Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Bankacılık Komisyonu Başkanı Hüseyin Ölmez, dolandırıcıların, geçtiğimiz günlerde yaşanan küresel internet krizini fırsat bilerek dolandırıcılık aracılığı yapmaya çalıştığını ifade etti. Dolandırıcıların vatandaşları arayarak veya sosyal medyada ilan vererek zararlarını tazmin ettireceklerini söyleyerek telefonla aradıklarını,banka verilerini özellikle şifrelerini, ilanla ulaştıklarından ise dava açacaklarını belirterek, para istediğini belirtti.
‘3 neden var’
Ölmez, özellikle telefonla aranan vatandaşlarla ilgili olarak bu bilgiyi nasıl edindikleri konusunun dikkat çekici olduğuna vurgu yaparak dolandırıcıların bu yeni yöntemi geliştirmesindeki 3 nedeni şöyle açıkladı: “Birinci neden, banka verilerinin güvenliği. İkincisi, bankalarımızın konuya yeterli ilgi göstermemeleri. Üçüncüsü ise konunun detayını ve hukuki dayanaklarını bilmeden, konuşmuş olmak ve yazmak için, medya ve sosyal medyada konuşanlar. Vatandaşlarımızın, benzeri durumlarla karşılaştıklarında hiçbir şekilde para göndermemelerini, kişisel ve banka verilerini vermemelerini kuvvetle öneriyorum. Eğer zararları oluştuysa, öncelikle bankalarına müracaat etmelerini, sonuç alamazsa Tüketici Hakem Heyeti’nden (THH) başlayan hukuki süreci başlatmalarını, bu konuda profesyonel desteği (avukat) sosyal medyada ilan veren veya telefon edenlerden seçmemelerini, yeni dolandırıcılıkla muhatap olmamaları için gerekli görüyorum.”
‘Su uyur, dolandırıcı uyumaz’
“Toplumsal ağır bir sosyal sorun haline gelen, dolandırıcılık olayları ile ilgili olarak bankalarımızı daha duyarlı olmaya davet ediyorum. Bu aynı zamanda bankaların yasal yükümlülükleridir. Her fırsatta, her konuda bilgi sahibi olmadan sadece konuşmak ve yazmak güdüsüyle hareket edenlere ise verdikleri yanlış, eksik bilgilerin dolandırıcılara hizmet ettiğini de tekrar anımsatırım. Atasözümüz, ‘Su uyur, dolandırıcı uyumaz’ şeklinde değişti. Yukarıda açıkladığım gibi dolandırıcılar dolaylı destekleri de olunca daha da uyanık oldular. Lütfen paramıza, kişisel ve banka verilerimize sahip çıkıp, yeni mağdurlar arasında olmayalım.”
ZEHRA VARLI