Danıştay ‘Halkkart’ için dedi ki..
Ömer Aydoğmuş, “davasını geri çektiği” için “dava açılmamış” kabul etti..
Ve.
“Halkkart” dosyasını, hiçbir işlem yapmadan iade etti..
Eminim, bu karar üzerine..
Mustafa Akaydın, İlker Gedik ve A-Kent firmasının yetkilileri, sevinçlerinden sabaha kadar göbek atmışlardır..
Hak ettiler.
Elbette atacaklar..
Çok zor bir işin üstesinden geldiler..
23 günlük bir şirketi yoktan var etmek..
50 bin lira sermayeli A-Kent firmasına 15 milyon liralık işi vermek..
Antkart’a ateş püsküren ulaşım esnafını “Halkkart’a mecbur” etmek..
Hele hele..
Halkkart’a dava açıp kazanan Ömer Aydoğmuş’u, davasından vazgeçirmek..
Öyle her babayiğidin harcı değil..
Göbek atmayıp da ne yapacaklar..
Haydi.
Ben de tempo tutuyorum kıvır-salla..
…
Şimdi ne olacak..
“İptal kararı veren” Antalya 1. İdare Mahkemesi de..
“Karar kesinleşmeden” dava geri çekildiği için..
Tıpkı Danıştay gibi, “dava açılmamış” kabul edecek ve dosyayı kapatacak..
Halkkart yasallaşacak..
Aylardan beri eleştirildiği şekliyle devam edecek..
Yani.
Vatandaş “kazıklanmaya” devam edecek..
…
Yalnız kafama takılan bir şey var..
Akaydın, “Halkkart ile hukuki ilişkilerimiz sonlanmıştır” demişti..
Bu durumda Halkkart işinde belediye olmayacak..
Ve..
A-Kent’i denetleyecek bir resmi kurum olmayacağı için, vatandaşı kim kollayacak?
Firmanın insafına mı bırakılacak?
Bu konu açıklığa kavuşturulmak zorunda..
…
Bu arada..
Bazı sivil toplum örgütlerinin Halkkart’ın iptali için “yeniden” dava açma girişimleri içinde bulunduğunu biliyorum..
Benim, “Nerede bu STK’lar” başlıklı yazımdan sonra, aradılar..
Ve..
İki STK başkanı ile bizzat konuştum..
“Danıştay’dan gelecek cevabı bekliyoruz” demişlerdi..
…
Şimdi..
Sizlere yeni bir “Akaydın kazığı” daha anlatacağım..
Bakalım, buna “birilerinin” sesi çıkacak mı..
…
Biliyorsunuz..
Büyükşehir, “ulaşımda yeni dönem” adı altında bir uygulamayı yarın başlatıyor..
Yeni ulaşım sistemi o kadar “karmaşık” ki..
Esnaf bile ne yapacağını bilmiyor..
Dün belediyeden bir açıklama daha gönderildi..
“Esnafın zorlandığı yerde, vatandaş da zorlanır” diye düşündüler herhalde..
“Yolunu bulamayana 24 saat hizmet edileceğini” duyurdular..
“Yeni toplu taşıma sisteminde vatandaşların sıkıntı çekmemesi için bir Acil Çağrı Merkezi oluşturduk” dediler..
Ve..
Vatandaşların, Çağrı Merkezi’ne 444 37 08 numaralı telefondan 24 saat boyunca ulaşabileceklerini ifade ettiler..
Ama..
Öğrendik ki..
Bu 444 37 08 numaralı telefonu aramak “ücretli” imiş..
Yani..
Vatandaşın Halkkart’tan yediği kazık yetmedi, şimdi bir de Acıl Çağrı Merkezi’nden yiyecek..
Akaydın’ın “kamu hizmeti” anlayışı böyle bir şey işte..
Hayırlı yolculuklar..