllarca araçlarda çalışmışsınız bu yıllar içerisindeki çalışmış olduğunuz sosyal haklarınızı, tazminatınızı alamıyorsunuz. Çıkış yaptırmak için şoförlere, 'Devletten 1750 TL maaş alacaksınız, çıkışınızı verelim. Araç sahibinin kartıyla çalışmaya devam edin’ deniliyor. Şu anda kendi kartlarını şoför arkadaşlar araçlara takamıyor. Yapılan uygulamaya Pamfilya Otobüs A. Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İnce, Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Yasin Arslan müdahale etmiyor. Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkârlar Odası’ndan Ali Karasu ise 10 araçtan sorumlu. Geçtiğimiz gün eleman ve personellerini toplayarak toplantı yapmıştır. Şoförlere 1300 TL maaş vereceğini, SSK’larının devam edeceğini, beğenmeyen esnafın ise işi bırakacağını ifade etmiştir. Şu anda esnaf para kazanamıyor, bu konuda hemfikiriz. Para kazanırken de şoför esnafına hak ettiği paralar verilmedi. Neden şoförleri zora sokuyorlar? Bu insanlar ne yiyip ne içecek? 1300 TL'yle kiralarını nasıl ödeyecekler? Bizim günlüğümüz 185 TL. Hiçbir şoförü 100 TL'ye çalıştıramazsın. Asgari ücreti vermek zorundalar. Devletten de 1750 TL al deniliyor. Bu dünyayı sarsan koronavirüs salgınını fırsatçılığa çeviremezsiniz. Tazminatlar ödenmemek uğrunu böyle bir uygulama yapılıyor. Şoförlere, ‘İşine geliyorsa çalış, işine gelmiyorsa çalışma’ deniliyor. Şimdi ise şoförler kara kara ne yapacağını düşünüyor. Kime derdini anlatacak? Yapılan uygulama birkaç gündür devam ediyor” diye konuştu.
'İnisiyatif Odada değil'
Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Yasin Arslan, iddialara yanıt vererek, “Yetkili merci bulamıyorlarmış ya bu arkadaşlar gelip derdini odaya anlatmış mı? Kaldı ki her işletme her araç sahibini ilgilendiren bir konu bu. Yaklaşık her aracın 2 şoförü var. Şu an 370 binden 60 bine düştü yolcu sayımız Antalya’da. Bu durumda ulaşım esnafı da diğer esnaflar gibi küçülmeye gidecektir. Araç sahibi haftada bir gün çalışan aracı ve bu araçlardaki 2 şoförü ne yapabilir. İstediği şoförü çıkarabilir. İsterse hiç araç çalıştırmaz kendisi geçer direksiyon başına ya da aracını hiç çalıştırmaz kapısının önüne çeker. Araç sahipleri ne derse o olur. Biz onların işine karışamayız. Biz sahadaki Büyükşehir Belediyesinin bize vermiş olduğu çalışma planına uyarız. Araç sahibiyle çalışan arasındaki ilişkiye biz karışamayız. Yaşanılan bu şartlarda bahsedildiği gibi işten çıkarılan çıkarılmak istenilen şoföre 1300 TL maaş vereceği, SSK’larının devam edeceği ve devletten de 1750 TL maaş alacakları söyleniyorsa iyi. Biz araçlarımızın yakıtını karşılayamıyoruz. Büyükşehir Belediyemizden yakıt desteğinde bulunduk. Antalya Büyükşehir Belediyesi, ulaşım esnafına yüzde 50 yakıt desteği verme kararı aldı. Antalya’da toplam 490 aracımız var. Ancak şu süreçte ulaşım yoğunluğu az olduğu için 330 civarında araç çalışıyor. Ulaşım hizmeti veren araçlarımız kilometre başına 2 lira yakıyor. Alınan kararla bunun 1 lirasını Büyükşehir Belediyesi karşılayacak. Kent merkezindeki bütün özel otobüslerde yüzde 50 destek uygulanacak. Ekonomik şartlarda araç sahipleri ne derse odur. Burada inisiyatif tamamen araç sahibindedir, Odada değildir. Burada bahsedildiği gibi fırsatçılık yoktur” ifadelerini kullandı.
'Yakıttan zarar ediyoruz'
Konuyla ilgili Pamfilya Otobüs A. Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İnce ise, “Yol tek yoldur. Bir dernek kurulmuş. Bu dernek arkadaşları düşünüyorsa işsiz kalan şoförlere iş bulacak, istihdamı sağlayacak. Dünyayı saran koronavirüs ile mücadele ediyoruz. Cumhurbaşkanımız da ‘Evde kalın’ diyor. Bu konu dikkate alınmalı. Şu anda yaşanılan böyle bir durum varken, bendeki 60 aracın 120 şoförünü nerede çalıştırmalıyım? Ve 12 Mart’tan bu güne 60 aracımdan günlük 5 bin TL zarar ediyorum. Benim yakıtımı Antalya Şehir İçi ve Şehir Dışı Toplu Taşıma ve Turizm Şoförleri Derneği mi verecek? Ben Antalya halkına hizmet ediyorum. 148 tane otobüs sahibi dilekçe vererek, araçlarını evinin önüne çekti. Ben 60 aracımla her gün Antalya halkını taşıdım ve her gün 5 bin TL zarar ettim. Yolcu verileri koronavirüs salgınından bu yana ve 'evde kal' çağrısı sonrası 60 bin civarına düştü. Çoğunluk araç bende olduğu için bizlerin adını karıştırıyorlar. 24 tane sigortalı elemanım var. Biz de işsizlik maaşı alabilecek kişileri işten çıkardık. Yakıttan zarar ediyoruz. Bu uygulamayı zarar ettikleri için araç sahipleri yapıyor. Her şey uzaktan göründüğü gibi değil. Bu konunun bizimle ilgisi yok her şey araç sahiplerini kapsar. İddia edilen şoförlerin işten çıkarılması konusu tamamıyla araç sahiplerini ilgilendiriyor. Araç sahibi isterse şoförü çıkarır kendisi geçer aracını kullanır ya da aracını çalıştırmaz. Şirket olarak 24 tane sigortalı şoförümüz çalışıyor. Günlük 10-12 araçla hizmet ediyoruz şu günlerde. Biz şu anda zarar da etsek işimizi yapacağız” diyerek iddiaları yanıtladı.
Esra ALTUNKES
GÜNEŞ ÇARIĞI ,ÇARIK AYAĞI SIKAR.. ALLAHIN DEDİĞİ OLUR...