Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

BTK ‘dur’ dedi 

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, aboneliğin bitmesi, borcun kapatılması veya bir şebekeyi sonlandırma halinde tüketiciye aylar sonra gelen küçük bakiyelerin büyük meblağlara dönüşmesi ile ilgili uyarılarda bulundu 

BTK ‘dur’ dedi 

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, aboneliğin bitmesi, borcun kapatılması veya bir şebekeyi sonlandırma halinde tüketiciye aylar sonra gelen küçük bakiyelerin büyük meblağlara dönüşmesi ile ilgili uyarılarda bulundu 

BTK ‘dur’ dedi 
23 Şubat 2021 - 20:30

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, aboneliğin bitmesi, borcun kapatılması halinde veya bir şebekeyi sonlandırma halinde tüketiciye aylar sonra gelen küçük bakiyelerin büyük meblağlara dönüşme kâbusuna Bilgi Teknolojileri Kurumu’nun (BTK) ‘dur’ dediğini hatırlattı. Başkan Gündüz, konunun detayını açıklayarak, “Siz faturanızı ödeyip ‘borcu yok’ yazısını veya belgesini alsanız dahi aylar sonra küçük olan rakamların karşınıza inanılmaz şekilde çıkmasına BTK ‘dur’ dedi. Biz buna ‘kırıntı bakiyeler’ diyoruz. Faturadaki 2 kuruş, 2 bin liraya çıkıyor. Sık sık karşılaşılan anlaşmazlık ve dava konularının ilk cümlesi olan bu yakınma, en azından telefon ve internet gibi iletişim faturaları için geçerli olmayacak. Cep telefonu numarasını başka bir operatöre taşıyan ya da hattını kapatıp aboneliğini bitirenlere daha sonradan gönderilecek ‘kırıntı bakiyeler’ için süre getirildi. BTK’nın 1 Nisan 2015 tarihli tebliğinde “Aboneliği sonlandırılan tüketiciye, işletmeci tarafından en fazla 4 ay içinde fatura gönderebilir. Aksi halde herhangi bir bedel talep edilemez” hükmü getirildi ve tüketici yeni bir güvence altına alınmıştı. Ancak tüketicilerimizden gelen şikayetler ve icra hukuk mahkemelerinde yaşanan tatsız olaylardan sonra tekrar gündeme getirmek zorunda kaldık. İşletmecilerin 10 yıl takip hakkı olduğundan, 2-3 kuruşluk fatura bakiyelerinin faiz gecikme bedeli, takip ve benzeri masraflarla katlanarak binlerce liraya ulaşması durumuyla karşılaşmak bu hakkınızı kullanarak korunmuş olacaksınız” şeklinde konuştu.  

 

‘Kırıntı’ bakiyeler  

BTK’nın tüketiciyi koruduğunu hatırlatan Gündüz, “Ülkemizde faiz hala ciddi bir gelir sayılmaktadır. 3 gün için 30 gün faturası olmayacak. BTK ‘Kıst Ücret ile tüketiciyi koruyacaktır.  Buna göre aboneliğini bitiren ya da numara değiştirenler, yeni paket döneminde ne kadar hizmet aldıysa, ancak bu hizmetin bedelini ödeyecektir. Yani, Medeni Kanun’da da yer alan, ‘Kullanılmayan hizmetin bedeli alınamaz’ hükmünde Tüketici Yasası 6502’de tamamlamaktadır. Daha önce tüketici, numara taşıdığı halde, fatura döneminde 1 gün dahi eski numarası üzerinden görüşme yaptıysa, tam paket ücreti alınıyor, ‘sözleşmede var, tam paket ücreti ödeyeceksiniz’ gerekçesiyle karşılaşınca ödeme yapıyordu. BTK’nın kararına göre tüketici, 30 liralık paketteyse ve bunu 3 gün kullandıktan sonra aboneliğine sonlandırmışsa, 30 liralık paket ücreti bir aydaki gün sayısı olan 30’a bölünecek ve bu rakam, kullanıldığı gün sayısıyla çarpılacak. Yani 3 gün için 3 liralık ödeme yapacaktır. Fakat tüketici 3 günde, adil kullanım hakkını geçmişse, aştığı kullanım tutarları, tarife üzerinden faturalandırılacak. Böylece milyarlarca liralık meblağın, tüketicinin cebinden çıkmasının önüne geçilecek” ifadelerini kullandı.   

Esra ALTUNKES 

Reklam

YORUMLAR

  • 0 Yorum