Danıştay 15. Dairesi, bankaların "hesap işletim ücreti" almasını düzenleyen yönetmelik hükmünü iptal etti. Böylece tüketici açısından geçmişe dönük 10 yıllık süreçte ödemiş oldukları hesap işletim ücretlerinin iadesinin yolu açılmış oldu.
Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu tarafından 4 yıl önce başlatılan hukuki süreç sonucunda tüketici hareketi büyük bir kazanım sağlamıştır. Bu sayede milyonlarca insan 10 yıllık süreçte ödemiş oldukları milyonlarca lirayı geri alma imkanına sahip olmuştur.
Ağaoğlu’nun girişimleri ile başlayan ve Danıştay kararı ile büyük bir müjde alan tüketicimiz bu noktada kazanç fırsatçılarına dikkat etmelidir.
Geçmişte örneklerini fazlasıyla gördüğümüz kart aidatı, dosya masrafını geri alıyoruz diyerek tüketicimize hizmet veriyormuş gibi gösterip tüketiciyi dolandıran fırsatçıların yeniden ortaya çıkması kuvvetle muhtemeldir. Hesap işletim ücretlerinizi alıyoruz diyerek yeniden ortaya çıkmasını beklediğimiz bu fırsatçılar gönderecekleri birkaç dilekçe örneği ile yine tüketicimizi mağdur etme ihtimaline karşılık uyarıyoruz.
Daha önce yapılan savcılık soruşturmasında, kredi dosya masrafının iadesine yönelik dolandırıcılık faaliyetinde bulunanlardan sadece birisinin çağrı merkezine günde ortalama 2 bin talep geldiği, 1200 net satışın gerçekleştiği ve 89 lira bedelle gönderilen boş dilekçe karşılığında her gün ortalama 106 bin, aylık yaklaşık 3 milyon lira hasılat sağlandığı ortaya çıkmıştı.Pirince giderken evdeki bulgurdan da olmamak için tüketicimiz uyanık olmalıdır. Bu fırsatçı ve dolandırıcılara itibar etmemelidirler.
Pirince giderken evdeki bulgurdan da olmamak için tüketicimiz uyanık olmalıdır. Bu fırsatçı ve dolandırıcılara itibar etmemelidirler.
Tüketicinin bu konuda hiç kimseyi aracı kılmasına yada hizmet almasına gerek de yoktur. Yapılması gereken son derece basit ve kolaydır. Tüketici geçmişe dönük 10 sene içinde hesap işletim ücreti kesilmişse bankalardan bunların dekontlarını isteyerek bedelini yazılı olarak talep etmelidir. Bankaların talebe olumsuz cevap vermeleri yada cevap vermemeleri halinde Tüketici Hakem Heyetlerine, internet üzerinden veya dekontlarıyla bir dilekçe ile ilçe kaymakamlıklarına giderek başvurmalıdır.
BANKAYA GÖNDERİLECEK ÖRNEK DİLEKÇE
……. Bankası
Genel Müdürülüğüne,
Bankanız nezdinde bulunan hesaplarımdan Hesap İşletim Ücreti olarak yapılmış kesintileri gösteren listenin, 5411 sayılı yasanın 76. maddesinin 1. Fıkrası uyarınca tarafıma verilmesini talep ediyorum.
Saygılarımla,
İsim Soyadı
TCKN
Adres
Tel.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE GÖNDERİLECEK ÖRNEK DİLEKÇE
…… Kaymakamlığı
Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına
Bilindiği üzere 6502 sayılı yasaya dayanılarak 3.10.2014 tarihinde BDDK tarafından yayınlanan Yönetmeliğin Hesap İşletim Ücreti ilgili maddesi Danıştay tarafından iptal edilmiştir.
….. Bankası nezdindeki hesabıma “Hesap İşletim Ücreti” olarak yansıtılımış…. Lira tutarındaki kesintilerin iadesi için bankaya başvuruma rağmenisonuç alınamamıştır.
Söz konusu bedelin, 5411/76-2 ve 4077/6 ile 6502/5. Maddeleri uyarınca tarafıma iadesine karar verimesini talep ediyorum.
Saygılarımla,
İsim Soyadı
TCKN
Adres
Tel.