CLK Akdeniz ‘hack’lendi mi?

CLK Akdeniz..
Eski adıyla AKEDAŞ..
Genel adıyla TEDAŞ..
Yani; “vatandaşa elektrik hizmetini sunmakla yükümlü” kurum..
BİR.. Son günlerde Antalya’da sık sık yaşanan “elektrik kesintileri”yle tepki topluyor..
İKİ.. Çoğu aboneye hala kasım ve aralık aylarının faturaları gelmedi..
ÜÇ.. Bilgisayarları ‘hack’lendi, faturalar ezbere gönderiliyor..
DÖRT.. Vatandaş, “gelmiyor gelmiyor bir de yüklü gelirse bütün bütçemiz alt-üst olacak” diye endişe içinde..


Birkaç gündür Güzeloba’dan, Konyaaltı’ndan, Gebizli’den, Toprak’tan, Fener’den, Kepez’den çok sayıda “elektrik kesintisi” ile ilgili şikayetler geliyor..
Bu kesintilerin insanları nasıl etkilediğini Hasan Uğur Epirden çok güzel anlattı..
“Bir gün içinde 9 kez elektrik kesilir mi?
Bir gün de değil, hemen her gün oluyor bu..
Benim işim bilgisayar ve internet olmazsa durur..
Şu soğuk günlerde klimalar çalışmazsa donarım..
Evdeki elektrikli ve elektronik bütün eşyalar zarar görür..
Eşim gibi, çoğu vaktini dizi izleyerek geçirmek zorunda olan insanlarımız strese girer..
Bunlar insanoğluna yapılabilecek en büyük eziyettir, zulümdür..”


Öte yandan.. 
Elektrik kesilince neresi aranır?
Elbette, kentin elektrik tedarikçisi olan CLK Akdeniz aranır..
Epirden diyor ki:
“Arıyorum, o kadar ilgisiz, o kadar bıkkın bir ses tonuyla karşılanıyorum ki, neredeyse durumu anlatmak bile gelmiyor içimden..
Ama, mecburum, anlatacağım..
Anlatıyorum; ‘ne olacak, bu kesintiler bitmeyecek mi artık’ diye soruyorum..
Karşımdaki bayan neredeyse azarlar bir tonda cevap veriyor: ‘Gelir beyefendi, biraz sonra gelir, bakım falan yapılıyordur’..
Cevaba bakar mısınız?
Bu nasıl bir iş ciddiyetidir?
Eğer CLK Akdeniz’in çalışanlarının hepsi böyleyse, o şirket fazla yaşamaz..
Antalya gibi bir turizm kentine bu elektrik kesintileri de, vatandaşla bu şekilde muhatap olan memurlar da yakışmıyor..
Ya CLK Akdeniz yöneticileri, ya da devlet buna bir çözüm bulmalı artık..
Bu çağda hala elektrik kesintisi, olacak şey değil..”


CLK Akdeniz’in Genel Müdürü Halit Bakal, sanırım bu anlatılanların ne anlama geldiğini anlayacaktır..
Ve –umarım- çözüm de üretecektir..
Yoksa, vatandaş şikayetin ötesinde farklı tepkiler gösterebilir..
Benden söylemesi..


“ELEKTRİK FATURALARI” konusuna gelince..
CLK’nın Denizbank ile yaptığı “çiftçinin elektrik ücretlerini kolay ödemesi”yle ilgili tanıtım toplantısında sayın Bakal şunları söylemişti:
“Bize vatandaştan fatura ödemelerinin ayın 15’inden sonra ödenmesi için yoğun talep geldi..
Biz de bu talepleri haklı bulduk ve bir düzenlemeye gittik..
Bu nedenle ‘sadece ARALIK ayından itibaren geçerli olacak şekilde” fatura ödemelerinin günlerini yeniden düzenledik..
Bu düzenleme belli günlerde gelen faturaların günlerini de değiştirecek..
Bazı abonelere 15 günlük, bazılarına 20 veya 30 günlük, bazı abonelere ise 40-60 günlük faturalar gelecektir..
Ama bu, sadece aralık ayı için..
Sonra her şey eskisi gibi düzenli bir biçimde yine aylık faturalar şeklinde olacak..”


Dediği gibi, kimi abone faturasını aldı, ödedi..
Kimi aboneye ödeyebileceğinin çok üstünde faturalar ulaştı..
Kimi aboneye ise hala gelmedi, gelince de o fatura onu çıldırtacaktır eminim..


Şimdi gelelim, vahim bir iddiaya..
“CLK Akdeniz’in bilgisayarları ‘hack’lendi, faturaların zamanında gelmemesinin sebebi bu..”
Bunu söyleyenler çok ciddi, boş yere konuşmayan insanlar..
Bu ‘hack’lenme nedeniyle de CLK Akdeniz, abone bilgilerini güncellemek için zaman kazanmak amacıyla, “ödeme günlerinde değişiklik yapıyoruz” şeklinde bir bahane üretiyor(muş)..
Gönderilen faturalara ise, “sayaçlar okunmadan, önceki aylara bakılarak belirlenen ücretler” yansıtılıyor(muş)..


CLK Akdeniz yöneticilerine sorum şu:
1- Antalya’ya yakışmayan elektrik kesintileri ne zaman bitecek?
2- ‘Hack’lenme olayı doğru mu?
3- Sayaçlar okunmaya başladı mı?
4- Faturalar ne zaman düzenli olarak gönderilmeye başlanacak..
5- Faturası kabarık gelen abonelere bir ödeme kolaylığı sağlanacak mı?
Cevaplarınızı bekliyorum..