Akdeniz Manşet’te 25 Temmuz tarihinde yer alan ‘Su 48 saattir boşa akıyor!’ başlıklı habere ASAT Genel Müdürlüğü’nden açıklama geldi. Kurumdan yapılan yazılı açıklamada, “Bahsedilen içme suyu şebeke arızası ile ilgili olarak Su Şebeke ve Arıtma Tesisleri Dairesi Başkanlığımızca inceleme yapılmıştır. Haber gazetede yayınlandığı tarih itibariyle bahsedilen Kızılarık Mahallesi 2838. Sokak’taki arıza giderilmiş ve sorunsuz olarak vatandaşlarımıza
hizmet vermeye devam etmesi sağlanmıştır” denildi. ASAT Genel Müdürlüğü olarak, vatandaşlardan gelen tüm ihbarların titizlikle değerlendirildiğinin vurgulandığı açıklamada özetle şu ifadelere yer verildi:
Ekipler 7/24 hizmette
“SCADA sistemi üzerinden isale hatlarımızdaki önemli büyüklükteki arızalar ortalama debi ve basınç değişiklikleri takip edilmek suretiyle belirlenebilmektedir. Arıza tespiti yapılır yapılmaz 7/24 esası ile çalışan onarım ekiplerimiz mümkün olan en kısa sürede arıza noktasına ulaşmakta ve sorunu çözmektedir. İlimizde özellikle yaz aylarında kullanım yoğunluğu, nispi nüfus artışı, iklim şartları gibi sebeplerle arıza sayılarında artış olmaktadır. Görevli ekiplerimiz bütün arızalara mümkün olan en kısa sürede ulaşmakta ve onarımı gerçekleştirmektedir. Ayrıca, su şebeke hatlarında onarım süreçlerinde, hattı besleyen vanalar kapatıldıktan sonra kalan suyun tahliyesi için geçen doğal süre; kazı çalışmasının bölgedeki trafik ve gündelik hayata etkisi gibi etkenler göz önüne alınmakta, vatandaşlarımız mağdur olmadan en verimli şekilde hizmet sağlamak için yoğun çaba sarf edilmektedir. Bize sorumluluk alanımızdaki her konuda 185 ALO ASAT veya 0(530) 676 67 67 numaralı WhatsApp ihbar hatlarımızdan 24 saat ulaşılabileceğini hatırlatırız.”
Nasıl haber olmuştu?
Öte yandan, ASAT’ın açıklamasına konu olan arıza, Kızırarık Mahallesi 2838 Sokak’ta 23 Temmuz sabahı meydana gelmişti. Sabahın erken saatlerinden itibaren sokağın ortasından küçük bir debi ile çıkan içme suyu, tüm sokağı kaplamıştı. Sokak sakinleri ASAT Arıza’yı arayarak arızayı bildirmiş ancak üzerinden neredeyse 48 saat geçmesine rağmen gelen giden olmamıştı. Söz konusu olayın Akdeniz Manşet’in web sayfası www.akdenizmanset.com.tr’ye haber olarak verildiği 24 Temmuz akşamı saat 20.30 sıralarında gelen ASAT ekipleri, söz konusu noktada kazı yaparak arızayı gidermişti. Yayına verilmiş olan haber de böylece arıza giderildikten sonraki gün olan 25 Temmuz’da çıkmıştı. Stajyer Muhabir/Berfin KAYA
hizmet vermeye devam etmesi sağlanmıştır” denildi. ASAT Genel Müdürlüğü olarak, vatandaşlardan gelen tüm ihbarların titizlikle değerlendirildiğinin vurgulandığı açıklamada özetle şu ifadelere yer verildi:
Ekipler 7/24 hizmette
“SCADA sistemi üzerinden isale hatlarımızdaki önemli büyüklükteki arızalar ortalama debi ve basınç değişiklikleri takip edilmek suretiyle belirlenebilmektedir. Arıza tespiti yapılır yapılmaz 7/24 esası ile çalışan onarım ekiplerimiz mümkün olan en kısa sürede arıza noktasına ulaşmakta ve sorunu çözmektedir. İlimizde özellikle yaz aylarında kullanım yoğunluğu, nispi nüfus artışı, iklim şartları gibi sebeplerle arıza sayılarında artış olmaktadır. Görevli ekiplerimiz bütün arızalara mümkün olan en kısa sürede ulaşmakta ve onarımı gerçekleştirmektedir. Ayrıca, su şebeke hatlarında onarım süreçlerinde, hattı besleyen vanalar kapatıldıktan sonra kalan suyun tahliyesi için geçen doğal süre; kazı çalışmasının bölgedeki trafik ve gündelik hayata etkisi gibi etkenler göz önüne alınmakta, vatandaşlarımız mağdur olmadan en verimli şekilde hizmet sağlamak için yoğun çaba sarf edilmektedir. Bize sorumluluk alanımızdaki her konuda 185 ALO ASAT veya 0(530) 676 67 67 numaralı WhatsApp ihbar hatlarımızdan 24 saat ulaşılabileceğini hatırlatırız.”
Nasıl haber olmuştu?
Öte yandan, ASAT’ın açıklamasına konu olan arıza, Kızırarık Mahallesi 2838 Sokak’ta 23 Temmuz sabahı meydana gelmişti. Sabahın erken saatlerinden itibaren sokağın ortasından küçük bir debi ile çıkan içme suyu, tüm sokağı kaplamıştı. Sokak sakinleri ASAT Arıza’yı arayarak arızayı bildirmiş ancak üzerinden neredeyse 48 saat geçmesine rağmen gelen giden olmamıştı. Söz konusu olayın Akdeniz Manşet’in web sayfası www.akdenizmanset.com.tr’ye haber olarak verildiği 24 Temmuz akşamı saat 20.30 sıralarında gelen ASAT ekipleri, söz konusu noktada kazı yaparak arızayı gidermişti. Yayına verilmiş olan haber de böylece arıza giderildikten sonraki gün olan 25 Temmuz’da çıkmıştı.
İLGİLİ HABER
Su 48 saattir boşa akıyor!