Antalya Otobüsçüler Odası Başkanı Yasin Arslan, pandemi nedeniyle yolcu sayılarının hissedilir şekilde düştüğünü, toplamda ise 330 adet aracın yolcu olmaması sebebi ile hizmet vermeyerek garajda yattığını ifade etti. Başkan Arslan, Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin toplu ulaşımda kent içi trafiğini rahatlatmak ve çevreye katkı sağlamak amacıyla elektrikli otobüs projesini hayata geçirmek istediğini ve geçtiğimiz gün Nostaljik Tramvay hattı üzerinde hizmet vermesi hedeflenen elektrikli otobüsün ilk test sürüşünün gerçekleştirildiğini ifade ederek, “Bizler daha önceki yönetimlerde de çalıştık. Araç alınacağı zaman bizleri davet eder bilgi verirlerdi. Biz asla yapılan hizmeti engellemeyiz. Bizler de Antalya’da şehir içerisinde toplu taşıma işi gerçekleştiriyoruz, paydaşız. Bir otobüs alımı varsa bizim de bilgilendirilmemiz gerekiyordu. Böyle konuları araç deneme sürüşü yapılırken duymak istemiyoruz. Aracın deneme sürüşü yapılırken tarafımızdan duyulması içler acısıdır. Keşke bize de önceden haber verselerdi de test sürüşüne biz de katılsaydık” diye serzenişte bulundu.
‘Test sürüşünde öğrendik’
“Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne ait 190 adet 12 metre otobüs, 50 adet 8,5 metre otobüs, 50 adet 5,5 metre minibüs, 489 adet 12 metre esnafımıza ait otobüs bulunmaktadır” diyen Arslan, “Toplamda araç filosu 779’dur. Pandemiden dolayı 380 bin olan yolcu sayısı düşmüştür. 100-120 bin yolcu taşınması sebebi ile günlük çalışan araç sayısı da 440-450 civarındadır. Toplamda ise 330 adet araç yolcu olmaması sebebi ile garajlarımızda yatmaktadır. Yeterince yolcu olmadığın için 330 tane araç ve 720 şoför de yatarken Büyükşehir Belediyesi uzunluğu 10,7 metre olan elektrikli otobüsün ilk test sürüşünü yapıyor. Biz Antalya’nın hizmet almasını istiyoruz. Antalya’mızın hizmet almasına karşı değiliz. Hiçbir zaman da olmadık. Belediyemizin garajında 12 metre araçlar yatarken neden belediyeye yeni bir yük getiriliyor, yeni araçlar alınıyor bunu anlamış değiliz. Acaba otobüs alımından dolayı bir rant mı söz konusu? Bu aracın alınma sebebi nedir? Bizlere konuyla alakalı olarak hiç görüş bildirmediler. Bizler daha önceki yönetimlerde de çalıştık. Araç alınacağı zaman bizleri davet eder, bilgi verirlerdi. Biz asla yapılan hizmeti engellemeyiz. Bizler de Antalya’da şehir içerisinde toplu taşıma işi gerçekleştiriyoruz, paydaşız. Bir otobüs alımı varsa bizim de bilgilendirilmemiz gerekiyordu. Böyle konuları araç deneme sürüşü yapılırken duymak istemiyoruz. Aracın deneme sürüşü yapılırken tarafımızdan duyulması içler acısıdır” ifadelerini kullandı.
‘Esnafın 5 aydır alacağı var’
Antalya’da günlük taşınan 120 bin yolcu ile Büyükşehir Belediyesi’nin ve esnafın araçları yakıtları ile çalıştırdığı şoför maaşlarını dahi ödeyemediğine dikkat çeken Yasin Arslan, “Kaldı ki bu araçların bir tek gideri akaryakıt ve şoför değildir. Trafik sigortası, kasko, bandrol, KDV, gelir vergisi, şoför, SSK ve stopajı, lastik, yağ değişimi, bakım onarım, amortisman, akü olmak şartıyla birçok kalem daha gideri vardır. Esnafa belediyenin 5 aydır ödemesi var. Belediyenin parası varsa önce esnafımın parasını ödemeli. Esnafımıza Büyükşehir Belediyemiz tarafından sağlanan destek eylül, ekim, kasım, aralık, ocak ayı olmak üzere 5 aylık alacağı bulunmaktadır. Esnafımızın durumu ve işleri bu kadar kötü durumdadır. Belediyenin araca ihtiyacı yok ki. Zaten garajında yatan aracı var. Son model araçlar garajda yatarken elektrikli otobüs almanın anlamını nedir? Bu elektrikli otobüslerin maliyeti çok yüksektir. Bu kadar maliyeti yüksek bir aracı almanın ne kadar doğru olduğunu kamuoyuna sunuyoruz. Ne kadar faydalı olacak? Bu araç verimli çalışacak mı? Karar verecek olan tabii ki belediyemiz. Ancak biz de paydaşız. Bizimle paylaşılmadı konu” diyerek serzenişlerini dile getirdi.
Esra ALTUNKES