YÖRSİAD’ın Akra Hotel’de düzenlenen iftar yemeğine konuk olan Fettah Tamince, Rixos Hotels’in yanında The Land of Legends’i de dünyada büyütmek istediklerini, 1 ay sonra çok önemli bir ülkede ikinci The Land of Legends’i dünyaya duyuracaklarını söyledi
Yörük Sanayici ve İş İnsanları Derneği (YÖRSİAD) Başkanı Aykut Ege’nin açılış konuşmasını yaptığı yemeğin konuşmacı konuğu Rixos Hotels ve The Land of Legends Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince oldu. Tamince, 'Başarılı bir marka yaratmada küresel vizyon' başlıklı konuşma yaptı. Tamince, YÖRSİAD'ın yeni üyelerinin rozetlerini taktığı toplantıda, Rixos ve The Land of Legends markalarının Antalya'dan dünyaya açılım süreçlerini anlattı. ‘Bu şehirde doğmadım ama bu şehide büyüdüm’ diyerek sözlerine başlayan Fettah Tamince, “Bütün hatıralarım bu şehirde, Kaleiçi'nin, Kemer'in, Belek'in, Kadriye'nin hayatımda çok farklı bir anlamı var. Bu şehri hem çok seviyorum hem bu şehre karşı çok önemli borcumun olduğunu düşünüyorum. Yılda 250 gün seyahat etim ancak, Antalya kadar güzeline rastlamadım” dedi. Tamince, Rixos gibi The Land of Legends'i de dünyada büyütmeyi hedeflediklerini aktararak, "Bir ay sonra çok önemli bir ülkede ikinci Land of Legends'in açılışını dünyaya duyuracağız. Hedefimiz dünyada 5-6 tane yapmak. Hangi bölgelerde ne yapacağımızla ilgili çok net çalışmamız var. 3 ülkeyle el sıkışmış durumdayız” dedi. Her şey bir hayalle başladı
Başarı hikayesini anlatan Fettah Tamince, “Her şey aslında bir hayalle başladı. Antalya'da 90'lı yıllarda işlerim çok küçüktü. Şöyle bir soru geldi dediler ki, ‘Parayı nasıl buluyorsun, bu işleri büyütmede parayla ilgili sorunu nasıl çözüyorsun?' Ben de çok basit bir cevap vermiştim, 'Benim hayallerim cebimde olanla sınırlı değil. Eğer cebimde olanla doğru orantılı bir hayal kurarsam başarılı olma şansım yok. Çünkü ben paranın insan kaynağı gibi, hammadde, bina, arsa gibi bulunabilir bir şey olduğuna hep inandım. Eğer doğru bir hayaliniz, iyi bir vizyon ve ekibiniz varsa ulaşabilirsiniz' demiştim. İlk oteli 2000 yılında açtım. Aynı yıl ikinci oteli aldıktan sonra otel sahipliğinin prestijini hissetmeye başladım” diye konuştu. Dünyaya açılma serüveni
Tamince, yatırımların bu süreçte devam ettiğini vurgulayarak, "Öncelikle şunu çok net gördüm, evet kendi şehriniz, kendi ülkenizde marka değilseniz başka bir yerde marka olma şansınız yok. Biz her yıl bir otel yapıyorken, 2005'te üç tesisi birden açtık. İlk defa yurtdışında 2 tesis birden açtık" dedi. Tamince, açılan bu tesislerle birlikte dünyaya açılma serüveninin de başladığını ifade ederek, 6 ayda bir yaptığı ve yapamadığı işlerle alakalı bir T cetveli yaparak artıları eksileri belirlediğini vurguladı, çalışkanlık ve gayretin önemine dikkat çekti. Pahalı tesislerle ilgili konuşan Tamince, Antalya'da 80-100 dolar olan oda fiyatlarının Belek Premium ile 320 dolara kadar yükseldiğini, bugünkü pahalı tesislerin hepsinin oluşmasında önemli bir örnek olduğunu aktardı. Büyük riskler ve sıkıntılarla Dubai'deki ilk tesisini açtığını kaydeden Fettah Tamince, daha sonra Mısır, Hırvatistan, İsviçre gibi ülkelere açıldıklarını söyledi. İşimizi küçümsememeliyiz
‘Fransız Accor Hotels ile yüzde 50 ortak olduk’ diyen Tamince, “Bunun ne kadar doğru bir iş olduğunu zamanla anlamaya başladım. Asya Pasifik'in çok önemli olduğunu söylediler. Otellerin üçte ikisi Asya Pasifik'te inşa ediliyor ve 30-40 yıl daha büyük bir potansiyel var, sen oralara gidebilirsin dediler. Çin, Endonezya, Malezya, Filipin, Tayland, Vietnam Rixos'u benden daha iyi anlattılar yatırımcılara. Şunu gördüm; doğru bir strateji, sizi aslında dünyada çok farklı bir yerleri götürebilir. Hiçbir marka lideri, kendini saklayarak dünyada markasını bir yere getiremez. Hiçbirimiz kendi markamızı ve işimizi küçümsememeliyiz. O işin başındaysak bir marka lideri nasıl konuşmalı, giyinmeli, kendine nasıl bakmalı, kimleri takip etmeli, neler okumalı bu disiplini kendimizde bulmamız lazım. Markamızın bizimle mutlaka pekişmesi lazım. Bu sizi farklı bir yere getirir” dedi. Land of Legends büyüyecek
Fettah Tamince, her gittiği ülkede 'Şurada Land of Legends yapalım, şurada Rixos yapalım. Devlet olarak şu kadar para, arsa verelim' gibi potansiyel ile karşılaştığını hatırlatarak, “Ben kendime şu soruyu soruyorum, bunların hepsini yapabilmek için ne lazım. Parayı, arsayı, potansiyel müşteriyi de veriyorlar ama önüme iki büyük sıkıntı çıkıyor. Bir tanesi kadro, kiminle yapacağım, ikincisi ben bu çalışma azmine sahip miyim? Haftanın 5-6 günü gece gündüz çalışmalı mıyım, çalışmamalı mıyım? Eğer çalışkan değilsen diğerlerinin hiçbir önemi yok. Land of Legends diye bir ürünümüz başladı. Aynı Rixos gibi dünyada büyütmek istiyoruz" dedi. En önemli dönüm noktası
Tamince, bir ay sonra çok önemli bir ülkede ikinci Land of Legends'in açılışının dünyaya duyurulacağını ifade ederek, "Hedefimiz dünyada 5-6 tane yapmak. İnşallah ülkemiz de çok önemli bir markaya kavuşacak. 3 ülkeyle el sıkışmış durumdayız. İnşallah hep beraber Antalya’mızı, ülkemizi kalkındırmaya devam ederiz. Land of Legends 1 milyon metrekare ve 1 milyar doları aşan bir yatırım ama bunlardan 5-6 tane yapacağız ve çok iddialı bir rakam. 6-7 milyar dolarlık yatırımdan bahsediyoruz. Hayatımdaki en önemli aşamalar 2000 yılındaki otel ve 2005'te Belek'te Türkiye'nin en büyük otel yatırımı ama hayatımın en önemli dönüm noktası The Land of Legends yatırımı olacak” diye anlattı. Dünyanın iki numarasıyla ortak
‘Rixos'u Accor'la evlendirdik’ diyen Tamince, “Dünyanın iki numarasıyla ortağız artık. Bir yönetim kurulu var ve ben hissedarım çekiliyorum dediğimde, o kurumun bir faaliyeti olacak ve devam edecek. Sadece benim çocuklarım, kardeşlerim alır devam ettirir değil, benim amacım bu marka sürekli olsun, bayrağı da dünyada dalgalansın idi. Ona geldiğini düşünüyorum. Çünkü benim ortak olduğum marka yüz yıldır var ve artık ben de onlarla beraber çalışıyorum. Türk markası olarak devam etmesi için de yüzde 50'den fazlasını satmıyoruz. Yurtdışındaki Rixos'larda Türk kültürüne ait şeylerin öne çıkarıldığını ifade eden Tamince, “Yurtdışındaki otellerin hepsine talimat verdim, haftada bir gün İstanbul gecesi yapın diye. Dubai'de perşembe hafta sonu olduğu için bizim oteller İstanbul Night diye gece yapıyor ve öyle ünlenmeye başladı ki Rixos'a 1000 kişi geliyor” dedi. Türk gecelerinde çiğ köfte verdiklerini açıklayan Tamince, “Türk müziği çalıyoruz, dansöz çıkıyor bize ait ne varsa onları veriyoruz. Başka bir otel de İstanbul Night diye program başlatmış. Eskiden bunları cesaretle çok öne çıkarmıyordum” şeklinde konuştu. Toplantıya Antalya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Hacıarifoğlu, YÖRSİAD Başkanı Aykut Ege, STK temsilcileri ve çok sayıda iş insanı katıldı.
Esra ALTUNKES
Yörük Sanayici ve İş İnsanları Derneği (YÖRSİAD) Başkanı Aykut Ege’nin açılış konuşmasını yaptığı yemeğin konuşmacı konuğu Rixos Hotels ve The Land of Legends Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince oldu. Tamince, 'Başarılı bir marka yaratmada küresel vizyon' başlıklı konuşma yaptı. Tamince, YÖRSİAD'ın yeni üyelerinin rozetlerini taktığı toplantıda, Rixos ve The Land of Legends markalarının Antalya'dan dünyaya açılım süreçlerini anlattı. ‘Bu şehirde doğmadım ama bu şehide büyüdüm’ diyerek sözlerine başlayan Fettah Tamince, “Bütün hatıralarım bu şehirde, Kaleiçi'nin, Kemer'in, Belek'in, Kadriye'nin hayatımda çok farklı bir anlamı var. Bu şehri hem çok seviyorum hem bu şehre karşı çok önemli borcumun olduğunu düşünüyorum. Yılda 250 gün seyahat etim ancak, Antalya kadar güzeline rastlamadım” dedi. Tamince, Rixos gibi The Land of Legends'i de dünyada büyütmeyi hedeflediklerini aktararak, "Bir ay sonra çok önemli bir ülkede ikinci Land of Legends'in açılışını dünyaya duyuracağız. Hedefimiz dünyada 5-6 tane yapmak. Hangi bölgelerde ne yapacağımızla ilgili çok net çalışmamız var. 3 ülkeyle el sıkışmış durumdayız” dedi.
Başarı hikayesini anlatan Fettah Tamince, “Her şey aslında bir hayalle başladı. Antalya'da 90'lı yıllarda işlerim çok küçüktü. Şöyle bir soru geldi dediler ki, ‘Parayı nasıl buluyorsun, bu işleri büyütmede parayla ilgili sorunu nasıl çözüyorsun?' Ben de çok basit bir cevap vermiştim, 'Benim hayallerim cebimde olanla sınırlı değil. Eğer cebimde olanla doğru orantılı bir hayal kurarsam başarılı olma şansım yok. Çünkü ben paranın insan kaynağı gibi, hammadde, bina, arsa gibi bulunabilir bir şey olduğuna hep inandım. Eğer doğru bir hayaliniz, iyi bir vizyon ve ekibiniz varsa ulaşabilirsiniz' demiştim. İlk oteli 2000 yılında açtım. Aynı yıl ikinci oteli aldıktan sonra otel sahipliğinin prestijini hissetmeye başladım” diye konuştu.
Tamince, yatırımların bu süreçte devam ettiğini vurgulayarak, "Öncelikle şunu çok net gördüm, evet kendi şehriniz, kendi ülkenizde marka değilseniz başka bir yerde marka olma şansınız yok. Biz her yıl bir otel yapıyorken, 2005'te üç tesisi birden açtık. İlk defa yurtdışında 2 tesis birden açtık" dedi. Tamince, açılan bu tesislerle birlikte dünyaya açılma serüveninin de başladığını ifade ederek, 6 ayda bir yaptığı ve yapamadığı işlerle alakalı bir T cetveli yaparak artıları eksileri belirlediğini vurguladı, çalışkanlık ve gayretin önemine dikkat çekti. Pahalı tesislerle ilgili konuşan Tamince, Antalya'da 80-100 dolar olan oda fiyatlarının Belek Premium ile 320 dolara kadar yükseldiğini, bugünkü pahalı tesislerin hepsinin oluşmasında önemli bir örnek olduğunu aktardı. Büyük riskler ve sıkıntılarla Dubai'deki ilk tesisini açtığını kaydeden Fettah Tamince, daha sonra Mısır, Hırvatistan, İsviçre gibi ülkelere açıldıklarını söyledi.
‘Fransız Accor Hotels ile yüzde 50 ortak olduk’ diyen Tamince, “Bunun ne kadar doğru bir iş olduğunu zamanla anlamaya başladım. Asya Pasifik'in çok önemli olduğunu söylediler. Otellerin üçte ikisi Asya Pasifik'te inşa ediliyor ve 30-40 yıl daha büyük bir potansiyel var, sen oralara gidebilirsin dediler. Çin, Endonezya, Malezya, Filipin, Tayland, Vietnam Rixos'u benden daha iyi anlattılar yatırımcılara. Şunu gördüm; doğru bir strateji, sizi aslında dünyada çok farklı bir yerleri götürebilir. Hiçbir marka lideri, kendini saklayarak dünyada markasını bir yere getiremez. Hiçbirimiz kendi markamızı ve işimizi küçümsememeliyiz. O işin başındaysak bir marka lideri nasıl konuşmalı, giyinmeli, kendine nasıl bakmalı, kimleri takip etmeli, neler okumalı bu disiplini kendimizde bulmamız lazım. Markamızın bizimle mutlaka pekişmesi lazım. Bu sizi farklı bir yere getirir” dedi.
Fettah Tamince, her gittiği ülkede 'Şurada Land of Legends yapalım, şurada Rixos yapalım. Devlet olarak şu kadar para, arsa verelim' gibi potansiyel ile karşılaştığını hatırlatarak, “Ben kendime şu soruyu soruyorum, bunların hepsini yapabilmek için ne lazım. Parayı, arsayı, potansiyel müşteriyi de veriyorlar ama önüme iki büyük sıkıntı çıkıyor. Bir tanesi kadro, kiminle yapacağım, ikincisi ben bu çalışma azmine sahip miyim? Haftanın 5-6 günü gece gündüz çalışmalı mıyım, çalışmamalı mıyım? Eğer çalışkan değilsen diğerlerinin hiçbir önemi yok. Land of Legends diye bir ürünümüz başladı. Aynı Rixos gibi dünyada büyütmek istiyoruz" dedi.
Tamince, bir ay sonra çok önemli bir ülkede ikinci Land of Legends'in açılışının dünyaya duyurulacağını ifade ederek, "Hedefimiz dünyada 5-6 tane yapmak. İnşallah ülkemiz de çok önemli bir markaya kavuşacak. 3 ülkeyle el sıkışmış durumdayız. İnşallah hep beraber Antalya’mızı, ülkemizi kalkındırmaya devam ederiz. Land of Legends 1 milyon metrekare ve 1 milyar doları aşan bir yatırım ama bunlardan 5-6 tane yapacağız ve çok iddialı bir rakam. 6-7 milyar dolarlık yatırımdan bahsediyoruz. Hayatımdaki en önemli aşamalar 2000 yılındaki otel ve 2005'te Belek'te Türkiye'nin en büyük otel yatırımı ama hayatımın en önemli dönüm noktası The Land of Legends yatırımı olacak” diye anlattı.
‘Rixos'u Accor'la evlendirdik’ diyen Tamince, “Dünyanın iki numarasıyla ortağız artık. Bir yönetim kurulu var ve ben hissedarım çekiliyorum dediğimde, o kurumun bir faaliyeti olacak ve devam edecek. Sadece benim çocuklarım, kardeşlerim alır devam ettirir değil, benim amacım bu marka sürekli olsun, bayrağı da dünyada dalgalansın idi. Ona geldiğini düşünüyorum. Çünkü benim ortak olduğum marka yüz yıldır var ve artık ben de onlarla beraber çalışıyorum. Türk markası olarak devam etmesi için de yüzde 50'den fazlasını satmıyoruz. Yurtdışındaki Rixos'larda Türk kültürüne ait şeylerin öne çıkarıldığını ifade eden Tamince, “Yurtdışındaki otellerin hepsine talimat verdim, haftada bir gün İstanbul gecesi yapın diye. Dubai'de perşembe hafta sonu olduğu için bizim oteller İstanbul Night diye gece yapıyor ve öyle ünlenmeye başladı ki Rixos'a 1000 kişi geliyor” dedi. Türk gecelerinde çiğ köfte verdiklerini açıklayan Tamince, “Türk müziği çalıyoruz, dansöz çıkıyor bize ait ne varsa onları veriyoruz. Başka bir otel de İstanbul Night diye program başlatmış. Eskiden bunları cesaretle çok öne çıkarmıyordum” şeklinde konuştu. Toplantıya Antalya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Hacıarifoğlu, YÖRSİAD Başkanı Aykut Ege, STK temsilcileri ve çok sayıda iş insanı katıldı.
Esra ALTUNKES