Covid-19 sürecinde sanayi esnafının diğer esnafa göre daha az etkilendiğini duyuran Akdeniz Sanayi Sitesi Başkanı Mehmet Öztürk, “Pandemi sürecinde bizim iş yerlerimiz açıktı. Sadece sokağa çıkma kısıtlaması olduğu dönemlerde kapalıydı sanayimiz. Ben her zaman esnafıma, ‘Biz sanayi çarşımızda, lokanta, berber kafeler ve diğer meslek gruplarına göre iş yerlerimiz açık olduğu için şanslıyız’ dedim. Otomotiv sektöründe Mayıs ayı ortasından itibaren hem satış hem de servis alanında ciddi bir hareketlenme başladı. Ötelenen satın alma talepleri, normalleşme adımları ile bir anda yoğunlaştı. Fabrikalar üretime ara vermişti. Dolayısıyla piyasada araç bulmanın zorlaştığı bir dönemdi. Pandemi sürecinde devletimizin esnafımıza ve şirketlere yönelik olarak vermiş olduğu kredi destekleri vardı. 30 bin liraya kadar düşük faizle kredi, şirketler uzun vadeli faizleri düşük krediler aldı. Esnafa, girişimciye çok iyi geldi bu krediler. 1 Haziran itibariyle normale dönüşle birlikte ve devletimizin konutta ve otomotivde getirmiş olduğu düşük faiz kampanyası olağanüstü şekilde otomotiv piyasasını canlandırdı” dedi.
‘Sanayide iş patlaması yaşandı’
Otomotiv piyasasının canlanmasının sanayiye yansıdığını ifade eden Başkan Öztürk, “Vatandaş şu anda yeni araç alamıyor. Fabrikalarda bayilerde yeni araç yok. Covid- 19 nedeniyle bayiler fabrikalara araç siparişi vermedi. Avrupa’daki birçok fabrika kapalı. Türkiye’deki bayiler de araba stoklarını bulundurmayınca durağanlık yaşandı. Özellikle hükümetin çok düşük faizli açıkladığı kredi desteklerinden sonra araba satışlarında olağanüstü bir patlama yaşandı. Araç ise yatırım aracı haline geldi. Vatandaş aracı alıyor, 1 hafta sonra yüksek fiyata satıyor. 2'nci el araç fiyatında yükselme meydana geldi. 2'nci el aracını satın alan önce sanayiye geliyor. Aracın bakımını yaptırıyor eksiklerini gideriyor. Kaportası, motoru, yağı her yerine baktırıyor. Bu durum da sanayide olağanüstü bir iş patlamasına yol açıyor. Artık kaporta ustasından motor ustasına kadar randevu almak gerekiyor. 20 günden önce randevu verilemiyor. Pandemi sonrası devletin verdiği otomotivle ilgili kredi desteği sanayi esnafına yaradı. Bu durum 2'nci eli hareketlendirdi. Sanayide otomotivle uğraşan her sektör para kazandı. Noterlerde otomotiv işlemleri çoğaldı. Otomotiv artık yatırım aracı oldu. Araç fiyatları da yükseldi. Şu an herkes araç alımı satımı yapıyor” diye konuştu.
Esra ALTUNKES
‘Sanayide iş patlaması yaşandı’
Otomotiv piyasasının canlanmasının sanayiye yansıdığını ifade eden Başkan Öztürk, “Vatandaş şu anda yeni araç alamıyor. Fabrikalarda bayilerde yeni araç yok. Covid- 19 nedeniyle bayiler fabrikalara araç siparişi vermedi. Avrupa’daki birçok fabrika kapalı. Türkiye’deki bayiler de araba stoklarını bulundurmayınca durağanlık yaşandı. Özellikle hükümetin çok düşük faizli açıkladığı kredi desteklerinden sonra araba satışlarında olağanüstü bir patlama yaşandı. Araç ise yatırım aracı haline geldi. Vatandaş aracı alıyor, 1 hafta sonra yüksek fiyata satıyor. 2'nci el araç fiyatında yükselme meydana geldi. 2'nci el aracını satın alan önce sanayiye geliyor. Aracın bakımını yaptırıyor eksiklerini gideriyor. Kaportası, motoru, yağı her yerine baktırıyor. Bu durum da sanayide olağanüstü bir iş patlamasına yol açıyor. Artık kaporta ustasından motor ustasına kadar randevu almak gerekiyor. 20 günden önce randevu verilemiyor. Pandemi sonrası devletin verdiği otomotivle ilgili kredi desteği sanayi esnafına yaradı. Bu durum 2'nci eli hareketlendirdi. Sanayide otomotivle uğraşan her sektör para kazandı. Noterlerde otomotiv işlemleri çoğaldı. Otomotiv artık yatırım aracı oldu. Araç fiyatları da yükseldi. Şu an herkes araç alımı satımı yapıyor” diye konuştu.
Esra ALTUNKES