Gündem

Garanti süresi en az iki yıl olmalı

Elektronik ürünlerde garanti süresinin en az iki yıl olduğunu hatırlatarak tüketicileri uyaran Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, "İlk iki yıl içinde ürün arızalanırsa ücretsiz tamir, değişim ya da para iadesi isteme hakkınız var" dedi.

Abone Ol

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, elektronik ürün alırken tüketicilerin en çok mağdur olduğu konuların başında garanti süresini bilmemeleri gerektiğine dikkat çekerek, “Birçok tüketici, yasal haklarından haberdar olmadığı için arızalanan ürünler için yüksek tamir ücretleri ödemek zorunda kalıyor. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre satılan bir ürünün garanti süresi en az iki yıl olmak zorunda. Bu süre içinde üründe meydana gelen arızalar için tüketicinin ücretsiz onarım, ürünün yenisiyle değişim veya para iadesi gibi hakları bulunuyor” diye konuştu.

Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz

Mağdur olmamak için ne yapmalı?

Gündüz, tüketicilerin mağduriyet yaşamaması için dikkat etmesi gereken noktaları sıralayarak, “ Ürünü satın alırken verilen fatura ve garanti belgesi, haklarınızı ararken en önemli kanıtınızdır. Bu belgeleri mutlaka saklayın. Ürününüz iki yıl içinde arızalandığında, ürünü satın aldığınız firma veya yetkili servise başvurarak ücretsiz onarım talep edin. Ürünün onarımı mümkün değilse veya aynı arıza bir yılda dörtten fazla tekrarlarsa, ürünün yenisiyle değişimini veya para iadesini talep etme hakkına sahipsiniz” şeklinde konuştu. Neşet Gündüz, haklarının ihlal edildiğini düşünen tüketicilerin Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurabileceklerini hatırlattı. Bilinçli tüketicilerin haklarını koruyabileceğini vurgulayan Gündüz, vatandaşları bu konuda daha duyarlı olmaya davet etti.