Eğitim-Sen Antalya Şube Başkanı Kadir Öztürk, 2019-2020 eğitim öğretim yılı başlarken eğitimin durumuna ilişkin raporla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Başkan Öztürk, okullarda yaşanılan servis sıkıntılarına değinerek, “Antalya Valiliği almış olduğu kararla okulların 8.30’da başlayacağını duyurmuştur. Bu da hem Antalya trafiğini alt üst etmiş hem de okullardaki servis problemlerini gündeme getirmiştir. Biz tekli öğretimi savunuyoruz ancak, bazı okullar çiftli öğretime geçmiş durumdadır. Ne servis sorunu çözülmüş oluyor, ne de öğrencilerin servis saat sorunu çözülmüş oluyor. Önümüz kış. Kış geldiği zaman öğrenciler geç saatlerde okuldan çıkacak. Servis problemi başlı başına bir sıkıntı bir an önce İl Milli Eğitim Müdürlüğünün bu sorunu gidermesi gerekiyor. Bazı servisler öğrencileri çok erken okula bırakıyor. Derse 8.30’da geçecek öğrenci bir, bir buçuk saat bahçede bekliyor. Bunun güvenliği nasıl sağlanacak? Çocukların beslenmesi nasıl olacak? Bunu düşünen yok. Böyle bir uygulama var. Sorunun çok acil çözülmesi gerekiyor” dedi.
‘MEB’i uyarıyoruz’
Eğitim-Sen olarak MEB'i uyardıklarını hatırlatan Öztürk, “Tüm öğrencilerimizin eşit, ulaşılabilir, nitelikli, ücretsiz eğitimden yararlanmasını sağlayacak bütçe planlaması yapmak MEB ve siyasi iktidarın sorumluluğudur. Sorumluluğun gereği yerine getirilmelidir. Tüm öğrencilerimizin eğitim hakkı uluslararası sözleşmelerle güvence altına alınmıştır. Öğrencilerimizin eğitim hakkını tam ve baskı altında kalmadan kullanması gerekir. Öğrencilerimizi çırak olmaya özendiren politikalardan vazgeçilmelidir. Yargı kararları uygulanmalı; Diyanet, dini vakıf ve dernekler ile yapılan protokoller sonlandırılmalıdır. MEB öğrencilerin taleplerini toplamalı, okul gereksinimini belirlemeli ve bu gereksinimi karşılayacak önlemleri ‘Her öğrencinin istediği okulda eğitim alma hakkı vardır’ ilkesini gözeterek yaşama geçirmelidir” ifadelerini kullandı.
Proje okul uygulaması
Proje okul uygulamasının sonlandırılması gerektiğinin altını çizen Kadir Öztürk, “Sözleşmeli, ücretli, güvencesiz çalışma biçimlerine; mülakat uygulamalarına son verilmelidir. Öğretmen açığı kadar atama acilen yapılmalıdır. Öğretmenlerin statüsü, çalışma koşulları, hakları, işe alım ve istihdam biçimine kadar her konuda öğretmenlerin söz ve karar hakkı gözetilmelidir.
Hukuksuz olarak ihraç edilen arkadaşlarımız hala MEB çalışanıdır. MEB eğitim emekçilerine sahip çıkmalı, yaşanılan mağduriyetlere ilişkin sorumluluğunun gereğini yerine getirmelidir.
Öğretmenleri başarılı, başarısız olarak ayrıştıran, okul müdürlerinin performans denetimine tabi bırakan '2019 Yılı Öğretmenler Günü Genelgesi' geri çekilmelidir” dedi.
Esra ALTUNKES
‘MEB’i uyarıyoruz’
Eğitim-Sen olarak MEB'i uyardıklarını hatırlatan Öztürk, “Tüm öğrencilerimizin eşit, ulaşılabilir, nitelikli, ücretsiz eğitimden yararlanmasını sağlayacak bütçe planlaması yapmak MEB ve siyasi iktidarın sorumluluğudur. Sorumluluğun gereği yerine getirilmelidir. Tüm öğrencilerimizin eğitim hakkı uluslararası sözleşmelerle güvence altına alınmıştır. Öğrencilerimizin eğitim hakkını tam ve baskı altında kalmadan kullanması gerekir. Öğrencilerimizi çırak olmaya özendiren politikalardan vazgeçilmelidir. Yargı kararları uygulanmalı; Diyanet, dini vakıf ve dernekler ile yapılan protokoller sonlandırılmalıdır. MEB öğrencilerin taleplerini toplamalı, okul gereksinimini belirlemeli ve bu gereksinimi karşılayacak önlemleri ‘Her öğrencinin istediği okulda eğitim alma hakkı vardır’ ilkesini gözeterek yaşama geçirmelidir” ifadelerini kullandı.
Proje okul uygulaması
Proje okul uygulamasının sonlandırılması gerektiğinin altını çizen Kadir Öztürk, “Sözleşmeli, ücretli, güvencesiz çalışma biçimlerine; mülakat uygulamalarına son verilmelidir. Öğretmen açığı kadar atama acilen yapılmalıdır. Öğretmenlerin statüsü, çalışma koşulları, hakları, işe alım ve istihdam biçimine kadar her konuda öğretmenlerin söz ve karar hakkı gözetilmelidir.
Hukuksuz olarak ihraç edilen arkadaşlarımız hala MEB çalışanıdır. MEB eğitim emekçilerine sahip çıkmalı, yaşanılan mağduriyetlere ilişkin sorumluluğunun gereğini yerine getirmelidir.
Öğretmenleri başarılı, başarısız olarak ayrıştıran, okul müdürlerinin performans denetimine tabi bırakan '2019 Yılı Öğretmenler Günü Genelgesi' geri çekilmelidir” dedi.
Esra ALTUNKES