28-31 Ocak tarihlerinde ANFAŞ Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenecek olan 31’inci Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı (Food Product) için Antalya Gazeteciler Cemiyeti'nde (AGC) basın toplantısı gerçekleştirildi. Açıklamaya ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odası (AESOB) Başkanı Adlıhan Dere, Almanya Ulusal ve Uluslararası Satış Direktörü Oğuz Evler, Akdeniz Şefler Kulübü Başkanı Bilal Yüreğir, Antalya Ticaret Sanayi Odası (ATSO) Meclis Üyesi ve ANFAŞ Yönetim Kurulu Üyesi Ziya Özden Tezgel katıldı. Ali Bıdı, 30 yılı aşkın süredir fuarları ANFAŞ'ta gerçekleştirdiklerini belirterek şöyle konuştu: "Talep doğrultusunda bu fuarı son 2-3 yıldır ayırdık. Bu sene de fuarımızı 13 bin metrekare net satışla doldurduk. Antalya Türkiye'nin ikinci büyük fuar şehri. Fuarlar ekonomiye çok ciddi katkılar sağlıyor. Özellikle Almanya bu fuarların kaymağını yiyor. Bütün şehirlerde fuarlar var. Hepsi kamu kuruluşlarına ait. Fuarın yapım maliyeti çok ağır olduğu için bunları belediyeler üstleniyor. Bu fuarımızı bundan sonra büyütmeye çalışacağız. Zaten uluslararası bir marka oldu. Bu fuarlara hep beraber sahip çıkalım. Bu fuar Antalya'nın. Dünyaya açılan kapı. Frankfurt Havaalanı da buraya ciddi bir yatırım yapıyor. Almanya'dan aldığım bilgilere göre son 5-6 yılda 8 buçuk milyar euro yatırım yapılacak. 90 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak. İyi günler bizi bekliyor."
‘İmar sorunu çözülecek’
Fuarda 300 firmanın, 1000 markanın olacağını vurgulayan Ali Bıdı sözlerini şöyle sürdürdü: “Kazandığımız paraların yüzde 40'ı ancak bizde kalıyor. Tabii ki fuardaki şirket ticaret yapmazsa önümüzdeki katılım bellidir. Fuarın amacı şu; ben öbür şirketimle ilgili fuarlara katılıyorum. Katılmasalar bile fuarlara beraber gidiyorlar. Yani orada olmak için de katılıyoruz. O yıl katılırsınız. Ciddi bir müşteri ayağınıza geliyor. Buraya gelen alıcı nereye gidecek? Ama biz onların otel paralarını, uçak paralarını ödüyoruz ve burada birkaç gün ağırlıyoruz. Dolayısıyla alıcı ile satıcıyı buluşturuyoruz. Fuar merkezimizin imar sorununu da bu sene Allah'ın izniyle kesinlikle çözeceğiz. Bu 30 yıl önce yapılan birinci bölüm. İkinci bölümde eski evrakları bulmak, yeniden SSK'deki borçları temizlemek, bütün bunlar süreç alıyor. Şu anda son aşamaya geldik. İnşallah şu bir iki ay içinde onayı aldığımız zaman binamızdaki eksiklikleri de giderince bu sene iyi haber vereceğimize yüzde 100 inanıyorum."
‘Dükkanı kapatırız’
Ali Bıdı, ATSO Başkanı Yusuf Hacısüleyman'ın EXPO 2016 alanının fuar projesine dahil edilmesi yönündeki önerisini şöyle değerlendirdi: “Vallahi benim önerim yok. Ticaret Odası Başkanımızın EXPO 2016 alanının kullanılmasına ilişkin önerilerinin yer aldığı bir açıklaması var. Ben oradaki yazıyı okudum. Diyor ki başkanımız, burasını biz işte turizm amaçlı kullanabiliriz, fuar alanı olarak kullanabiliriz. Orası fuar alanı olursa o zaman biz ANFAŞ'a kilidi vururuz. Ondan sonra hayırlı işler Hacı abi deriz, dükkanı kapatırız. Burası da fuar alanı olarak etkinliğe devam eder. Ama ikinci bir fuar şirketi kurulunca tabii bu orası ne kadar faydalı olur, burası ne kadar faydalı olur bakacağız, göreceğiz.”
‘40 binin üzerinde ziyaretçi’
Fuar satış danışmanı Cüneyt Karakaya, 17 bin metrekare brüt alanda yapılacak fuarda yaklaşık 300 marka ve 1000'in üzerinde de firmayla Antalya'nın dünyaya tanıtılacağının altını çizerek şöyle konuştu: "Özellikle Türkiye'deki otel yöneticileri, satın almacılar, aşçılar ve aşçıbaşıları, sektörün önde gelen temsilcileri burada ağırlayacağız. Dünyaya Antalya'da yapılacak bir fuarın nasıl marka olacağını ve dünya üzerindeki etkisini daha sonrasında sizlerle paylaşmış olacağız. Bir önceki yıla göre yüzde 25 kapasitesini artırmış olduğumuz fuarda bu yıl bir yüzde 2 daha arttırmayı düşünüyoruz. Yaklaşık 40 binin üzerinde bir ziyaretçi bekliyoruz. Bununla alakalı uzmanla birlikte çalıştık. Yaklaşık 9 bin tane tesise ulaştık. Biz elimizden geldiğince ticaretin artması için birçok firmaya burada yer verdik."
‘Fuarcılık show mekanıdır’
Almanya Ulusal ve Uluslararası Satış Direktörü Oğuz Evler de bu yıl ekonomik kriz olmasına rağmen güzel bir fuar olduğunu ifade ederek şunları kaydetti: "Antalya paha bilmemiş bir elmas. Dünya çapında İstanbul'dan sonra büyük bir markadır. Bunları değerlendirip fuarcılık konusunda önümüzdeki yıllarda da 2026 yılında da büyük bir ailenin içine girip dünya çapında tanıtımını yapacağız. Hedefimizde tek ANFAŞ için değil, Antalya için, çevre ve sizler için, oteller için her tarafı sezon dışı zamanlarda fuarlara, festivallerle canlandırmak ve buraya da katkı sağlamak. Fuarcılık, tek stant kurup satma değildir aynı zamanda show mekanıdır. Show demek de dans, gösteri değil, Türk yemeklerinin tanıtımıdır. Güzel bir program olacağına inanıyorum."
‘Büyük bir şef potansiyeline sahip’
Akdeniz Şefler Kulübü Başkanı Bilal Yüreğir ise bu sene farklı olarak Başkan Ali Bıdı' nın destekleriyle ANFAŞ'ta yoğunlaştıklarını belirterek,"ANFAŞ'ta bu sene yerine çıktığımızdan beri yurt dışından ve yurt içinden çok fazla talep aldık. Tabi Antalya’nın önde gelen şeflerini biz aslında ön plana çıkarmak istiyoruz. Ali Bey de bu doğrultuda çok destekliyor. Çünkü Antalya ciddi manada çok büyük bir şef potansiyeline sahip. Bunun 1050 tane otel olduğunu hesaplarsak, sadece 570 tane beş yıldızlı otel var. Gazipaşa'dan Kaş'a giden banttaki aşçı sayısını da göz önüne alırsanız ciddi bir rakama ulaşıyorsunuz. Biz bu arkamdaki arkadaşlarımızın ve sektörün içindeki kişilerin firmalarla çok daha yakın diyalog kurup, bir ürün ilk önce ülkemizde üretilip yurt dışına o şekilde açılabileceğine inanıyoruz ve ANFAŞ'ın yapmış olduğu etkinliklerden Antalya' da şeflerin kurmuş olduğu firmalar şu anda yurt dışına ciddi bir şekilde sevkiyat yapmakta. Bu fuar da bizim için gerçekten çok iyi olacak" diye konuştu.
‘Esnaflarımızı davet ettik’
Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odası (AESOB) Başkanı Adlıhan Dere de hem ANFAŞ'ın Başkanvekili sıfatı hem de Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu Genel Başkan Vekili, AESOB Başkanı sıfatıyla bu fuara ciddi bir şekilde destek verdiklerini vurgulayarak şunları söyledi: "Türkiye' de 81 ildeki birliklerimize ve 13 tane federasyonumuza yazı yazarak tüm Türkiye'deki esnaflarımızı bu fuara davet ettik. Geçen yıl da bu davetimizi gerçekleştirmiştik. Geçen sene yüzde 21 artış oldu. Yine bu aşamada Türkiye Bakkallar Federasyonu, Türkiye Lokantacılar Federasyonu ve Türkiye Kasaplar Federasyonu'na bağlı bulundukları tüm esnaflara da bu fuara resmi yazıyla davetleri yapıldı. Türkiye'deki tüm birlikleri de esnaflarıyla birlikte bu fuara davet ettik. Fuarlar özellikle esnaf ve sanatkarlar açısından çok önem arz ediyor. Buraya gelen birçok ziyaretçi otellerimizde kalıyor, Antalya'ya kazanım sağlıyor. İnşallah bu fuarlara birlikte hem Antalya'mız hem esnafımız kazanacak."
ARZU YAVUZ