Eskişehir-Antalya Hızlı Tren Projesi’nde sona yaklaşıldı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından önceki yıllarda hazırlanan demiryolu projesinde Devlet Demir Yolları (TCDD) İşletmesi Genel Müdürlüğü güzergahı tekrar değerlendirerek, revizyon yaptı ve yeni bir güzergah oluşturdu. Son şekli verilen projenin Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Raporu süreci başlatıldı. Eskişehir-Afyonkarahisar (Zafer Havaalanı Bağlantısı Dahil) Burdur-Antalya Demiryolu Projesi kapsamında toplam; 87 adet üst geçit, 316 adet alt geçit, 377 adet menfez, 59 adet tünel, 47 adet köprü, 14 adet viyadük, 11 adet istasyon, 5 adet siding planlandı. 3 kesim halinde Antalya’yı, Burdur Isparta Afyonkarahisar bölgesiyle Eskişehir’e ve Eskişehir Ankara Hızlı Tren hattı ile Ankara’ya bağlayacak proje çalışmaları TCDD Genel Müdürlüğü tarafından 3 kesim halinde ihale edildi. Eskişehir-Afyonkarahisar (Zafer Havaalanı Bağlantısı Dahil) Burdur-Antalya Demiryolu Projesi, proje kesimleri Eskişehir-Afyonkarahisar kesimi, Afyonkarahisar-Burdur kesimi, Burdur-Antalya kesimidir. Burdur-Antalya kesimi 2 hat olarak değerlendirildi. Bunlar; Isparta- Bucak-Antalya Hattı ve Burdur-Bucak Hattı. Projenin maliyeti; Eskişehir-Afyonkarahisar kesimi 1 milyar 583 milyon 903 bin TL, Afyonkarahisar-Burdur kesimi 3 milyar 234 milyon 271 bin TL. Burdur-Antalya kesimi 4 milyar 503 milyon 475 bin TL. Toplam 9 milyar 321 milyon 650 bin TL.Umut ÖZEN
Özel Haber
20 Haziran 2019 - 17:25
Güncelleme: 20 Haziran 2019 - 17:27
Hızlı tren rüyası gerçek oluyor
Antalya’nın hızlı tren rüyası gerçek oluyor. Eskişehir-Antalya Hızlı Tren Projesi’nin startı verildi. 9 milyar 321 milyon 650 bin liraya bitirilecek projenin ÇED süreci başladı
Özel Haber
20 Haziran 2019 - 17:25
Güncelleme: 20 Haziran 2019 - 17:27
Keşke bu hızlı tren İstanbula kadar uzatılabilir çok ihtiyaç var inanın Antalya'daki evi olanlar gelemiyor inanı merhaba benim gibi üç senede bir anca gelirler