Muratpaşa farkı  

Vatandaşlara en yakın kamu yönetimi birimi olduklarından dolayı hizmet sunumlarında bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanmaları konusunda yerel yönetimlere önemli görevler düşüyor. Ülkemizde yoğun olarak hizmet veren ve halkın en çok başvurduğu kurumlardan olan yerel yönetimler, artık hizmet alanlarını genişletmek, verimliliği artırmak, hizmet kalitesini yükseltmek ve dolayısıyla vatandaşların artan taleplerine cevap verebilmek amacıyla bilgi teknolojisine de yatırım yapıyor. Günümüzde neredeyse her belediyenin kendine ait bir web sayfası bulunuyor. Belediyelere ait bu web sayfaları belediyelerin kendilerini tanıtım amacıyla kurulmuştur ki aslında gerekli olan vatandaşların buralardan işlem yapabilmesi yani hizmet alabilmesidir. E-devlet anlayışının yerel yönetimlere uygulanması olarak diyebileceğimiz e-belediye, belediyelerin gerçekleştirmiş olduğu mal ve hizmet sunumunu, yerel yönetimin sınırları içinde bulunan vatandaşların internet yoluyla kullanmasıdır. E-belediye ile birlikte yöre halkı çeşitli konular hakkında bilgi alabilmekte, borçlarını görebilmekte ve ödeyebilmekte, çeşitli istek ve taleplerde bulunabilmektedir. E-belediye ile amaç, vatandaşların yönetime daha fazla katılmasını sağlamak, herkesin her zaman bilgiye ulaşmasını sağlamak, zamandan tasarruf ederek verimliliği yükseltmek ve böylece vatandaşların memnuniyetini artırmaktır. Muratpaşa Belediyesi, E-belediyeciliği bir adım daha ileri götürdü. 2021 yılı 435 milyon lira olan bütçesini komsumeclisi.com üzerinden oylamaya sundu. Komşu Meclisi’nde oylama 18 Eylül tarihine kadar devam edecek. Türkiye’nin ilk dijital demokrasi uygulaması Komşu Meclisi Muratpaşa’nın geleceğine yön veriyor. Diğer belediyelerin de örnek alması dileğiyle.