Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü, Antalya’daki yatırımlarına bir yenisini daha ekliyor. Karayolları Genel Müdürlüğü 13. Bölge Müdürlüğü duble yol olarak projelendirdiği Elmalı-Finike yolunun yapım startını verdi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yeni yol projesinin Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporuna olumlu yönde karar verdi. Karar, geçtiğimiz gün Antalya Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü’nde askıya çıkarıldı. 252 milyon 382 bin liraya bitirilmesi öngörülen yolun yapımına önümüzdeki aylarda başlanması bekleniyor.
Trafik zafiyeti yaşanıyordu
Hazırlanan ÇED tanıtım dosyasında, “Elmalı-Finike Devlet Yolu; Denizli, Burdur, Isparta illerinin Kumluca, Finike, Demre, Kaş, Fethiye gibi ülkemizin önemli turistik bölgelerine ulaşmasında önemli yer taşımasının yanı sıra son dönemlerde Kumluca, Demre, Finike bölgesinde gelişen seracılık, narenciye ve tarım faaliyetleri nedeniyle Yıllık Ortalama Günlük Trafik ağır taşıt yüzdesi oldukça yüksek bir yol durumuna gelmiştir. Mevcut yol ilk yapıldığı yıllardaki genişlikte olup, birçok kesimde 0,5 m banketli olarak hizmet vermektedir. Banketi dar olan kesimlerde Trafik Güvenliği zafiyeti yaşanmaktadır” denildi.
Kazı ve dolgu çalışması
Projenin inşaatı sırasında, topoğrafik özelliklere bağlı olarak bazı bölgelerde kazı, bazı bölgelerde dolgu çalışması ve bazı bölgelerde patlatma işlemi ile yarma yapılacak. Proje kapsamında kullanılacak dolgu malzemesinin tamamı yarma çalışmaları sonucu ortaya çıkan hafriyat malzemesinden temin edilecek. Proje kapsamında yapılacak herhangi bir çalışma ya da fiziki müdahale sırasında, taşınır, taşınmaz kültür varlığı kalıntısına ya da buluntusuna rastlanılması halinde; 2863 sayılı yasanın 4. Maddesi gereği çalışmaların durdurularak en yakın kolluk kuvvetlerine, Müze Müdürlüğüne veya mülki idare amirlerine haber verilecek. Mevcut yol 57,677 km uzunluğunda 17 km’si sathi kaplamalı bölünmüş yol, 48 km’si sathi kaplamalı tek yol olup, birçok kesimde 0,5 metre banketli olarak hizmet veriyor.
Umut ÖZEN
Trafik zafiyeti yaşanıyordu
Hazırlanan ÇED tanıtım dosyasında, “Elmalı-Finike Devlet Yolu; Denizli, Burdur, Isparta illerinin Kumluca, Finike, Demre, Kaş, Fethiye gibi ülkemizin önemli turistik bölgelerine ulaşmasında önemli yer taşımasının yanı sıra son dönemlerde Kumluca, Demre, Finike bölgesinde gelişen seracılık, narenciye ve tarım faaliyetleri nedeniyle Yıllık Ortalama Günlük Trafik ağır taşıt yüzdesi oldukça yüksek bir yol durumuna gelmiştir. Mevcut yol ilk yapıldığı yıllardaki genişlikte olup, birçok kesimde 0,5 m banketli olarak hizmet vermektedir. Banketi dar olan kesimlerde Trafik Güvenliği zafiyeti yaşanmaktadır” denildi.
Kazı ve dolgu çalışması
Projenin inşaatı sırasında, topoğrafik özelliklere bağlı olarak bazı bölgelerde kazı, bazı bölgelerde dolgu çalışması ve bazı bölgelerde patlatma işlemi ile yarma yapılacak. Proje kapsamında kullanılacak dolgu malzemesinin tamamı yarma çalışmaları sonucu ortaya çıkan hafriyat malzemesinden temin edilecek. Proje kapsamında yapılacak herhangi bir çalışma ya da fiziki müdahale sırasında, taşınır, taşınmaz kültür varlığı kalıntısına ya da buluntusuna rastlanılması halinde; 2863 sayılı yasanın 4. Maddesi gereği çalışmaların durdurularak en yakın kolluk kuvvetlerine, Müze Müdürlüğüne veya mülki idare amirlerine haber verilecek. Mevcut yol 57,677 km uzunluğunda 17 km’si sathi kaplamalı bölünmüş yol, 48 km’si sathi kaplamalı tek yol olup, birçok kesimde 0,5 metre banketli olarak hizmet veriyor.
Umut ÖZEN