Eğitim ve tanıtım yapacağız
AESOB Başkanı Abdullah Sevimçok yaptığı yazılı açıklamada, geçen yıllarda yaşanan ve devamında süregelen ekonomik krizin 2010 yılında da zaman zaman kendisini hissettirerek kişisel harcamaların kısılmasına neden olduğunu belirterek, ''Bunun neticesinde de kıyafet, giyim, ev masrafları ve dışarı çıkma masrafları, halkın krizde en fazla düşürdüğü gider kalemlerinden olarak etkisini esnafımız üzerinde de göstermiştir'' dedi. AESOB olarak 2011 yılını eğitim ve tanıtıma ayırmaya karar verdiklerini ve esnafın mesleki ve kişisel gelişimine öncelik vereceklerini vurgulayan Sevimçok, tanıtıma da ağırlık vereceklerini söyledi. Vatandaşın yerli malına özendirilmesi konusunda adım atılması gerektiğini kaydeden Sevimçok, bunun yerel üretimi destekleyeceğini, istihdamı da artıracağını kaydetti.
Yasa artık çıkmalı
2011 yılından Büyük Mağazalar Yasasının çıkması'nı beklediklerini vurgulayan Sevimçok, şunları söyledi: ''Çünkü, küresel krizin esnaf ve sanatkarımızda yarattığı tahribatın şiddeti her geçen gün sayıları hızla artan hiper, gros market ve AVM'ler sayesinde daha da artmaktadır. Öyle ki artık mahalle aralarında bile ardı ardına cep marketler açılmaktadır. Bu durum ise küçük esnafımızı iş yapamaz bir hale sokmakta ve kepenk kapattırmaktadır. Bununla alakalı olarak ilgili belediyeler ve yetkili mercilerce mahalle aralarına gelişi güzel olarak açılan bu tür cep marketler hususunda ivedilikle önlemler alınmalıdır. Büyük alışveriş merkezlerinin çalışma saatleri ve tatil günlerine de tıpkı yurtdışında olduğu gibi bir düzenleme getirilmeli akşam belli bir saatten sonra bu tür yerler kapanmalı ve en azından haftanın bir günü de açılmamalıdır''
AESOB Başkanı Abdullah Sevimçok yaptığı yazılı açıklamada, geçen yıllarda yaşanan ve devamında süregelen ekonomik krizin 2010 yılında da zaman zaman kendisini hissettirerek kişisel harcamaların kısılmasına neden olduğunu belirterek, ''Bunun neticesinde de kıyafet, giyim, ev masrafları ve dışarı çıkma masrafları, halkın krizde en fazla düşürdüğü gider kalemlerinden olarak etkisini esnafımız üzerinde de göstermiştir'' dedi. AESOB olarak 2011 yılını eğitim ve tanıtıma ayırmaya karar verdiklerini ve esnafın mesleki ve kişisel gelişimine öncelik vereceklerini vurgulayan Sevimçok, tanıtıma da ağırlık vereceklerini söyledi. Vatandaşın yerli malına özendirilmesi konusunda adım atılması gerektiğini kaydeden Sevimçok, bunun yerel üretimi destekleyeceğini, istihdamı da artıracağını kaydetti.
Yasa artık çıkmalı
2011 yılından Büyük Mağazalar Yasasının çıkması'nı beklediklerini vurgulayan Sevimçok, şunları söyledi: ''Çünkü, küresel krizin esnaf ve sanatkarımızda yarattığı tahribatın şiddeti her geçen gün sayıları hızla artan hiper, gros market ve AVM'ler sayesinde daha da artmaktadır. Öyle ki artık mahalle aralarında bile ardı ardına cep marketler açılmaktadır. Bu durum ise küçük esnafımızı iş yapamaz bir hale sokmakta ve kepenk kapattırmaktadır. Bununla alakalı olarak ilgili belediyeler ve yetkili mercilerce mahalle aralarına gelişi güzel olarak açılan bu tür cep marketler hususunda ivedilikle önlemler alınmalıdır. Büyük alışveriş merkezlerinin çalışma saatleri ve tatil günlerine de tıpkı yurtdışında olduğu gibi bir düzenleme getirilmeli akşam belli bir saatten sonra bu tür yerler kapanmalı ve en azından haftanın bir günü de açılmamalıdır''