Expo 2016 siber uzayda yeterince popüler mi?

Expo 2016’nın İnternet’te ne kadar popüler olduğunu merak ediyor musunuz? Antalya’nın ev sahipliğini yaptığı bu dünya çapında organizasyonun online popülaritesini merak ederek küçük bir araştırma yaptım. Sonuçları bu köşede özetlemek istiyorum ki belki yetkililerin de ilgisini çeker. Çünkü, 5 milyonu yabancı olmak üzere toplam 8 milyon ziyaretçi beklenen bir organizasyonda ziyaretçi sayısına yönelik yapılan projeksiyonların ne kadar başarılı olabileceğinin en önemli göstergesi İnternet istatistikleridir. 
Detaylara girmeden özetlemek gerekirse, Expo 2016’nın Google’da en çok arandığı ülkeler sıralaması dikkati çekecek nitelikte. Sıraya hiç dokunmadan yayınlarsak ‘Expo 2016’ ve ‘Expo2016’ terimleri Google’da en çok Nijerya, Singapur, Hindistan, Kosta Rika, Güney Afrika, Türkiye, Tayland, Fas ve Şili’de aranıyor.
Görüldüğü üzere dünya çapında (muhtemelen resmi web sitesine ulaşmak için) Expo 2016’yı en çok arayan altıncı ülke konumunda olmamız düşündürücü. Düşündürücü olmaya iten bir diğer durum ise listenin tamamına yakınının Antalya’nın turist potansiyelini oluşturmayan ülkelerden oluşması. 
Yabancı ziyaretçi adayları tarafından yapılan aramaların farklı anahtar kelimeler kullanılarak diğer arama motorlarında da yapılmış olabileceği varsayımını göz önüne alarak bu istatistiklerin kısmen yetersiz kalabileceğini söylemek olası. O yüzden de dünya çapında en saygın web analiz kuruluşlarından sayılan Alexa tarafından yayınlanan Expo 2016 erişim istatistiklerine bir göz atmakta fayda var. 
Alexa verilerine göre Expo 2016 resmi web sitesini ziyaret edenlerin %88’i Türkiye’de yaşıyor. Burada küçük bir parantez açıp Yandex verilerine göre ülkemizde Expo 2016 aramalarının önemli bir kısmının Antalya’dan yapıldığını eklemekte fayda var. 
Maalesef elimizde Expo 2016 Ajansı’nın web sitesine ait istatistikler mevcut olmadığı için Google, Alexa ve Yandex tarafından sunulan bazı istatistiklere bakarak genel bir değerlendirme yapabiliyoruz. Ajans tarafından kendi verileri bizlerle paylaşılırsa, çok daha detaylı değerlendirmeler yapabilmemiz mümkün. Mevcut veriler ışığında özetlemek gerekirse, Expo 2016 hedeflenen 5 milyon yabancı turistin ilgisini çekebilecek kadar İnternet varlığı gösteremiyor. Ayrıca, gerek Expo organizasyonu ve konser etkinlikleri hakkında bilgi almak, gerekse resmi web sitesine arama motorları vasıtasıyla ulaşmak isteyen kişilerin önemli bir kısmının Antalya ve civarı başta olmak üzere ülkemiz ve kentimiz açısından turizm potansiyeli düşük olan ülkelerde ikamet ettiği anlaşılıyor. O yüzden de mevcut istatistiklere bakarak konuştuğumuzda Expo 2016’nın siber uzayda çok başarılı bir varlık gösteremediğini söylemek gerekiyor. 
Mevcut istatistiklerin hatalı olduğuna dair Expo 2016 Ajansı’ndan daha detaylı verilere ulaşmak ümidi ile...
Sevgiyle Kalın!