Telekom’dan hizmet alıp da şikayetçi olmayan yok..
Sistemleri, tamamen “vatandaşı yanıltma-kandırma” üzerine kurulu..
Kanıt mı istiyorsunuz?
Gazeteci arkadaşımız Yunus Erdoğan’ın anlattıklarına kulak verin..
…
“Yaklaşık 10 yıldır internet kullanıcısıyım..
Geçtiğimiz ay evimde kullandığım ADSL internet hizmetimi sonlandırdım..
Çünkü son 1 yıldır doğru düzgün hizmet alamıyor, bunu karşılığından fahiş faturalar ödüyordum..
İnternetimi iptal ettirdikten sonra son dönemlerde çıkan ve çok daha hızlı ve sağlıklı olduğu lanse edilen Fibernet için başvuruda bulundum..
Ancak evimin bulunduğu adreste Fibernet altyapısının olmadığı, aslında bu yılki yatırım programında olmasına rağmen yapılmadığı söylendi..
Bunun üzerine internet üzerinden başka firmaları araştırmaya başladım..
Bulamayınca da yine Türk Telekom’un www.ttnet.com.tr adresinden online başvuru yaptım..
Bir gün sonra bana ttnet merkezinden telefonla döndüler..
Talebimi söyledim, yaptıkları incelemede onlar da Fibernet için uygun altyapımızın olmadığını ancak, Hipernet’e uygun olduğumuzu bildirdiler..
Hipernet’in de neredeyse Fibernet kadar hızlı olduğu da söylenince, ‘tamam öyleyse Hipernet olsun’ dedim ve telefonda eşim Ayfer Erdoğan adına başvuru yaptım..
Bize iki gün içinde sözleşme geleceğini, bunu imzaladıktan sonraki iki gün içerisinde de modem gönderileceği bildirildi..
Aynen dedikleri gibi önce sözleşme geldi, eşim imzaladı, kimlik fotokopisi vs. ile birlikte kargocuya teslim ettik..
Ardından iki gün sonra da modem getirildi ve bağlandı..
Sinyal bağlantısı da yapıldı ve bize aynı gün akşama doğru internet hattımızın aktivasyonunun yapılacağı bildirildi..
O gün hattımız aktif edilmediği gibi takip eden 2 gün içinde de yapılmayınca ttnet merkezini arayıp sordum..
‘Arıza kaydı alalım’ dediler, aldılar..
Başlamayan bir hizmet için ‘arıza kaydı’ alınması olacak şey değildi..
Daha kötüsü sonra geldi..
Takriben bir gün sonra arayan ve teknik servisten olduğunu söyleyen bir kişi, evimizin bulunduğu semtte Hipernet altyapısı olmadığını söyleyince resmen dumura uğradım..
‘Altyapı uygun diyerek bunu bize siz sattınız, şimdi nasıl yok dersiniz’ filan diye çıkıştıysam da, bir sonuç alamadım..
Ertesi gün Kızıltoprak Telekom’a gittim, durumu anlattım..
Baktılar, incelediler ve ‘maalesef ne Fibernet’e ne Hipernet’e uygun altyapı yok’ dediler..
‘Peki niye bize Hipernet paketi satıldı’ soruma ise, ‘bayi satmış’ yanıtını verdiler..
Yani ben ttnet’in resmi sitesinden online başvuru yapıyorum ve onların yönlendirdiği bayi beni kandırıyor..
‘Böyle saçmalık olur mu’ diye itiraz ettim haliyle..
Neyse sözkonusu sözleşmeyi iptal ettirebilmek için ertesi gün eşimi de yanıma alarak yeniden Kızıltoprak Telekom’a gittim..
Sözleşmeyi iptal ettirdik, ama bir garabetle daha karşılaştık..
Bizimle ilgilenen memur, ‘önümüzdeki günlerde size 250-400 lira arası bir fatura gelecek’ dedi..
Allah Allah..
‘Yahu biz kandırılmışız, hizmet filan alamamışız, zamanımızı, mesaimizi boşuna harcamışız üstüne üstlük bir de kullanmadığımız hizmete para mı ödeyeceğiz’ diye çıkışınca, memur, fatura çıkmadan itiraz işlemi yapamadıklarını, fatura çıktığında yeniden kuruma giderek itiraz dilekçesi vermemiz gerektiğini söyledi..
Yani işin özü tam evlere şenlik bir vaziyet..”
…
Şaşırdınız mı?
Bitmedi..
Yolda-sokakta yürürken gözünüze çarpan bilboardlara bir bakın..
Afişlerde ne yazıyor?
“39.90 liraya internet..”
Yunus Erdoğan, yukarıdaki işlemleri yaptırırken ttnet’teki görevliye bunu da sorar..
“Ben 10 yıldır abonenizim 75-80 lira ödüyorum, yeni abone olacaklara 39.90 liraya aynı hizmeti verecekseniz, ben aboneliğimi iptal ettirip yeniden abone olayım.. İki yıl boyunca 39.90 lira mı ödeyeceğim” der..
Görevli, “elbette hayır, ilk yıl üzerine eklenecek bazı ücretlerle 47 lira, ikinci yıl da 54 lira civarında fatura ödeyecekseniz” diye cevap verir..
Yani..
Telekom, bilboardlara çıktığı ilanlardaki taahhüdüyle bile “halkı kandırmaktadır”..
…
16 mps hız vaat ederler, ölçersiniz ancak 7-8 mps hızında hizmet alıyorsunuzdur..
Tivibu’da görüntüler sık sık donar, saatlerce teknik destek almak için uğraşırsınız..
İptal ettirmeye gidersiniz, olur-olmaz fatura uygulamalarıyla karşılaşırsınız..
Yunus Erdoğan’ın dediği gibi, “altyapısını yapmadan yeni bir ürünü piyasaya sürüp reklam yapmak, satmaya çalışmak zaten başlı başına bir garabet”..
Özetle..
Açıkça ihbar ediyorum..
Türk Telekom, hizmet verirken vatandaşı resmen kandırıyor..
Bu konuda yetkili ve etkili kişilerin gereğini yapmasını, Telekom’un “adam gibi-dosdoğru hizmet vermesini” bekliyorum..
Vesselam..