Kırtasiye kırtasiyeciden alınır mı?

Abone Ol
Son günlerde başınızı nereye çevirirseniz bu reklam var. Reklamın amacı okul açılış dönemi nedeniyle vatandaşı kırtasiyecilere yönlendirmek, kırtasiye dışında kırtasiye malzemesi satan yerlerden alışveriş yapmayın demek.

Hayatımda gördüğüm en başarısız reklam kampanyalarından bir tanesi. Et kasaptan alınır, elbise konfeksiyoncudan alınır, cep telefonu elektronik mağazadan alınır. Alınır mı gerçekten?

Evet alınır. Avantajlı fiyatları varsa gidip alınır. Avantajlı fiyatları ve kolay ulaşılabilir bir adresi yoksa, kimse kusura bakmasın alınmaz. Çünkü aynı kaliteyi farklı sektörlerde hizmet edenlerde bulmak mümkün.

Bunun nedeni ise vatandaşın marka düşkünlüğü yoksa en kolay adresten en ucuza alma isteği. Birileri ayakta kalsın özellikle bir kırtasiyeci arayışı içine kimse girmez.

Ben bu kampanyayı yakıt istasyonlarının yerel anlamda reklam vermesine bağlıyorum. Bazı seçicilerin dışında kişiler yakıtın kampanyasına, kartın kampanyasına bakıyor. Aracını çok seven örneklerin dışında kimse özellikle reklam vermiş, benden alın diyen yakıt istasyonuna gitmiyor. Gerisini teferruat görüyor.

Bu alışkanlıklar ışığında Antalya Fotoğrafçılar Kırtasiyeciler ve Kitapçılar Esnaf Odası ‘kırtasiye kırtasiyeciden alınır’ reklam projesini hayata geçirdi. Görselin altına da maddi kaynak aldığı logoları yerleştirdi.

Ancak destek veren kuruluşların bazıları kırtasiyeci dışındaki alanlarda zaten satılıyor. Bu ne perhiz bu ne lahana dedirtecek bir olay. Reklam görseli ve sloganı ise sadece dikkat çekiyor. Ancak hiç teşvik etmiyor.

Bir reklamda dikkat çekmek kadar teşvik edici unsurları da kullanmak gerekir. Bana göre bu kadar kullanılan bütçe, çok daha zeka ürünü bir kampanya projesine dönüşebilirdi. İşte o zaman kırtasiyeciler için özellikle tercih nedeni geliştirilebilirdi.

Tavsiye vermeye hazırız. Bir kampanya nasıl yapılır onu da anlatırız. Dikkate alacak olan varsa tabi.

Buradan bir çağrıda ben yapayım.

Antalya’da haber, yerel gazetelerden okunur.

Kazasız ve cezasız günler dileğiyle.