Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Bilişim Meslek Komitesi, Canan Başer başkanlığında yaptığı son toplantıda okullarda verilen robotik kodlama eğitimlerini masaya yatırdı. Komite, teknolojinin sürekli gelişmesi ile birlikte yenilikçi ve üretim odaklı teknolojilere ihtiyaç duyulduğu, bu ihtiyacın farkında olan ülkelerin eğitim sistemlerinde erken yaştaki çocuklar için robotik kodlama eğitimlerine yer verdiği, bu eğitimlerin analitik ve eleştirel düşünme, çözüm odaklılık gibi 21’inci yüzyıl becerilerini kazandırmada pek çok fayda sağladığına vurgu yaptı.
Sistemli yürütülemiyor
STEM eğitiminin ise (Science, Technology, Engineering, Mathematichs) fen ve matematik gibi temel bilimlerin, mühendislik ve teknolojinin sağladığı uygulama olanaklarıyla entegre edilerek öğretilmesini içeren ve okul öncesinden yüksek öğretime kadar tüm seviyeleri kapsayan bir eğitim yaklaşımı olduğu hatırlatılarak, bu eğitimin önemli bir parçasını maker, kodlama ve (setlerle) robotik’in oluşturduğu vurgulandı. Komite üyeleri, ülkemizde de birçok özel okulda, okul öncesinden liseye kadar robotik kodlama eğitimleri verildiği, hatta bazı devlet okullarında bu eğitimlerin verilmesine karşın sistemli olarak yürütülemediği, STEM eğitiminden çok uzak olduğu, rant amaçlı olarak kullanıldığı, özellikle STEM eğitiminin bir parçası olan robotikin STEM’nin kendisi olarak kullanılmaya çalışıldığına dikkat çekti.
Robot yarışmaları
Komite sonuç olarak, yaratıcı, üretken ve 21’inci yüzyıl becerileri ile donatılmış yeni nesiller yetiştirilmesi için sistemin tam olarak kavranması, robotik mühendisliği ve programlanması konusunun okullara doğru aktarılması, bu eğitimlerin okullarda yeteri bilgi, beceri ve akademik donanıma sahip uzman kişiler tarafından verilmesi gerektiğini ifade etti. Ayrıca, ülkemizde son zamanlarda popüler olan ve özel firmalar tarafından düzenlenen robot yarışmalarının istenilen seviyede olmadığı, bu yarışmalardan maksimum fayda sağlanabilmesi için bahse konu yarışmaları düzenleyen firmaların kurumsallığı ve konuyla ilgili yetkinliklerine de dikkat edilmesi gerektiği dile getirildi.
Umut ÖZEN
Sistemli yürütülemiyor
STEM eğitiminin ise (Science, Technology, Engineering, Mathematichs) fen ve matematik gibi temel bilimlerin, mühendislik ve teknolojinin sağladığı uygulama olanaklarıyla entegre edilerek öğretilmesini içeren ve okul öncesinden yüksek öğretime kadar tüm seviyeleri kapsayan bir eğitim yaklaşımı olduğu hatırlatılarak, bu eğitimin önemli bir parçasını maker, kodlama ve (setlerle) robotik’in oluşturduğu vurgulandı. Komite üyeleri, ülkemizde de birçok özel okulda, okul öncesinden liseye kadar robotik kodlama eğitimleri verildiği, hatta bazı devlet okullarında bu eğitimlerin verilmesine karşın sistemli olarak yürütülemediği, STEM eğitiminden çok uzak olduğu, rant amaçlı olarak kullanıldığı, özellikle STEM eğitiminin bir parçası olan robotikin STEM’nin kendisi olarak kullanılmaya çalışıldığına dikkat çekti.
Robot yarışmaları
Komite sonuç olarak, yaratıcı, üretken ve 21’inci yüzyıl becerileri ile donatılmış yeni nesiller yetiştirilmesi için sistemin tam olarak kavranması, robotik mühendisliği ve programlanması konusunun okullara doğru aktarılması, bu eğitimlerin okullarda yeteri bilgi, beceri ve akademik donanıma sahip uzman kişiler tarafından verilmesi gerektiğini ifade etti. Ayrıca, ülkemizde son zamanlarda popüler olan ve özel firmalar tarafından düzenlenen robot yarışmalarının istenilen seviyede olmadığı, bu yarışmalardan maksimum fayda sağlanabilmesi için bahse konu yarışmaları düzenleyen firmaların kurumsallığı ve konuyla ilgili yetkinliklerine de dikkat edilmesi gerektiği dile getirildi.
Umut ÖZEN