Reklam
Reklam
Reklam
Reklam

Covid aşısında 2. doz eziyeti!

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, aşı sırası alırken yaşanılan zorluklara değindi. Çok sayıda tüketiciden şikayet aldıklarını anlatan Gündüz, “İkinci aşı için eziyetlerin en büyüğünü yaşıyoruz.  Adeta aşı yaptırma yeri seçmemiz için zorlanıyoruz” dedi

Covid aşısında 2. doz eziyeti!

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, aşı sırası alırken yaşanılan zorluklara değindi. Çok sayıda tüketiciden şikayet aldıklarını anlatan Gündüz, “İkinci aşı için eziyetlerin en büyüğünü yaşıyoruz.  Adeta aşı yaptırma yeri seçmemiz için zorlanıyoruz” dedi

Covid aşısında 2. doz eziyeti!
19 Nisan 2021 - 20:21

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, özellikle 2. doz için belirlenen tarih aralığından uygun zaman dilimine göre 2. doz aşı randevusunu alacak olanların yaşadığı sıkıntıları dile getirdi. Gündüz,  “Aşıda yaşanılan ızdıraplar anlatılamaz hal aldı. Çok sayıda vatandaştan şikayet aldık. Vatandaşı sakinleştirmeye çalışırken şimdi aynısı bizim de başımıza geldi. Birinci aşımızı olduk, ancak ikinci aşı için inanın eziyetlerin en büyüğünü yaşadık. Aşı yaptırma yeri seçmemiz için zorlandık diyebiliriz” diyerek Tüketiciler Birliği’ne gelen şikayetleri aktardı.
 
İnternet bürokrasine geçiş
İnternet bürokrasisi ile karşı karşıya olduklarını ifade eden Gündüz, “62 yaşındayım ve her vatandaş gibi aşı sıramız gelinceye kadar sakin ve güvenli ortamlarda olmaya gayret ettik. Eşim olmasa asla ben aşı olamam, olmamın da mümkünatı yoktu. Buyurun birinci elden şikayetimizi aktarayım. 60 yaş üstü aşılamanın başlayacağı duyurusu yapıldıktan sonra ne olması gerekir? Size yakın bir sağlık kuruluşunda aşınız sağlanır ve çağrılırsınız. İşte o öyle olmadı. Epey uğraşlarımız sonucu, şansımıza kendi aile hekimliğimiz çıktı, randevumuzu aldık ve aşımızı da olduk.  Ve ikinci aşımızı da 28 gün sonra aynı yerde olacağımız düşüncesi aklımıza geldi. Ancak düşündüğümüz gibi olmadı. Hemşire, ‘İkinci aşı için tekrar randevu alın 12-19 Mayıs arasında ikinci aşınızı olacaksınız’ demez mi. Buyurun buradan yakın. Kardeşim birinci randevuyu veren ikinci randevuyu neden veremiyor? Dedik ya kâğıtçılık bürokrasinden internet bürokrasisine geçişi yaşamaya başladık. Neyse zar zor randevu alabildik ‘yerleştirme sınavı gibi’ pardon aşı seçme yerimiz olan Kemer çıktı. ‘Olsun’ dedik mutlu olduk. Hoş aşı olacağımız gün gelin görün ki bayramın birinci gününe rastlıyor. Cep telefonumuza kısa mesaj (SMS) gelince çok sevindik. Bir de baktık ki, 2 gün sonra bir ‘SMS’ daha, ‘pardon hekimimiz o gün müsait değilmiş.’ Hayda ne yapacağız? Bir daha daldık internet bürokrasisine, bize aşı yerleştirme ve seçme yerlerini söylüyorlar. Nereler mi? Kaş, Demre, Kumluca gibi. Bizim buralara gitmemiz mümkün değil. T.C Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) yazmaya karar verdik.  CİMER’e girdik internet bürokrasisi bizi pes ettirdi. Vatandaş elinde cep telefonu aşı olmak için yer mi aramak zorunda? 2. doz aşı olmak isteyenler Antalya’da oturacak, Kemer, Kaş, Demre, Kumluca’ya aşı olmak için mi gidecek?  Ankara, İstanbul’da iseniz, aşı olmak için Çin'in Wuhan kentine yönlendirilebilirsiniz. Sayın yetkililer, sizlerin varlığı vatandaşa hizmet, eziyet değil. Herkes cep telefonu veya internet kullanıcısı olmayabilir, olanı da size ulaşmakta zorlanıyor. Vatandaşı eski kâğıtçılık bürokrasisinden kurtardınız ama şimdi de internet bürokrasisinde boğuyorsunuz” diyerek yaşanılanları anlattı.
Esra ALTUNKES

Reklam

YORUMLAR

  • 0 Yorum