Bu kent daha çok marka çıkarmalı





 
Aklımda sürekli takılı kalan bir düşünce oldu. Aslında bu soruyu özellikle alışveriş merkezlerinde gezip-dolaşanlar da sıkça soruyordur. “Bu kadar AVM açılıyor, içinde dünyanın hatta Türkiye’nin her tarafından firma var, ama Antalya’dan hiç yok. Antalya niye bir marka çıkaramıyor?” Haklı bir soru. Antalya turizmde bir marka. Ama, ne yazık ki firma bazında markalaşma neredeyse hiç yok gibi. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’na kayıtlı binlerce firma var. Ama Türkiye çapında adı bilinen Antalya merkezli firma sayısı bir elin parmak sayısını geçmez sanırım. Peki, Antalya’dan Türkiye ve dünya çapında firmaların çıkmamasının nedeni ne, biliyor musunuz? Cesaret edemiyorlar. Oysa ki her şey bir adım ile başlar. İster bir ürün, ister hizmet üretin. Yaptığınız işkolunda ön plana çıkmak, kazancınızı artırmak ve bunu sürekli kılmak, bilinen ve tanınan bir firma haline gelmek, kısaca marka olmak istiyorsanız elinizi biraz cebinize atmak zorundasınız. Dünyayı gezmek, seyahatlerde vakit geçirmek için değil tabii. Bir miktarını tanıtıma aktarsanız, marka olma yolunda büyük bir adım atmış olacaksınız. Biliyorsunuz ister bir ürün, ister hizmet üretin hiçbir zaman her şey herkese satılamaz. Onun için hedef kitle analizleri yapılarak, hedef kitlenin belirlenmesi ve bu hedef kitleye uygun ürün ve hizmet üretilmesi gerekir. Ancak, bu da yeterli değildir. Ürününüzün ya da hizmetinizin farkını ortaya koymak zorundasınız. Yani dünyanın ve Türkiye’nin o büyük firmalarının yaptığını yapmalısınız. Yani daha iyi olduğunuzu, niye insanların sizi tercih etmesi gerektiğini iyi anlatmalısınız. Gözden ve kulaktan asla eksik olmamalısınız. Hatta insanların bilinçaltına yerleşmelisiniz. Peki bu yapılabilir mi? Elbette yapılır. Neyle yapılır? Etkili bir tanıtımla. Unutmayın, markalaşmak için etkili bir tanıtım olmazsa olmazdır. Etkili bir tanıtımın ise değişik yolları vardır. TV-gazete-dergi-sosyal medya reklamları, megalight, broşür vesaire. Gazete ve TV’de röportajlar. Bunları sürekli yapmak, tekrarlamak. Bunlardan birini bile eksik yaparsanız, amacınıza asla ulaşamazsınız. Ürettiğiniz ürünün ya da hizmetin vaatlerini taşıyan, yenilikçi, ilgi çeken fikirlerle yapılmış başarılı bir reklam ve tanıtım markalaşmaya ivme kazandırır diyorum.