2020 yılının son aylarında başlayan birbirinden farklı projeleri, proje konularını oluşturan öğretmenler anlattı. Öğretmenler, projelerini e-Twinning Platformu üzerinden devam ettirdiklerini dile getirirken, bu platformla Avrupa ülkeleri öğretmenleri ve öğrencileriyle birlikte yeni projeler üretmede ve eğitimi farklı kollardan desteklemekte olduklarını söyledi. E-Twinning, Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) kullanımıyla okullar için destek, araç ve hizmetler sağlayan, Avrupa’daki okullar arası iş birliği ile eğitimciler ve öğrenciler açısından çevrimiçi iletişim fırsatları sunan bir platform. Eğitimciler, bu platformda daha birçok etkinliğe hem üretici olarak hem de paylaşımcı olarak katılım sağlayacaklarını dile getirdi.
Mektup arkadaşlığı
E-Twinning ile 3 sene önce öğrencileri sayesinde tanışan Kepez İlkokulu İngilizce Öğretmeni Alyona Kelleci projesini oluştururken, öğrencilerinin öğrenme güçlüğü üzerine yakınmalarından yola çıktığını belirtti. Programa iki proje konusuyla katılım sağlayan Kelleci, “Öğrencilerimde motivasyon eksikliği vardı. ‘Neden İngilizce öğreniyoruz ki, yabancılarla mı konuşuyoruz?’ gibi sorularına tanık oluyor, öğrendiklerini kullanabilecekleri alan eksikliğini fark ediyordum. Ben de biraz araştırma yaparak e-Twinning platformunda öğrencilerime mektup arkadaşlığı projesine başladım. İnanılmaz bir deneyim yaşadık. İlk kez yabancı birileriyle iletişime geçen çocukların heyecanı görülmeye değerdi. Mektupların yanı sıra arada canlı bağlantılarla online görüşmeler yaptık. Öğrencilerim İngilizce öğrenmenin faydasını kavramaya, derslere daha odaklı yaklaşımlar sergilemeye başladı. Yabancı dilin kullanılabilirliğini fark ettikçe, başarının daha yakın olduğunu hissettiler” dedi. E-Twinning projeleri arasında ilk projeleri, 3. Sınıf öğrencileriyle başladığı ‘Building Bridges of Friendship’ yani ‘Arkadaşlık Köprüsü Kurmak’ olan Alyona Kelleci, Portekiz, Norveç, Fransa ve Almanya’daki ortak okullarla birlikte yürüttüğü projede, bugüne kadar pek çok ülkeden mektup arkadaşları edindiklerinden bahsetti.
Kaynaşma sağlandı
İkinci projede ise ‘My Friendship Adventure’ yani, ‘Arkadaşlık Macerası’nın da 4. sınıf öğrencileriyle birlikte, Portekiz, Polonya, İspanya ve İtalya’daki ortak okullarla yürütülen bir proje olarak oluşturuldu. Bu projedeki öğrenciler daha büyük oldukları için farklı konular üzerinden kaynaşma sağlandı. En son yöresel yemekleri evde pişirip resim ve videolarla farklı ülkelerdeki öğrencilere tanıtan öğrenciler, yılbaşında gerçekleştirdiği video konferansta Avrupa ülkelerindeki diğer öğrencilerle birbirlerine şarkılar söyleyip, okullarını tanıttı. Alyona Kelleci, “Birbiriyle Kahoot ve Quizlet uygulamaları kullanarak yarışan öğrencilerimle projelerimiz çok eğlenceli geçiyor, öğrencilerim projeler sayesinde alıştıkları çevrenin dışına çıkabiliyor, unutamadıkları bir deneyim kazanıyorlar. Çocukların ufuklarının açıldığını görmek beni de çok mutlu ediyor” dedi. Öğrencilerini, İngilizce konuşmaya ve yazmaya teşvik ederken, İngilizce konuşma korkusunu da yenmeleri gerektiğinin altını çizen Kelleci, “Kendi çevrelerinin dışında farklı okullarla hatta farklı ülkelerle iletişime geçen öğrencilerimin öğrenme isteklerinde ve özgüvenlerinde de ciddi artış gözlemledim” diye konuştu.
Geçmişten geleceğe
Kepez İlkokulu’nda Sınıf Öğretmeni olan Mukaddes Çatak ise ‘Geçmişe Damga Vuran Geleceğe Yön Veren İnsanlar’ projesiyle, geçmişten geleceğe köprüler kurmak istedi. Tarih, bilim, sanat dallarında başarılarıyla adını tarihe yazdırmış büyüklerimizi tanıma ve diğer okullardaki arkadaşlarına tanıtma imkânı bulan öğrenciler, gelecekte kendi yaratıcılıklarını ve hayallerini oluşturmalarına katkı sağlayan projenin devamlılığını destekledi. Projeye, Bahar Şanlı, Sebahattin Yalıgülühep, Aliye Gürbüz Akkaya, Sevgi Yanar ve Zeynep Akar öğretmenler Antalya’dan katılım sağlarken, Beyza Özkütük Burdur’dan, Nurcan Büke de İstanbul’dan katılım sağladı. Mukaddes Çatak e-twinning üzerinden hazırladığı bu projesiyle, “Geçmişte büyük başarılara imza atan insanların hayatlarını araştırıp çeşitli etkinlikler yapan öğrencilerim, hem teknolojiyi etkin kullanmayı hem de kendilerini ifade edebilmeyi öğrendiler” diye anlattı. Başka şehirlerdeki akranlarıyla tanışan ve iletişim halinde kalan öğrenciler Aralık ayında Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu, büyüğümüz Atatürk’ü inceledi. ‘Atatürk deyince aklımıza ne geliyor?’ Süsorusuna gelen cevaplarla kelime bulutu etkinliği yapan öğrenciler, Atatürk ve devrimlerini tanımlayan duygularını, mektuplarla ve kısa videolarla anlattı. Mukaddes Öğretmen, “Ocak ayı içinde Sabiha Gökçen ve Hezarfen Ahmet Çelebi’yi konu aldık. Öğrenciler bu örnek alınası insanlar hakkında farklı kitapları okuyarak araştırmaya yönelirken, Hezarfen Ahmet Çelebi’yi canlandıran kuklalar ve Galata Kulesi maketleri yaparak da yeteneklerini geliştirdiler. Sanatsal faaliyetlere dönüşen etkinlikte konuşturdukları kuklalarla iletişim ağını da güçlendirdiler. Şubat projemiz Leonardo Da Vinci ve Mart’ta Mehmet Akif Ersoy ile devam edecek. Burada geleceğimize yön veren, eğitime katkı sağlayan, dünyayı görülebilir kılan herkese yer vermeye çalışacağız” diye konuştu.
Ana tema ‘sevgi’
Ana teması ‘Sevgi’ olan projede ise Antalya Kepez İlkokulu’ndan Derya Zencir, Ela Gürel, Aysel Şener, İsmail Hakkı Kaya İlkokulu’ndan Uysal Aydoğmuş, Hüseyin Ak İlkokulu’ndan Sebahattin Yalıgülühep ve Özge Araslı Yardım katılım sağlarken, Gaziantep GAP Görme Engelliler İlkokulu’ndan Hayriye Yağcıoğlu ve İstanbul Çağrıbey İlkokulu’ndan; Burcu Uluyılmaz, Yeliz Yıldırım Özocak, Nevin Çelik projeyi üstlendi. Projeye ev sahipliği yapan Derya Zencir öğretmen, “Sevgi, aynı duyguda, aynı düşüncede, aynı ortak değerde, aynı arayışta bulunma durumudur. İçinde bulunduğumuz pandemi süreci sebebiyle mesafeli yaşamaya zorladığımız çocuklarımız; sevgiye, sosyalleşmeye, paylaşmaya ve arkadaşlarına özlem duymaktadır. Sevgi gibi bir değeri yaşatmak için uzaktan da olsa çocuklarımızla çalışmalar yapmak istedik.
Uzaktan eğitimde velilerimiz ile etkileşim halinde olup öğrencilerimizin bu süreçte aktif olmaları için etkinlikler planladık” şeklinde konuştu. “Sevgi paylaştıkça çoğalır düşüncesini çocuklara aşılamak istedik” diyen Derya Öğretmen, Atatürk sevgisi, doğa sevgisi, kitap sevgisi, hayvan sevgisi, aile sevgisi gibi değerler hakkında farkındalık yaratmak istediklerini dile getirerek, “Öğrencilerimizi Web 2.0 araçları hakkında bilgi sahibi yapmayı da amaçlarımız arasında tutan projemiz ilk olarak aile sevgisiyle başladı. Çocuklarımız aileleriyle iletişim halinde çeşitli oyunlar oynadılar. ‘Hızlı Eller, Bavuluma Koydum’ oyunlarıyla yeni kelimeler türettiler, aileleriyle hoş vakit geçirdiler. Sevgi kurabiyeleri yaptık. Aile kavramını, çocuklarımızdan gelen anlatılarla yeniden değerlendirdik. Proje ortaklarımızla 2021 takvimi yaptık. Dünya’yı sevginin, hoşgörünün, sağlıklı iletişimin kurtaracağına olan inancımızı evlatlarımız olan öğrencilerimize anlatmanın farklı yollarını, onların ve ailelerinin hayatlarına dokunarak yapmaya devam edeceğiz” dedi. Projelerini tek tek büyük bir özveriyle anlatan öğretmenler, her konuda kendilerine destek olan, öğrencilerle öğretmenler ve aileler arasında bu özel bağın yakalanması için tüm projelerin yanında olan Kepez İlkokulu Müdürü Ramazan Burak Kahyaoğlu’na teşekkürlerini iletti.
Haber Merkezi