Küçük esnaf mağdur
Ölümcül koronavirüs pandemisi sonrası e-ticaret arttı. Teslimat hizmeti veren kurumsal kurye firmaları; işletmelerin ürün bedellerine servis (kurye) ücreti de ekledi. Ürünlerin fiyatı artsa da halk; kurumsal kurye firmaları ile çalışan kurumsal işletmeleri tercih etti. Kurumsal kurye firmaları iyi kazanç sonrası kuryelerine de maaş olarak yüksek ücret ödedi. Böylelikle küçük esnaf; çalıştıracak kurye bulamadı, mağdur oldu, ürününü tüketiciye ulaştırabilmek ve kurye ihtiyacını karşılayabilmek için kurumsal hizmet veren kurye firmalarına ciddi anlamda ödeme yapmak zorunda kaldı.
Randevu vermediler
Antalya Motosikletli Kuryeler Derneğinin de başkanı olan Akdeniz Motosikletli Kuryeler Federasyonu Başkanı Nihat Özdemir, “Küçük esnaf malını satabilmek için çok zorlanıyor. Ancak kurye bulmakta zorlanıyor. Ortak çözüm için esnaf odası başkanlarının kapısını aşındırdık ancak randevu bile alamıyoruz. Odaların genel kurul dönemi. Anlaşılan esnaf iş derdinde, odalar seçim derdinde. Bizler elimizden geldiği kadar esnafımızın sorununa bir damla umut olmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.
Randevu dahi vermediler
Başkan Nihat Özdemir şöyle konuştu: “Ülkemizde pandeminin başlamasıyla ve yasaklarla birlikte paket servisi sayısı arttı. Bununla birlikte e-ticaret de arttı. Bunlardan dolayı Antalya esnafımız, artan talep karşısında kurye bulmakta ciddi anlamda zorlandı. Teslimat hizmeti veren kurumsal kurye firmaları da kendilerine ya da işletmelere ait taşıdıkları ürün fiyatlarına servis ücreti ekledi. Halkımız ise ölümcül pandemiden dolayı, çoğunlukla kurumsal kurye firmaları ile çalışan kurumsal hizmet veren işletmeleri tercih etti. Bu kurye firmaları haliyle çalışanları olan kuryelere yüksek ücretler ödedi. Kurye arkadaşlarımız da çalışacak firma konusunda tercihlerini kurumsal firmalardan yana kullandı. Bu durumda küçük esnafımız; kurumsal işletmeler karşısında ürününü alıcıya ulaştırmakta zorlandı ve kurye bulamadığı için kurumsal firmalara ciddi anlamda ödeme yapmak zorunda kaldı. Böylece esnaf; kurye ihtiyacını kendi işletme bünyesinden değil kurumsal kurye firmaları aracılığı ile karşılamak zorunda bırakıldı. Biz de federasyonumuza küçük esnaftan gelen şikâyetler ve çözüm talepleri doğrultusunda Antalya’da bulunan esnafımızın yanında olmak istedik. Esnafımızın kurye sorununa bir nebze çözüm olmak için tüm imkanlarımızla seferber olduk. Ayrıca sorunun çözümü için esnaf odası başkanları ile görüşmek istedik. Lakin esnaf odaları, talebimize olumlu dönüş yapmadı. Sadece bir oda başkanı ile görüşebildik ancak yeterince anlaşılmadığımızı düşünüyoruz. Diğer oda başkanları ise seçim çalışmalarında olduklarını belirtip, randevu dahi vermediler. Lafın özü, esnaf geçim derdinde, oda başkanları ise seçim derdind . Ancak bizler elimizden geldiği kadar esnafımızın sorununa bir damla umut olmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz.”
Şükrü AĞIRMAN
Ölümcül koronavirüs pandemisi sonrası e-ticaret arttı. Teslimat hizmeti veren kurumsal kurye firmaları; işletmelerin ürün bedellerine servis (kurye) ücreti de ekledi. Ürünlerin fiyatı artsa da halk; kurumsal kurye firmaları ile çalışan kurumsal işletmeleri tercih etti. Kurumsal kurye firmaları iyi kazanç sonrası kuryelerine de maaş olarak yüksek ücret ödedi. Böylelikle küçük esnaf; çalıştıracak kurye bulamadı, mağdur oldu, ürününü tüketiciye ulaştırabilmek ve kurye ihtiyacını karşılayabilmek için kurumsal hizmet veren kurye firmalarına ciddi anlamda ödeme yapmak zorunda kaldı.
Randevu vermediler
Antalya Motosikletli Kuryeler Derneğinin de başkanı olan Akdeniz Motosikletli Kuryeler Federasyonu Başkanı Nihat Özdemir, “Küçük esnaf malını satabilmek için çok zorlanıyor. Ancak kurye bulmakta zorlanıyor. Ortak çözüm için esnaf odası başkanlarının kapısını aşındırdık ancak randevu bile alamıyoruz. Odaların genel kurul dönemi. Anlaşılan esnaf iş derdinde, odalar seçim derdinde. Bizler elimizden geldiği kadar esnafımızın sorununa bir damla umut olmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.
Randevu dahi vermediler
Başkan Nihat Özdemir şöyle konuştu: “Ülkemizde pandeminin başlamasıyla ve yasaklarla birlikte paket servisi sayısı arttı. Bununla birlikte e-ticaret de arttı. Bunlardan dolayı Antalya esnafımız, artan talep karşısında kurye bulmakta ciddi anlamda zorlandı. Teslimat hizmeti veren kurumsal kurye firmaları da kendilerine ya da işletmelere ait taşıdıkları ürün fiyatlarına servis ücreti ekledi. Halkımız ise ölümcül pandemiden dolayı, çoğunlukla kurumsal kurye firmaları ile çalışan kurumsal hizmet veren işletmeleri tercih etti. Bu kurye firmaları haliyle çalışanları olan kuryelere yüksek ücretler ödedi. Kurye arkadaşlarımız da çalışacak firma konusunda tercihlerini kurumsal firmalardan yana kullandı. Bu durumda küçük esnafımız; kurumsal işletmeler karşısında ürününü alıcıya ulaştırmakta zorlandı ve kurye bulamadığı için kurumsal firmalara ciddi anlamda ödeme yapmak zorunda kaldı. Böylece esnaf; kurye ihtiyacını kendi işletme bünyesinden değil kurumsal kurye firmaları aracılığı ile karşılamak zorunda bırakıldı. Biz de federasyonumuza küçük esnaftan gelen şikâyetler ve çözüm talepleri doğrultusunda Antalya’da bulunan esnafımızın yanında olmak istedik. Esnafımızın kurye sorununa bir nebze çözüm olmak için tüm imkanlarımızla seferber olduk. Ayrıca sorunun çözümü için esnaf odası başkanları ile görüşmek istedik. Lakin esnaf odaları, talebimize olumlu dönüş yapmadı. Sadece bir oda başkanı ile görüşebildik ancak yeterince anlaşılmadığımızı düşünüyoruz. Diğer oda başkanları ise seçim çalışmalarında olduklarını belirtip, randevu dahi vermediler. Lafın özü, esnaf geçim derdinde, oda başkanları ise seçim derdind . Ancak bizler elimizden geldiği kadar esnafımızın sorununa bir damla umut olmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz.”
Şükrü AĞIRMAN